יום שבת, 28 בינואר 2012

טיפים להתמודדות נכונה עם תקופת המבחנים

תקופת המבחנים יכולה להיות תקופה ממש לחוצה, עבור הסטודנט הטרי לשנה הראשונה. לא כל הסטודנטים יכולים להתמודד עם הלחץ הנתון, בגלל שהם פשוט שכחו כיצד להתמודד עם מערכת שעות עמוסה וכיצד ללמוד לקראת הבחינה.

על תחכו לרגע האחרון על מנת לעבור על החומר


סטודנטים רבים בשנתם הראשונה, מתקשים עדיין להסתגל להתמודדות עם הלימודים האקדמאיים העמוסים. הם לרוב רק חזרו מהטיול הגדול אחרי הצבא, כאשר ההתנהלות היומיומית שלהם הייתה קימה בשעה מאוחרת, טיולים, קניות ומסיבות לאורך כל היום. כעת מתי שהם צריכים להתמודד עם מסגרת לימודים בה הם צריכים לקום מידי יום, בשעה מוקדמת ולשבת בין שבע לשמונה שעות בכיתה, כאשר הם אמורים כביכול לעבור על החומר ולתרגל אותו גם בבית, לאחר מכן. מסגרת החיים החדשה הזו לרוב קשה לעיכול ורוב הסטודנטים המתקשים להסתגל , אומנם יגיעו לכיתה, אך בנוגע לחזרה על החומר הדבר לא תמיד נעשה. החזרה על החומר מעניקה לסטודנט סוג של ביטוח, שמאפשר לו ראש שקט ונינוחות, בכל הנוגע לצפייה וההתמודדות עם תקופת המבחנים הקרובה. באותו אופן בכך שהסטודנט לא עובר על החומר במהלך הסמסטר עצמו, הוא לרוב שוכח אותו ונאלץ ללמוד כמות של חומר אדירה במסגרת של יום או יומיים לקראת הבחינה. תקופת המבחנים מאוד עמוסה, חוסר תרגול החומר, מעמיד את הסטודנט ללחץ כביר שלא בטוח שהוא יוכל לעמוד בו.

שיטות ללמידה נכונה לקראת המבחן


ישנם שלל שיטות ללמידה נכונה לקראת המבחן, שיכולה לסייע לסטודנט המתקשה להתמודד ביתר קלות עם תקופת המבחנים שעומדת בפתח. נתחיל בהכנה למבחן, כאמור כמו שהדגשנו בסעיף הקודם, חשוב מאוד שהתלמיד יעבור ויתרגל את החומר מידי יום. כדאי לתלמידים לשריין שעתיים בסוף כל יום על מנת לעבור על החומר. בהתחלה זה אומנם יהיה קשה ולרוב התלמידים יצטרכו להכריח את עצמם לעשות זאת, אך ההתמדה משתלמת ובסוף אנחנו מתרגלים לכל קושי. במהלך תקופת המבחנים חשוב שהתלמידים יצמצמו את שעות העבודה בחנות ל ממכר דשא סינטטי או במלצרות ויקדישו את כל הזמן לחזרה על החומר ותרגולו לקראת המבחן. חשוב לקבוע לוח זמנים של מדויק להכנה של כל מבחן וכמובן להקפיד ללכת על פיו. חשוב שתקפידו להשיג את כל החומר הדרוש לכם, להכנה למבחן, רצוי שתבחרו במישהו עם מחברת ברורה ומסודרת. בגלל שתרגלתם במהלך כל הסמסטר, לקראת הבחינה עצמה למעשה תצטרכו רק לעבור על החומר ולא ללמוד אותו מההתחלה, משום שהחומר עדיין טרי לכם. אם אתם שמים לב שאתם מתקשים בתחום מסוים, תבקשו עזרה או פשוט תתמקדו בו יותר. ביום שלפני הבחינה על תלכו לישון בשעה מאוחרת, כדי שתקומו ערניים ביום הבחינה. והכי חשוב על תכנסו ללחץ, לחץ מוביל לחרדה, שממש לא תועיל לכם לקראת הבחינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה