יום שלישי, 24 ביולי 2012

תואר ראשון לומדים בשומרון

מכללת אריאל שבשומרון קיימת כבר למעלה מ-20 שנה ונמצאת כיום בתהליכים להפיכתה לאוניברסיטה מן המניין. המכללה הפכה עם השנים לאחד ממוסדות הלימוד הבולטים בישראל, תוך שהיא חורטת על דגלה את חשיבותו של המחקר הטכנולוגי ומאפשרת ליותר מ-200 מדענים לחקור תחומי חיים מרתקים כמו רפואה, רובוטיקה, פולימרים, חקר הסביבה ועוד. כיום היא מהווה נקודת עלייה לרגל לסטודנטים צעירים שמחפשים לימודים לתואר ראשון בסביבה יצירתית חוקרת שקנתה לעצמה שם בארץ ובעולם. יתרונה של מכללת אריאל נמדד לא רק בתוכניות הלימוד המגוונות ובמחקר הטכנולוגי המפותח שמתקיים תחת כתליה, אלא גם בסביבה הירוקה והנוחה למגורים עבור סטודנטים רבים. המיקום שלה באזור אריאל מאפשר לסטודנטים שמתגוררים בפריפריה ללמוד קרוב לבית, מבלי לנסוע או לעבור להתגורר בערים הגדולות.

מעיצוב ועד הנדסה אזרחית

מכללת אריאל מציעה לימודים לתואר ראשון במגוון תחומים רחב. בין היתר קיימות תוכניות לימודים לתואר ראשון בתחומים כמו הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תעשייה וניהול והנדסה אזרחית, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות וקרימינולוגיה, מדעי המחשב ומתמטיקה וביולוגיה וכימיה. בנוסף בין כתלי מכללת אריאל נמצא בית הספר לארכיטקטורה שקנה לעצמו שם עולמי עם השגים גדולים של תלמידיו וסגל המרצים בו והוא נחשב לאחד המובילים בארץ בתחום העיצוב והאדריכלות. בנוסף לתוכניות לימודים המעניקה תואר ראשון מאפשרת המכללה גם ללמוד במסלולי תעודה שונים ויש בה מחלקה עשירה ללימודי חוץ.

לשלב לימודים לתואר ראשון ומעורבות חברתית

מכללת אריאל משופעת בהשגים אקדמיים ומחקריים אך בנוסף חרטה המכללה על דגלה גם את ערכי המעורבות החברתית והציונית. בנוסף לתוכניות ללימודים לתואר ראשון ושני, לימודי התעודה וקורסי החוץ יוזמת המכללה יחד עם הסטודנטים והמרצים פעילויות חברתיות המתבצעות בין כתליה – בין היתר הוקמו מרפאות בתחומים רפואיים שונים שפועלות בתוך מכללת אריאל ומסייעות לאוכלוסיות שונות, פותחו מספר כפרי סטודנטים המשלבים התנדבות בקהילה והושמו תוכניות לימודיות לבעלי צרכים מיוחדים, בעלי לקויות למידה ובני מיעוטים. בנוסף לכל אלו, מתפעלת מכללת אריאל מערך עזרה ותמיכה לסטודנטים בעלי קשיים כלכליים, לימודים וחברתיים.

מחקר פורץ גבולות

כ-12 אלף סטודנטים לומדים כיום בתוכניות שונות של מכללת אריאל ונמצאים בתוך זירת מחקר טכנולוגי מהמפותחות בארץ. מחקריהם של סטודנטים ומרצים שונים במכללה היוו פריצות דרך משמעותיות בחקר נושאים שונים והפכו את המכללה לבעלת יתרון משמעותי בתחום המחקר. בצד המחקר והפיתוח שמסייעים לבוגרי המכללה לבסס את עצמם בעולם העסקים, המדע והחברה, מכללת אריאל מפעילה מרכז השמה והעסקה שעוזר לסטודנטים ולבוגרים להשתלב בשוק העבודה. בנוסף, מציעה המכללה מסלולי לימודים לתואר ראשון גם לאנשים עובדים, בתחומים כמו הנדסה, מדעי החברה והרוח וכלכלה ומנהל עסקים. בוגרים רבים של תוכניות התואר הראשון במכללה ממשיכים גם ללימודי תואר שני במגוון תחומים, ביניהם הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, פסיכולוגיה והנדסה כימית. אנשי החינוך התורני יכולים לשלב בין תוכניות לימוד אקדמיות ולימודים תורניים במגוון מוסדות ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה