יום ראשון, 5 בינואר 2014

לימודי פרסום - האם יש תואר כזה או רק לימודים מקצועיים?

בעולם הגלובאלי הפרסום תופס מקום חשוב כמעט בכל תחומי החיים. פרסום כולל הרבה יותר מאשר כלי שיווקי עבור מוצרים או שירותים. מדובר בתחום שיכול לסייע גם לארגונים שלא למטרת רווח, לחברות עסקיות, לאושיות ציבור ואפילו למדינות שלמות. מכיוון שרבים מעוניינים להשתלב בתחום מאתגר זה, כדאי להכיר את שתי האפשרויות המובילות ללימודים בתחום: האפשרות הראשונה היא תואר אקדמאי והשנייה היא לימודים מקצועיים.

באוניברסיטה או במכללה

כדי לקבל הכשרה מקיפה בתחום של לימודי פרסום וכדי לשלב זאת עם תואר ראשון ואפילו עם תואר שני, ניתן לפנות הן לאוניברסיטאות והן למכללות בלתי מתוקצבות. במוסדות השונים להשכלה אקדמאית ניתן לעסוק בלימודים כאלה כמסלול ראשי או כמסלול משני. ניתן לשלב בין לימודי פרסום ושיווק, פרסום וניהול, פרסום ומנהל עסקים וכן בשילוב עם עיתונאות ותקשורת ועוד שילובים רבים נוספים.

חלק מהבוחרים במסלול לימודים כזה עושים זאת כדי להתברג בצורה מהירה יותר לתפקידים בכירים ולתפקידי ניהול. אחרים עושים זאת לאחר צבירת ניסיון ראשוני בתחום, מתוך מטרה להתקדם לתפקידים הבאים.

לימודים מסוג זה כוללים על פי רוב נושאים מקצועיים שחורגים הרבה מעבר לתחום הפרסום לבדו. לרוב ישנם דגשים רבות נוספים שנשאבים על מחקרים בתחום התנהגות הצרכנים, השיווק, קבלת החלטות, ניתוחים סטטיסטים וכלכליים ועוד. מסלול כזה חיוני לאלה שמתכננים קריירה אקדמאית או מחקרית והוא יכול להוות הקדמה מצוינת גם לקריירה יישומית מעשית.

לומדים לגופו של עניין

לצד הלימודים האקדמיים בתחומי השיווק והפרסום שמתקיימים באקדמיה, ישנה דרך קצרה יותר שיכולה להוביל לתחום מקצועי מרתק זה. ישנם כמה וכמה מוסדות לימוד מובילים שמציעים לימודים ממוקדים בתחום, חלקם לבעלי ידע וניסיון וחלקם למתחילים. בין הלומדים במסלולים אלה ניתן לעיתים למצוא גם אנשים בעלי תואר ראשון שרוצים לקבל כלים יישומיים שחסרים, לעיתים, באקדמיה.

למעשה, זהו בדיוק אחד היתרונות הגדולים של לימודי תעודה כאלה – אלה לימודים שמקנים את הכלים הטובים ביותר לעבודה מעשית. כאן אין צורך להרבות בלימודים שאין בהם תועלת שמתרגמת לעבודה. מרבית המרצים כאן יהיו אנשים מתוך התעשייה עצמה, אנשים בעלי ניסיון מקצועי מהארץ או מחו"ל, כאלה שיודעים בדיוק מה צריך כדי להצליח.

רוצים התקדמות מהירה

רבים מאלה שמעדיפים לפנות ללימודים מקצועיים ולא ללימודים אקדמאיים עושים זאת מפני שזמנם קצר. הם מעדיפים לסיים את שלב הלימודים מהר יותר ולהתפנות מוקדם יותר לחיי העבודה בתחום מעורר העניין ורב ההשפעה. למעשה, בצורה כזאת קל יותר להשתלב בעולם הפרסום אפילו תוך כדי הלימודים ולעיתים גם בזכות קשרים שנרקמו עם מרצים ומומחים נוספים.

לפני שנסיים נדגיש שאין אנו ממליצים לבחור בדרך זאת או אחרת, שכן לכל אחת מהדרכים שהצגנו יתרונות משלה. על כל אחד לקחת בחשבון את מצבו הפיננסי, האישי, התעסוקתי ואת ציפיותיו לעתיד לפני שיבחר בהשתלמות מקצועית או בלימודים באקדמיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה