יום שלישי, 10 בדצמבר 2013

התמודדות עם הפרעות קשב

הפרעות קשב, או איכויות קשב וריכוז הן תופעה שהמודעות כלפיה הולכת וגדלה, במיוחד בשנים האחרונות. מחקרים שונים מראים שבמקרים המדווחים קיים אחוז די גבוה באוכלוסיה של אנשים הסובלים מתסמונת זו. למעשה, מדובר על כעשרה אחוזים מכלל האוכלוסיה.
הפרעות קשב היא תופעה מולדת והיא בדרך כלל תורשתית. נכון להיום ישנן דרכים שונות להתמודדות וטיפול ובשונה מבעבר, אנשים אשר מאובחנים עם תסמונת הפרעת הקשב והריכוז יכולים לנהל חיים תקינים לכל דבר.

משמעות ההפרעה וכיצד זו באה לידי ביטוי?

הפרעות קשב וריכוז מגיעה הרבה פעמים גם עם תופעת ההיפראקטיביות, אך החיבור בין שתי התופעות אינו מחייב. אנשים עם הפרעת קשב וריכוז סובלים בעיקר מהיכולת להתמקד ולהתרכז. הם ערים ומגיבים לכל הגירויים שסביבם והיכולת שלכם למקד את הקשב לגירוי אחד בלבד הינה מוגבלת, מכאן נגזרת למעשה ההפרעה.
מדובר על תופעה שעוצמותיה נחלשות בדרך כלל עם ההתבגרות והיא נמצאת בשיאה בשלבים המתקדמים יותר של החיים.
במוחם של אנשים עם הפרעת קשב וריכוז מתנהלת צורה אחרת של העברת מידע, כאשר זו מלווה בקצרים במעבר הנתונים. הקצרים הללו הם למעשה אלה שאחראיים על הקושי במיקוד הקשב והריכוז. מאחר והמח שלנו חייב לשמור על רצף של אירועים למען השרדותו של האדם, במקומות שיש נתק, המח מייצר חיבור מנתיב אחר ובאופן זה משלים מעצמו את המידע שנעלם בשניה שבה נוצר הקצר. דבר שמוביל לדרך חשיבה שונה ולא אחת האחראי ליצירתיות הפורה שבה מתאפיינים אנשים עם תסמונת זו.

טיפים שיסיעו לך

ריטלין היא התרופה הנפוצה והיעילה ביותר להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז. ריטלין מאפשרת לאזן ולהשלים למח את שחסר למח באמצעות פעילות כימית והתרופה מסייעת מאד בהתמודדות עם פעילויות היום יום. ריטלין היא תרופה נרקוטית הניתנת רק במרשם רופא ולפני שמתחילים ליטול אותה חייבים לעבור אבחון קפדני. חשוב להבהיר שלא רק ההחלטה על נטילת הכדור הינה החלטה חשובה, אלא גם למינון יש חשיבות מכרעת.
בנוסף לשימוש בתרופת הריטלין ישנן דרכים נוספות לשפר את המצב ולהקל את החיים. אורך חיים מהווה את אחד משני הגורמים לתוצאה הסופית שהיא אנחנו. הגורם השני הוא גנטיקה. זה נכון שאנחנו לא יכולים לברוח מהגנטיקה שלנו, אבל אנחנו יכולים להשפיע עליה במידה רבה באמצעות פעולות שנעשה או נמנע מהן.
המח שלנו הוא כמו שריר ועל ידי חזרה ניתן לייצר הקשרים חדשים ולהרגיל אותו לצורות עבודה מסויימות. אנחנו יכולים לעזור למח שלנו להתמודד עם עומס הגירויים השונים וללמוד איך להוריד את עצמת ההשפעה שלהם, בעיקר כשאנחנו מנסים לבודד ולהתמקד בגירוי ספציפי בכל פעם.
שמירה על פעילות גופנית סדירה מסייעת מאד לתהליך ההתמודדות. כמו כן ישנם מזונות שונים שמסייעים רבות גם הם, בעיקר מזונות שיש בהם אומגה 3, אותה ניתן לקבל גם מתוספי תזונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה