יום חמישי, 3 באפריל 2014

לימודי ניהול וייעוץ תיקי השקעות

שוק ההון היא אחת מזירות התעסוקה האטרקטיביות ביותר בעולם כולו ובמשק הישראלי בפרט. יש שיגידו ששוק ההון הוא זה ששולט בעולם, ולא רק בחלק המערבי שלו, ולמרות שלכאורה לא מדובר על תחום יצרני, בהחלט מדובר על ענף שמרכז את החלטות הניהול הרחבות ביותר לגבי המשק כולו.
בתוך שוק ההון ישנן התמחויות רבות ושונות, כך שמי שרוצה לבנות קריירה בתחום יוכל לעזות זאת מהיבטים רבים ושונים. ממש בדומה לכל ארגון אחר, גם ארגונים בתחום הפיננסי מחולקים לחטיבות ומחלקות שונות, כך שאנשים מדיספלינות שונות יכולים להשתלב בו.
אחד המקצועות הבולטים בשוק ההון הוא מקצוע ניהול תיקי השקעות שתפקידו לבנות ולנהל תיקי השקעות של לקוחות למיקסום התשואה, שמירה על רמת ביטחון סבירה ובעיקר במטרה לייצר ללקוחות כסף.
מסלול לימוד והכשרה
הסמכת ניהול תיקי השקעות מחייבת רשיון והמסלול המקובל הוא לגשת ללימודי תעודה המכשירים לקראת קבלת הרשיון. מדובר על מסלול לימודים שבין שלושה חודשים לחצי שנה. לימודי התעודה מחייבים גם אנשים בעלי השכלה אקדמית, גם במקרים שבהם התואר הוא בתחום פיננסי. למרות שהנטיה הטבעית היא שמועמדים ללימודי ניהול תיקי השקעות יגיעו מלימודים פיננסיים, בפועל אנשים מכל קצוות האקדמיה מגיעים למסלול זה.
תוכנית הלימודים בנויה במטרה להכין את הלומדים בה לקראת בחינות הרשיון בהן יצטרכו לעמוד בסיומו של המסלול. ההכשרה כוללת מגוון של קורסים שונים הנוגעים בתחום שתפקידם לא רק להעניק כלים מעשיים לעבודה, אלא גם רקע עיוני, לימודי אתיקה ועוד.
קבלת הרישיון מותנית גם בהשלמתו של סטאז' במשך חצי שנה, אותו נהוג לעשות בבתי השקעות.
אופי העבודה
עם קבלת הרישיון, מנהלי תיקי השקעות משתלבים בעבודה בבתי השקעות ובבנקים השונים תוך שהם מנהלים תיקי השקעות של משקיעים פרטיים וגופים מסחריים שונים. תפקידו של מנהל תיקי השקעות הוא לבנות אסטרטגית השקעה שתואמת את אופי משקיעיו. הנתונים עליהם הוא מתבסס הם גודל ההון ומשך הזמן במהלכו מעוניינים להשקיע. בנוסף ומעל הכל עומד קריטריון הסיכון. מה מידת האהבה/ שנאה של המשקיע לסיכונים. כמובן שגובה התשואה הפוטנציאלי מושפע באופן ישיר ממידת הסיכון של ההשקעה, אך מעבר לרצון לתשואות גבוהות מנהל אותנו הפחד לאבד את הכסף.
על בסיס האיפיון בונה מנהל תיקי ההשקעות את התיק ההשקעות בפיזור הנדרש. משקיעים אוהבי סיכון ישקיעו אחוז גבוה יותר במניות בדרך כלל. מניות נחשבות לכלים מסוכנים יחסית, כאשר גם שם ישנן מניות מסוכנות יותר ואחרות מסוכנות הרבה פחות. לשונאי הסיכון יתאימו מוצרים סולידיים יותר כמו אגרות חוב ממשלתיות.

מנהל תיקי ההשקעות עובד באופן צמוד עם הלקוחות שלו ולספק להם את הביצועים להם הם מצפים. על כפתיו מוטלת אחריות רבה, מה שהופך את העבודה לאחת המאתגרות והמעניינות ביותר במשק כולו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה