יום רביעי, 22 ביולי 2015

אז מה הם תנאי הקבלה לאוניברסיטאות בארץ?

האוניברסיטאות בארץ

כיום, כל מי שמביע עניין בלימודי תואר באוניברסיטה בארץ, חייב לעמוד בכל תנאי הקבלה של אותו התואר שהוא מעוניין ללמוד. לכל תואר ישנם תנאים שונים בשביל להתקבל אליו. תנאים אלה משתנים גם בין האוניברסיטאות. כיום בארץ עובודת 8 אוניברסיטאות רשמיות:

  • אוניברסיטת תל אביב
  • אוניברסיטת בר אילן
  • אוניברסיטת בן גוריון
  • אוניברסיטת חיפה
  • האוניברסיטה העברית
  • טכניון חיפה
  • מכון ויצמן – רחובות
  • האוניברסיטה הפתוחה.

האוניברסיטה הפתוחה

באוניברסיטה הפתוחה התנאים לקבלה לאוניברסיטה הינם קלים יותר משאר האוניברסיטאות מכיוון שהאוניברסיטה הזו בנויה בשביל לענות על הצרכים של קהל רחב מאוד של אנשים שלמשל לא יכולים לעמוד בתנאי קבלה הקשים באוניברסיטאות אחרות, שיש להם חוסר זמן ללימודים במתכונת הרגילה של האוניברסיאות, או שלא יכולים להתקבל לאוניברסיטאות אחרות מסיבות מסוימות.
בשביל שתוכלו להתקבל לאוניברסיטה הפתוחה, תצטרכו תעודת בגרות מלאה בלבד ולפעמים גם זה לא חובה – באוניברסיטה הפתוחה בחלק מהמרכזים אין בכלל תנאי קבלה.
בניגוד לזה, באוניברסיטאות האחרות תנאי הקבלה שונים לגמרי.

אז מה נדרש בשביל להתקבל לאוניברסיטה בארץ?

החלק הראשון החשוב לקבלה ללימודי האוניברסיטה – זו תעודת בגרות מלאה, כמובן!
כיום, לא תוכלו להתקבל ללימודים אקדמאים באוניברסיטה ללא תעודת בגרות מלאה (למעט מקרים חריגים). תעודת בגרות חייבת לכלול בתוכה את כל מקצועות החובה ובינהם: אנגלית, מתמטיקה, אזרחות, ספרות, תנ"ך, מקצוע מוגבר ועוד.. בתחומים מסויימים תצטרכו גם ציונים מאוד גבוהים במקצועות מסויימים. למשל ללימודים בתחום מחשבים – תצטרכו ציון גבוה במתמטיקה וכד' כדאי מאוד שהממוצע של הבגרות ביחד עם הבונוסים יעמוד על ציון כמה שיותר גבוה. במידה והינכם יודעים שציונים אינם מספקים או יש לכם תעודת בגרות לא מלאה, כדאי לשפר/להשלים את המקצועות הללו.

החלק השני החשוב בקבלה ללימודים באוניברסיטה: הבחינה הפסיכומטרית. ציון בבחינה הוא קריטי במיוחד וברוב האוניברסיטאות בארץ מקבל יותר מ 50% משקל מהשקלול של ציון הקבלה הסופי. כדאי מאוד להתכונן היטב לבחינה זו או לקחת קורס הכנה בשביל שתוכלו להוציא את הציון המירבי במבחן.

האוניברסיטאות בארץ משכללים את הממוצע של ציון הבגרות עם ממוצע ציון הפסיכומטרי ועל סמך הציון הזה מחליטים אם התקבלתם ללימודים. בחלק מהאוניברסיטאות לציון משוכלל זה קוראים "ציון התאמה".

בנוסף לקריטריונים אלה ישנם עוד שלבים שאתם עלולים לעבור בדרך לקבלה שלכם לאוניברסיטה.
למשל, במידה ולא נבחנתם בפסיכומטרי בשפה העברית, תצטרכו לבצע בחינת יע"ל, אשר בודקת האם רמת העברית שלכם מתאימה ללימודים באוניברסיטה בארץ. הבחינה עצמה באורך כשעה וחצי והיא בנויה משני חלקים:
חלק הראשון – שאלות בררה
חלק השני – כתיבת חיבור
יש להתכונן היטב למבחן יע"ל ולא לזלזל בזה.

בנוסף לנאמר מעלה, הקבלה שלכם לאוניברסיטה הרבה פעמים תהיה תלויה גם לחוג שאתם מעוניינים להירשם אליו. ככל שהביקוש לחוג גדול יותר – תצטרכו גם לנתונים גבוהים יותר. החוגים המבוקשים ביותר היום הם כמובן: מחשבים, רפואה, הנדסה ועוד.. תנאי הקבלה אליהם קשים במיוחד ורק הסטודנטים לעתיד הטובים ביותר יתקבלו לחוגים אלה.

בהצלחה לכל הסטודנטים לעתיד!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה