יום שלישי, 24 במרץ 2015

תחומי לימוד שלא נס ליחם

ההחלטה בנוגע לבחירת תחום הלימוד, מתבצעת על ידי רבים מאיתנו בהתאם לדרישות שוק התעסוקה, ובהתאם למגמות עדכניות בתחומי התעסוקה השונים. קבלת ההחלטה לפנות לתחום לימודי כזה או אחר, בשל ביקושים נוכחים גבוהים בשוק התעסוקה, היא אומנם החלטה שכלתנית ונבונה, אך באותה מידה היא עלולה לחשוף אתכם לתנודתיות שוק התעסוקה, כי הרי בסופו של דבר, שוק התעסוקה הינו דבר דינמי המשתנה אחת למספר שנים, וכפועל יוצא מכך, מקצועות פופולאריים בהווה אינם בהכרח מקצועות תעסוקתיים מובילים גם בעתיד. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימה של תחומי לימוד כלליים אשר לא נס ליחם לאורך השנים. תחומי לימוד אלו מוצעים לכם גם במסגרת לימודי תעודה וגם במסגרת לימודים אקדמאים לתואר ראשון או שני. 

לימודי משפטים


לימודי המשפטים נחשבים בעיני רבים לאחת מפקולטות הלימוד היוקרתיות ביותר בישראל, וזאת בשל תנאי הקבלה המחמירים והידע האקדמי בתחום המשפטים הנרכש לאורך תקופת הלימודים. ברוב המקרים, סטודנטים הפונים ללימודי משפטים עושים זאת על מנת להשתלב בשוק התעסוקה כעורכי דין מתמחים בתחילת דרכם ולאחר מכן כבעלי משרד עצמאי בתחום עריכת הדין. מקצועות עריכת הדין חולשים על כל תחומי החיים, החל מתחום המשפט האזרחי ועד לתחום המשפט הפלילי, וללא ספק הם מהווים את "כרטיס הכניסה" שלכם לאחד המקצועות המבוקשים ביותר בישראל לאורך השנים. 

לימודי כלכלה


לימודי הכלכלה מתקיימים באמצעות מגוון נרחב של מסלולי לימוד העוסקים בתחומי הניהול ומנהל העסקים. לימודי כלכלה במכללה אקדמית יעניקו לכם ידע אקדמי מורחב בכל הנוגע לתחומי הכלכלה השונים, וכפועל יוצא מכך, תוכלו להשתלב במספר רב של מקומות תעסוקה בהם נדרש ידע כלכלי מורחב. 

לימודי פסיכולוגיה


לימודי פסיכולוגיה העוסקים בין היתר בחקר הנפש, מאפשרים לסטודנטים לרכוש ידע תיאורטי ומעשי בכל הנוגע להבנת היבטי התנהגות האדם. לימודים אלו המתקיימים במסגרת מסלול לימודים רב חוגי או חד-חוגי, מאפשרים לבוגרי המסלול ליהנות מהיצע מגוון ואיכותי של מקורות תעסוקה בהן ניתן להשתלב, החל מתחומי ייעוץ והדרכה, דרך תפקידי מפתח בחברות כוח אדם וחברות השמה ועד למקצועות העושים שימוש בידע הנצבר בתחום חקר ההתנהגות. חשוב שתדעו- הסכמה בתחום הפסיכולוגיה כמטפלים מוענקת אך ורק לבוגרי תואר שני בפסיכולוגיה. 

מדעי החברה


תחום מדעי החברה הינו תחום לימודי המורכב ממספר רב של מקצועות לימוד כגון: לימודי אנתרופולוגיה, לימודי סוציולוגיה, לימודי קרימינולוגיה, לימודי מדעי ההתנהגות, לימודי מדעי המדינה ועוד. תחומי לימוד אלו אומנם אינם נחשבים בשנים האחרונות לחתומי לימוד פופולאריים בקרב ציבור הסטודנטים, אך הם עדיין ממשיכים לספק לשוק התעסוקה מספר עצום של בוגרים המשתלבים במספר רב של מקורות תעסוקה הכוללים בין היתר את תחום החינוך וההוראה, תחום המחקר ותחומי תעסוקה בשירות הציבורי.
לסיכום, בחירת מסלול הלימודים הינה החלטה אותה מומלץ לקבל בהתאם לתחומי לימוד אשר לא נס ליחם לאורך השנים, ולא על פי טרנדים ומגמות עדכניות בשוק התעסוקה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה