יום שני, 10 באוגוסט 2015

מבחן מימ"ד בקרוב? תתכוננו היטב!

ידוע לכולם שכדי להצליח ולהתקדם בחיים צריך לרכוש השכלה מתאימה. עבור רבים המתעניינים בלימודים גבוהים, הדרך אל המסלול הנחשק ביותר עובר דרך מכינה אקדמית. על מנת להתקבל למכינה קיימת דרישת קדם עבור חלק מהמועמדים לעבור בהצלחה את מבחן המימ"ד.
בסקירה הנוכחית נספר למתעניינים מהו, בעצם, מבחן מימ"ד. בנוסף, נסביר מדוע הכנה למבחן מימ"ד היא צעד חשוב כל כך וכן מהן האפשרויות הטובות להתכונן נכון.

מהות מבחן מימ"ד

על מנת להצליח בלימודים גבוהים ולסיים בהצלחה את השלב הראשון (דהיינו, את המכינה) חשוב שהמועדים ללימודים יהיו בעלי כישורים ויכולות בתחומים שונים. לימודים גבוהים מחייבים בסיס טוב ושליטה הן בשפה העברית, הן בשפה האנגלית (לצורך קריאת מאמרים וספרים) וכן במיומנות מתמטית בהתאם למקצוע שאותו בוחרים ללמוד.
מבחן מימ"ד נעשה בשיטה הממוחשבת כך שאת התשובות מסמנים על גבי צג המחשב. המבחן כולל מבדקים בכל אשכולות הדעת החשובים. בבחינה פרק שעוסק בחשיבה כמותית וחשובים מתמטיים, פרק נוסף שעוסק ביכולת שפתית בעברית ופרק שבוחן את היכולת וההבנה בשפה האנגלית.
ציוני המבחן נקבעים רק על סמך תשובות שנענות בצורה נכונה (מתוך שאלות רב ברירה). הצלחתו של כל נבחן נמדדת לא רק ביחס לשאלון עצמו אלא גם ביחס למועמדים אחרים כמותו. משום כך, חשוב לעשות את המקסימום בכדי להצליח. חשוב להתכונן היטב (בשיטות שנראה להלן) ולהגיע ליום הבחינה לאחר שינה טובה, רעננים ועם תחושה של ביטחון.

חשיבות התרגול וההכנה

לפני שנראה אילו שיטות יש כיום בשביל להכין את המועמד בצורה הטובה ביותר לקראת מבחן מימ"ד נספר שעדיף בהחלט לבצע הכנה בשלבים. מי שסבור שניתן להתכונן כהלכה ברגע האחרון, עם על ידי ביצוע מרתון של פתירת תרגילים ובעיות עשוי לגרום לעצמו ללחץ מיותר. הלחץ עשוי להקשות על הביצוע ברגע האמת, בבחינה עצמה. זאת ועוד, חלק מהנושאים מחייב לימוד ותרגול מתמשכים. לכן, עדיף להתכונן על פני זמן ורק ממש לפני הבחינה לבצע מרתון של למידה באופן אינטנסיבי.

איך מתכוננים

ההכנה למבחן מימ"ד מחייבת תרגול והכרה עם סוגי השאלות שאותן ניתן לפגוש. בחלק העברית, למשל, ניתן למצוא סוגים שונים של שאלות, שמחייבות הכרה של מילים וביטויים, שיבוץ של פתרון במשפט נתון, הפכים ועוד.
כיום מקובלת מאוד הכנה מקצועית שנעשית בשתי חלופות אפשריות. החלופה הראשונה היא באמצעות רכישה של ספר הכנה מקצועי. האפשרות השנייה היא באמצעות תרגול ולימוד אונליין, באופן ממוחשב.
בין אם בוחרים בספר הכנה ובין אם בוחרים בתרגול ממוחשב, חשוב לוודא שניתנים סוגים שונים של שאלות, בכל הנושאים. התרגול חייב לקחת בחשבון את המבחנים של השנים האחרונות, את העברת הנושאים בצורה בהירה וכן גם באופן מדורג. לרוב, תהיה אפשרות של פתירת מבחנים בסגנון אמיתי כדי לאפשר התנסות בזמן אמת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה