יום שני, 10 באוגוסט 2015

תתכוננו לצו ראשון בלי להוציא על זה הון!

בעוד מספר חודשים, זה יקרה - הצו הראשון ייצא לדרך ובו מבדקים שיקבעו, אולי מעל הכל, את מאפייני השירות הצבאי הצפוי עבורכם או עבור ילדיכם. בליבת הצו הראשון עומדים מבחנים פסיכוטכניים, שיקבעו את הקב''א והדפ''א, כאשר לצד זה מתבצעים ראיונות אישיים, בדיקות רפואיות וכיוצא בזה. בתנאים האלה, ברור מדוע רבים מעוניינים לשפר את הישגיהם בצו הראשון, ועקב כך גם את נקודת הפתיחה שלהם בשירות הצבאי: הצלחה במבחני הצו הראשון, הרי, מגדילה את הסיכויים לקבלת זימונים למיונים, כמו גם את אחוזי ההצלחה להתקבל לתפקידים נחשקים.
זו בדיוק הנקודה בה נכנסים לתמונה אמצעים אשר התכלית שלהם אחת: לאפשר הכנה ראויה לקראת הצו הראשון. אז מהן שיטות ההכנה האפשריות? ואילו מהן נחשבות למומלצות במיוחד?

קורסי הכנה לצו ראשון

דרך נפוצה במיוחד להתכונן לצד ראשון היא באמצעות קורסים, אשר מיועדים לאפשר לנרשמים אליהם לדעת לקראת מה הם הולכים, להתנסות בסוגי השאלות השונים (מילוי הוראות, שאלות אנלוגיה מילולית או צורנית, הבנת הנקרא, שאלות כמותיות ועוד) וכן לשפר את תחושת הביטחון.
ניתן למצוא כיום וריאציות שונות של קורסי הכנה, הנבדלים ביניהם באופן בו הם מועברים וכן בהיקפם: יש קורסים הנמשכים מספר שבועות, ולצידם כאלה אשר אורכם מספר חודשים. יש להדגיש כי בשנים האחרונות, נכנס לתמונה האינטרנט וכיום הוא מהווה השחקן המרכזי בתחום. במילים אחרות: הבחירה הנפוצה הוא בקורסי הכנה אונליין, הכוללים מאות רבות של שאלות תרגול, בחינות סימולציה מלאות, שיעורים כתובים בכל אחד מהנושאים של הבחינה ועוד. בנוסף, מציעים חלק מהאתרים תמיכה בכל עת של מדריכים מקצועיים, הן באמצעות אתר האינטרנט, הן באמצעות פורומים מקוונים והן באמצעות עמוד הפייסבוק שמתפעל אותו גורם.

ספר  הכנה

מעבר לגרסה המקוונת של קורסי ההכנה, מוצעים כיום ספרים המרכזים בתוכם את כל הידע הדרוש בנושא של הכנה לצו ראשון. גם כאן, יכלול הספר סימולציות ושאלות בכל התחומים, כולל, כמובן, פתרונות שמאפשרים לתלמיד להבין את אופן הפתרון של התרגילים וללמוד מהטעויות שלו, על מנת שיוכל להשתפר בהמשך.
לצד אלה, כוללים הספרים את כל המידע האחר שחשוב לדעת על הצד הראשון, ולא רק המבחנים הפסיכוטכניים. בין השאר, מדובר כאן על התחנות השונות אשר עובר החייל העתידי, הצורה בה נקבעים ציון הקב''א והפרופיל הרפואי, הסבר על הראיון האישי, טיפים למעבר שלו בהצלחה ועוד. בנוסף, כוללים הספרים ידע על הצבא כמכלול, למשל בכל הנוגע לסוגיות בוערות דוגמת עתודה אקדמית, או אפילו גיוס חרדים.

לכל הדואגים שמא החיפושים אחר הספר יהיו מורכבים, האינטרנט נכנס לתמונה גם כן. אתרי האינטרנט השונים הפועלים בתחום מאפשרים לבצע הזמנה של הספרים בלחיצת כפתור, בהליך נוח ומאובטח, עם אפשרות למשלוח.

בכל אחד מהמקרים, הפתרונות שהובאו כאן כרוכים בתשלום סביר בהחלט, של כמה עשרות או מאות שקלים – סכום מינימלי על רקע התמורות המגוונות של הצלחה בצו הראשון וגיוס מועיל לצבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה