יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

בואו ללמוד משפטים

אין ספק כי לצד לימודי פסיכולוגיה ולימודי רפואה נמצאים לימודי משפטים באחד המקומות הגבוהים ביותר ברשימת התחומים הפופולאריים בקרב מועמדים ללימודים בישראל. החלום להפוך לעורך דין מצליח הוא חלום שמשותף לרבים, ומסיבה זו גם רב מספר הנרשמים ללימודי משפטים מדי שנה, הן במכללות והן באוניברסיטאות בהן ניתן ללמוד את המקצוע.

כמובן שהצד השני של המטבע הוא כי נוצרת תחרות גבוהה על מספר המקומות המוגבל במוסדות הלימוד, ולכן אם אתם מתעניינים בלימודי משפטים הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לשפר את סיכויי הקבלה שלכם. אם יש צורך בכך, כדאי לשפר את ציוני הבגרות כיוון שרק ציונים גבוהים במיוחד יתנו לכם סיכוי להתקבל ללימודי משפטים. בנוסף, כדאי לשקול קורס פסיכומטרי כדי להיות מסוגלים להגיע לתוצאות מרשימות במבחן הפסיכומטרי, תנאי בסיסי לקבלה ללימודים.

לאחר שהצלחתם לעבור את המשוכה הראשונה והתקבלתם ללימודים, צפויות לכם שלוש או ארבע שנים של לימודים אינטנסיביים ותובעניים. במהלך לימודי משפטים תרכשו ידע חשוב בכל הקשור למשפט בארץ ובעולם, כגון דינים, חוקים ושיקולים שונים הנוגעים בפסקי דין. הלימודים מתקדמים מלימודים כלליים ומבואות בשנה הראשונה, אל עבר התמחויות ספציפיות שכל סטודנט יכול לבחור לפי הכיוון שהוא מייעד לעצמו בתחום המשפטי.

כדאי לקחת בחשבון כי מדובר בלימודים לא קלים, השונים במהותם מהרבה מקצועות אחרים. משום כך חשוב לדאוג כי תוכלו לפנות מספיק זמן לשינון החומר, הכנה לבחינות וכתיבת עבודות. ישנם סטודנטים שמצליחים לשלב עבודה בלימודי משפטים, ואחרים בוחרים לקחת הלוואה אותה יחזירו עם סיום הלימודים.

בדומה לתחומים אחרים כגון לימודי פסיכולוגיה או רפואה, קבלת התואר הראשון אינה מאפשרת באופן אוטומטי לעבוד בתחום הנלמד. גם כאשר תסיימו את הלימודים לא תוכלו עדיין לעסוק בתחום לפני שתעברו התמחות של שנה במשרד עורכי דין. לאחר ההתמחות כל שנותר לכם הוא לעבור את בחינה של לשכת עורכי הדין, ורק אז תוכלו סוף סוף לפנות לעבודה בתחום.

עם זאת כדאי לדעת כי לימודי משפטים אינם חייבים בהכרח להוביל לעיסוק בעריכת דין, וישנם רבים שמעדיפים לוותר על ההתמחות והבחינה. ידע במשפטים פותח דלתות רבות בעולם התעסוקה כגון ייעוץ משפטי בחברות, גישור לא פורמאלי ועוד. בנוסף ניתן לנצל את התואר הראשון כדי להמשיך ללימודי המשך לתואר שני או לימודי תעודה בתחומים כמו ראיית חשבון, מנהל עסקים ועוד ועוד.

אלו שבכל זאת יעדיפו לעבור את המסלול הקשה של לימודי משפטים המובילים לרישיון עריכת דין, יוכלו בסופו של דבר ליהנות ממקצוע שהדרישה אליו רק הולכת וגוברת, ובהתאם לכך ההכנסות שהוא מבטיח. אמנם בשנים הראשונות רוב הסיכויים כי תאלצו לעבוד קשה כדי להוכיח את עצמכם ואת יכולותיכם. אך ככל שתתמידו תוכלו להתקדם למשרות גבוהות יותר ולהתקבל למשרדי עורכי דין ידועים וחשובים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה