יום רביעי, 2 בנובמבר 2011

קורס תרפיה בשכול

מוות הוא חלק טבעי של החיים, הרבה פעמים אנשים מתקשים להתמודד עם תחושת האובדן והשכול שבאה בעקבות מותו של קרוב משפחה מקרבה ראשונה, בעל, אישה או חבר קרוב. במהלך החיים אנחנו עוברים הרבה שלבים של אובדן ושכול לא רק כאלו שקשורים למוות אלה להיבטים אחרים בחיים אם זה אובדן עבודה או כל אובדן אחר. הקורס לטיפול בשכול ואובדן, מעניק לנו כלים על מנת להבין את התהליכים שאנחנו עוברים במהלך השכול, שבסופם נוכל להתמודד עם הבעיה ולעבור הלאה.

אובדן בחיים המודרניים


התקופה המודרנית מתאפיינת על ידי שלל מגמות ותיאוריות פסיכולוגיות הנוגעות בנושא האובדן והתמודדות עם השכול. פסיכולוגים חתרו למצוא את הרבדים השונים המרכיבים את תהליך האובדן והשכול, על מנת לגבש כלים ושיטות להקל על אותם אנשים לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר. וזאת מתוך מגמה להעניק לאותם אנשים ולסביבתם תמיכה מלאה בזמנים הקשים שעוברים עליהם. דוגמא לתיאוריה העוסקת בשלבים ניתן למצוא בתיאוריה של דוקטור אליזבת קובלר רוס, המאפיינת את השלבים בסדר הבא: הכחשה, כעס, משא ומתן, דיכאון ולבסוף ההשלמה. קיימים עוד שלל תיאוריות שונות ומשונות בנושא, ביניהן ניתן למצוא תיאוריות אשר גורסות כי ישנם שלבים נוספים חוץ מאותם שלבים שהכתיבה דוקטור אליזבת, שלבים שמתרחשים בין אותם שלבים אותם הגדירה בתיאוריה. כל אותן תיאוריות באות על מנת לגרום למטפלים להבין את התהליך שעובר על האנשים שסובלים מאובדן ושכול, בכך בעצם לאפשר להם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המטופל, תוך כדי הענקת מלוא התמיכה והסיוע הדרושים לו, או אפילו דרך יום כיף זוגי, על מנת להתגבר בצורה הטובה ביותר ולחזור כמה שיותר מהר לחיים נורמטיביים, מתוך הבנה והתמתחות אישית כתוצאה מההתמודדות עם האובדן.

כלים להתמודדות עם אובדן


קורס לטיפול ותרפיה בהתמודדות עם שכול ואובדן אינו דורש מאיתנו תנאי קבלה מיוחדים הנוגעים לתואר ראשון ואינם דורשים מעבר קורס פסיכומטרי. קורס לטיפול באובדן ושכול מתאים לכל מי שחווה אובדן ושכול בחיים, שמעוניין ללמוד כלים ותיאוריות על מנת שיוכלו לעזור לו להתמודד עם מה שחווה ובכך בעצם לתמוך במשפחתו ולחזור לחיים נורמטיביים. הקורס לטיפול באובדן ושכול מתאים גם לשלל מטפלים בתחומים שונים, מורים, יועצי חינוך, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים. במהלך הקורס הסטודנטים הולכים ללמוד תיאוריות וחומרים עיונים הקשורים לאובדן ושכול. הנושאים יכללו לימודי תהליכי פרידה, חוויות אבל בדת היהודית, איסלמית, נוצרית ודרוזית, תיאוריות שלבי האבל על פי פרויד ושאר הפסיכולוגים המובילים בתחום, תפישות דתיות ומודרניות לגבי תפישת האובדן והשכול, אובדן ושכול בחברה הישראלית, שכול אלמנות, שכול הורים, שכול ילדים, אובדן ילדים, דרכי קבלת הבשורה, הכרה במוות אצל חולים סופניים ועוד שלל נושאים מרתקים בתחום. במהלך הקורס הסטודנטים מתנסים בטיפול באופן מעשי, תוך כדי הבנה בכל שלבי השכול ודרכי ההתמודדות עימו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה