יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

להפוך למטפל באמצעות התזונה

השנים המודרניות מאופיינות בשפע עצום מבחינת אפשרויות התזונה הקיימות בשוק. רוב המזונות המרכיבים את התפריט המודרני כוללים הרבה אוכל מהיר וחטיפים, המלאים ברעלים, סוכר, שומנים רעים, צבעי מאכל ועוד. מרכיבים אלו לא קשורים למרכיבי המזון שאנחנו מוכרחים לקבל, על מנת לתפעל את גופנו באופן בריא. התזונה היא הדלק שלנו וכולנו יודעים כיצד הרכב מגיב כאשר אנחנו מתדלקים אותו בדלק מזויף.

חשיבות התזונה בחיינו


התזונה היא חלק בלתי נפרד מחיינו, התזונה היא מקור האנרגיה שלנו בזכותה הגוף שלנו מצליח לתפקד לטוב או לרע הכול תלוי במה שאנחנו מכניסים לפה. התזונה שלנו היא חלק חשוב מאבני היסוד שמרכיבים את גופנו. אם אנחנו לא נספק לגוף את אחד מהמרכיבים שהוא צריך על מנת לתפקד באופן מלא אנחנו נרגיש במחסור באמצעות עייפות, מחלות ובמקרה הגרוע נגיע למצב של מוות. מרכיבי המזון שלנו מורכבים ממינרלים, ויטמינים, פחמימות, שומנים, חלבונים וסיבים תזונתיים. בעזרת כל מרכיבי המזון הללו, הגוף שלנו מחדש את התאים הפגומים, אם זה ברקמות או באיברים שלנו. תפקוד תקין של הרקמות והאיברים שומר על בריאותנו ומאפשר לנו להתקיים באופן חיוני בחיים. שלל מחקרים מדעים אשר נעשו בתחום התזונה מצאו קשר ישיר בין חוסר תזונה תקינה למחלות שונות בגוף ומקרי מוות. במהלך השנים הצטברות שלל תיאוריות ותורות על התזונה, מבחינת כמות מרכיבי המזון הדרושים לאדם על מנת להתקיים באופן בריא מבחינת המידות הנדרשות מכל מרכיב לפעילות הגוף היומית. אנשים אשר מתחילים דיאטה ומגבירים משלוחי פירות מצד אחד תוך כדי שהם מוותרים על מוצרי פחמימות או חלבון מצד שני, פוגעים בעצמם. הדרך הבריאה היא לשלב במידה מתונה בין כל מרכיבי המזון, בלי להחסיר מאום וכך בעצם גופנו לא ירגיש בחסר.

יסודות לימוד התזונה


המודעות הגדולה לחשיבות התזונה מבחינת בריאותנו ותפקודנו היום יומי, הביאו לפתיחתם של שלל קורסים ותארים ללימודי תזונה על דגש של טיפול וריפוי הגוף. בשונה מלימודי שייט, הנלמדים במסגרות של בתי ספר לשייט ייחודיים אותם ניתן למצוא בשלל המרינות במדינה, לימודי טיפול על ידי תזונה ניתנים במסגרת תואר באוניברסיטה או בשלל מכללות מקצועיות לרפואה משלימה. במהלך הלימודים הסטודנטים ילמדו את יסודות התזונה, אבות המזון, חשיבות התזונה לאוכלוסיות שונות כמו: תינוקות, נשים בהיריון, מבוגרים, חולי סוכרת ועוד. במסגרת הלימודים הסטודנטים ילמדו כיצד ניתן לרפא חולים שונים באמצעות תפריט תזונה המותאם לצרכיהם. הסטודנטים לומדים את החשיבות של כל מרכיב מזון על המערכות השונות בגופנו. הסטודנטים ילמדו את האמת מאחורי תהליכי השמנה והרזיה, תוך כדי שהם לומדים כיצד להתאים את התפריט הנכון לכל אדם מבחינת מין, גיל, נתונים פיזיים, נתונים נפשיים ותפקוד יומי מבחינת פעילות גופנית ועוד. הסטודנטים יחשפו בזמן הלימודים לשלל התמכרויות שקיימות אצל אנשים בנוגע למזונות שונים וכיצד זה משפיע על תפקודם. במהלך הלימודים הסטודנטים יתנסו בטיפול באמצעות התזונה, באופן מעשי על שלל קהלי יעד שונים באוכלוסיה. לימודי תזונה מעניקים לסטודנטים את הידע והכלים שיאפשרו להם לטפל ולרפא אנשים באמצעות התזונה בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה