יום שני, 18 במרץ 2013

כל מה שצריך לדעת על לימודי אימון אישי


אימון אישי, שעד לפני כעשור דשדש מעט בהוויה הישראלית ולא חדר לתודעתה עבר מפנה של ממש בקרב הציבור הישראלי שלמד להעריך את היתרונות, העוצמות והשינויים שיכולים להתחולל בחיינו כאשר אנו עצמנו אחראים לשינויים אלו ויכולים להם. התחום כיום מעורר עניין בקרב רבים ויהיה זה אך עניין של זמן עד שהתאפשרו גם לימודי קואוצ'ינג בצורה מסודרת וממוסדת במוסדות חינוך רבים בארץ. לימודי אימון אישי מאפשרים העצמה אישית ואף את היכולת להפוך למאמן ולסייע לאחרים להגשים מטרות בחיים.

עוצמה אישית

תחום האימון האישי הוא עדיין חדש יחסית בארץ אולם ההדים שהוא מעורר הם רבים. יש בו נגיעות פסיכולוגיה אולם המאפיין הבולט שבו הוא שינוי המתבצע בעשייה של ממש ומכאן הייחוד שלו. אימון אישי, בהנחה והאדם בוחר לקחת אחריות על עצמו, חייו ומעשיו, להפרד מהרגלי חשיבה והתנהגות קודמים ולחולל שינוי, מביא לעוצמות אישיות וחוזקות שאנשים לא ידעו אפילו שקיימים בהם. מכאן, הדרך להצלחה כבר סלולה למדי.
לימודי אימון אישי
קיימים כמה מסלולים של לימודי אימון אישי, החל מלימודים לצורך העצמה והגשמה אישית וכלה בלימודים כדי להפוך למאמנים בעצמכם. קורס להכשרת מאמנים הוא שונה בין מוסד לימודים אחד לאחר, אולם לרוב יהיה היקפו בן כמאה שבעים וחמש שעות אקדמיות, בתוספת כשני תהליכים של אימון אישי בפיקוח, ליווי והדרכת מאמן מוסמך. הלימודים להכשת מאמנים הם בני כשלושים וחמישה מפגשים, לרוב פעם בשבוע. תוכנית הלימודים היא מובנית וכוללת:
1.      חוויית אימון - לימודי קואוצ'ינג קבוצתיים. מדובר על כארבעה עשר מפגשים בהם חווים הסטודנטים בעצמם את האימון האישי, מתאמנים ורוכשים את הכלים והמיומנויות להעצמה אישית.
2.      מתאמנים לאמן - עשרים ואחד המפגשים הבאים מוקדשים ללימוד טכניקות וקבלת כלים בתחום הקואוצ'ינג. הסטודנטים לומדים כיצד לזהות, להעצים ולשכלל בעצמם את הכלים והמיומנויות הנדרשות למאמנים ומתנסים בעצמם בהעברת אימון אישי בשתי סדרות אימון של כעשר שעות אקדמיות לכל סדרה. את האימון יעבירו התלמידים תוך הנחיה, פיקוח והדרכה של מאמן מוסמך.
3.      סיום הקורס - מקנה לתלמידים שעמדו בכל מטלות ודרישות הקורס תעודה של הכשרת מאמנים בכפוף לתנאי לשכת המאמנים בישראל.

התמחויות באימון אישי

כדי לקבל תעודת מאמן מוסמך יעברו הסטודנטים המעוניינים בכך קורס אימון למתקדמים. כמו כן מוצעים מסלולי התמחות שונים למאמנים מוסמכים, המאפשרים התמקדות בתחום חיים אחד או יותר והתמחות בו. קורסים אלו מתאימים לבוגרי לימודי קורס הכשרת מאמנים:
-          אימון במערכות יחסים - התמחות זו מתמקדת באימון זוגות המבקשים לשפר את יחסיהם עם בני זוגם, ילדיהם וכן מערכות יחסים לא רומנטיות בעבודה, לימודים וכדומה.
-          אימון הורים - קורס התמחות זה מתמקד בנושאי הורות, משפחה, התמודדות עם ילדים בגילאים שונים ועוד.
-          אימון קשב וריכוז - הקורס מתמקד בטיפול וסיוע לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה
-          אימון עסקי - התמחות בתחום ליווי מנהלים ובעלי עסקים להעצמה אישית שתוביל להעצמה עסקית, לניצול חוזקות ושיפור חולשות ולהצלחה עסקית וכלכלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה