יום רביעי, 20 במרץ 2013

הכול על לימודים לתואר ראשון

השגת תואר אקדמאי מהווה קרש קפיצה חשוב לניהול חיים מקצועיים מספקים שלצדם רווח נאה. בשביל להתקבל ללימודים במסגרת אקדמאית צריך להשקיע הרבה בבחינות הבגרות במהלך בית ספר התיכון ובמבחן הפסיכומטרי. ביחד הציון המשוכלל של בחינות הבגרות והמבחן הפסיכומטרי מהווים את הציון שלפיו נתקבל לחוגים מסוימים באוניברסיטה או במכללה למסגרת של לימודים לתואר ראשון. לכל חוג או פקולטה אקדמאיים תנאי קבלה שונים לסטודנטים לתואר ראשון.

כך, למשל, תואר ראשון במדעי המחשב מצריך ציון פסיכומטרי של בערך מעל 730 וממוצע בגרויות של בערך יותר מ-100. לעומת זאת, בשביל להתקבל לחוג לספרות הציון הפסיכומטרי צריך להיות בערך 500, וממוצע הבגרויות בערך 80. מועמדים שממוצע הבגרויות שלהם הוא מעל 100 יכולים להתקבל לחוג לספרות בלי להיבחן בבחינה הפסיכומטרית.

לימודים לתואר ראשון - מה עדיף אוניברסיטה או מכללה?


כאשר אנחנו עומדים להתחיל וללמוד לימודים אקדמאיים אנחנו צריכים לבחור אם אנחנו רוצים ללמוד במכללה או באוניברסיטה. גם מכללות וגם אוניברסיטאות הם מוסדות אקדמאיים להשכלה גבוהה ועל תיכונית. בשני סוגי המוסדות הסטודנטים לומדים לתואר ראשון. הם מתנסים במגוון רחב של קורסים ותחומי דעת ומחקר. אולם, ניתן לומר, שהלימודים באוניברסיטאות הם יותר רחבי אופקים ורב תחומיים. הלימודים לתואר באוניברסיטה הם לימודים המערבים מספר מחלקות כמו למשל מדעי החיים ומדעי הרוח, מדעים מדויקים ואמנויות.

לימודים לתואר ראשון – איך לבחור מסלול....


כאשר אנחנו מתחילים לימודים לתואר ראשון, אחת המשימות הכי קשות היא לבחור את מסלול הלימודים שלנו. בחירת מסלול הלימודים בתואר ראשון מהווה הרבה פעמים את בחירת המקצוע שלנו לחיים. מומלץ לבחור מסלול לימודים שבסופו נמצא אפשרויות תעסוקה במשק. מסלולים המציעים אפשרויות תעסוקה הם לימודי מחשבים, לימודי הוראה, לימודי עריכת דין ולימודי ראיית חשבון. קיימים אינסוף מקצועות שאנחנו יכולים לבחור ללמוד בהם תואר ראשון, החוכמה היא לבחור מקצוע שנהנה ללמוד אותו ולעבוד בו.

לצערנו, לרובנו אין הזכות לבחור ללמוד רפואה, או משפטים בגלל שהציון הפסיכומטרי שלנו לא מאפשר זאת. לכן, כאשר אנחנו באים לבחור מסלול ללימודי תואר ראשון כדאי שנבחר גם מסלול שהסיכוי שנתקבל אליו הוא גבוהה. כך לא נתאכזב ונוכל להתחיל ללמוד במהרה.

עבודה בזמן לימודים לתואר ראשון


אחד הקשיים הגדולים ביותר שכל סטודנט לתואר ראשון חווה על בשרו הוא הקושי הכלכלי. סטודנטים רבים משלבים בין הלימודים ועבודה, לעיתים אף עבודה במשרה מלאה. בזמן הלימודים הלחץ של הגשת העבודות והמבחנים הוא רב. כאשר הלחץ של הכלכלי מתווסף לכך סטודנטים רבים קורסים תחת העומס. אחד הפתרונות לקושי זה הוא הגשת בקשה למלגה. יש מלגות חברתיות כמו פרויקט פר"ח למשל בו סטודנטים חונכים ילדים או בני נוער. לסיכום, אפשר לומר, שלימודים לתואר ראשון הם אתגר גדול ששכר נאה בצדו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה