יום ראשון, 24 בפברואר 2013

לימודי רפואה משלימה


תחום הרפואה המשלימה הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוץ הן כתחום ריפוי והן כתחום שימור הבריאות הכללית של המטופלים השונים. רפואה משלימה הידועה גם בשם רפואה אלטרנטיבית היא רפואה העושה שימוש בטכניקות ריפוי עתיקות ובחומרים טבעיים על מנת לתמוך בגוף ולהשלים את הרפואה הקונבנציונאלית. מטפלים ברפואה משלימה עובדים הן במסגרות פרטיות בקליניקות פרטיות המעניקות טיפול למטופלים באופן פרטי והן במסגרות ציבוריות כחלק משירותי קופות החולים ובתי החולים בישראל.
לימודים בתחומי הרפואה המשלימה יכולים להיות לימודים לקראת תואר ראשון, לימודי תעודה או לימודים של קורס ספציפי. הלימודים מתקיימים במכללות ללימודי רפואה משלימה השונות המעניקות לתלמידים את הידע והכלי לשמש כמטפלים בתחום הרפואה המשלימה באופן פרטי או כחלק מהמגזר הציבורי. בנוסף ללימודים לקראת תואר ראשון בתחומי הרפואה המשלימה ותכניות לימודים שלמות, מקיימים מוסדות הלימודים גם לימודים במסגרת קורסים קצרים וממצים.

תחומי הלימודים

תחומי הלימודים במסגרת לימודי רפואה משלימה כוללים מספר רב של קורסים ושיטות טיפול. מאחר ורפואה משלימה הוא שם כולל לשיטות ריפוי שונות. יכולים התלמידים לבחור את הקורסים המתאימים להם ביותר או לבחור במסלול שלם של לימודים ארוכים ומקיפים. בין הקורסים הקיימים במסגרות בודדות או בתוך מכלול הלימודים השלם ניתן למצוא קורס רפלקסולוגיה, קורס רייקי, לימודי דיקור סיני, לימודי שיאצו, לימודי רקיחת טינקטורות באמצעות צמחי מרפא ושימוש בצמחי באך ועוד.

למי מתאימים הלימודים

לימודים בתחומי הרפואה המשלימה מתאימים למי שמעוניין לטפל באמצעות שיטות רפואה משלימה. מרבית מוסדות הלימודים המקיימים את הלימודים מתנים את הקבלה ללימודים בתנאים מינימליים של בגרות מלאה בלבד אולם לימודים לקראת תואר ראשון הם לרוב לימודים הדורשים תנאי קבלה קשיחים יותר כמו שילוב של תעודת בגרות עם ציון בבחינת הפסיכומטרי וכדומה. לימודי רפואה משלימה הם לימודים המעניקים תואר ראשון או תעודת מקצוע ולכן מי שמעוניין להשתלב בתחום כמטפל הוא המועמד המתאים ביותר ללימודים.

השתלבות בשוק העבודה

הודות לביקוש הגבוה של מטפלים בשיטות השונות של רפואה משלימה, בוגרי הלימודים נהנים מאפשרויות תעסוקה רבות והזדמנויות מגוונות להשתלב בשוק התעסוקה. לימודי רפואה משלימה מעניקים לתלמידים תעודת מקצוע לעסוק בתחום הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי ולכן הבוגרים יכולים או לפתוח קליניקה משלהם ולעסוק במתן טיפולי רפואה משלימה לפציינטים פרטיים או להשתלב כמטפלים בבתי החולים או קופות החולים השונים המעניקים שירותי רפואה משלימה לחולים.
לסיכום, לימודי רפואה משלימה הם לימודים מרתקים ומעניינים אשר מעניקים לבוגרים שלהם הזדמנויות תעסוקה רבות ומגוונות. את הלימודים ניתן לקיים במכללות ללימודי רפואה משלימה במסגרת תואר ראשון או במסגרת לימודי תעודה. לרוב תנאי הקבלה ללימודים יהיו תנאים בסיסיים אולם מוסדות לימודים מסוימים במיוחד אלו המעניקים תעודת תואר ומקיימים לימודים אקדמיים יציבו תנאי קבלה נוספים כמו ציון פסיכומטרי, ראיון אישי ועוד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה