יום ראשון, 25 באוגוסט 2013

לימודי קונדיטוריה - לחובבי הבישול והאפייה

ענף הקונדיטוריה התפתח לאין ערוך בשנים האחרונות, והפך להיות לחלק אינטגראלי מעולם המסעדנות. גם תחום הקונדיטוריה שכלל את עצמו, עם התפתחות הקולינריה, ונהיה למדע של ממש. שפע מאכלים, טעמים, טכניקות ומוצרים שונים נכנסו אל שוק זה, ונוצר ביקוש הולך וגובר לתכניות לימוד והקניית ידע מקצועי.
כיום לימודי קונדיטוריה הם פופולאריים במיוחד למי שחובב בישול ואפייה, והתכניות השונות מקנות ידע, מיומנות, יצירתיות ופותחות אופקים חדשים בתחום זה. תכניות לימודי הקונדיטוריה הן מגוונות מאוד, מציעות תחומי התמחות שונים ויכולות להגיע ממספר חודשים לשנה. ישנן סדנאות המתאימות לאנשים החובבים בישול ואפייה ומעוניינים בלימודים אשר יעשירו את הידע שלהם, וישנם תכניות אשר מעניקות תעודת קונדיטור איתה יוכלו הסטודנטים להשתלב בשוק העבודה. אז מה תכניות אלו מציעות ואיך תדעו מה התכנית שהכי מתאימה עבורכם?

להיות קונדיטור – להפוך את התחביב למקצוע

תכניות לימודי הקונדיטוריה הן רבות ומתאימות למגוון רחב של חובבי אפייה ובישול. בבואכם לבחור תכנית המתאימה לכם, עליכם לחשוב איך התכנית תשרת אתכם. האם אתם מעוניינים בקונדיטוריה כמקצוע או האם אתם רוצים להעשיר את הידע שלכם לשימוש ביתי, בקרב המשפחה והחברים?
אם ברצונכם להיות קונדיטורים, קחו בחשבון שלימודי קונדיטוריה מקצועיים הם תכנית לימודים לכל דבר, המשלבת שיעורים תיאורטיים מורכבים, תרגולים במטבח משודרג ומבחנים מעשיים. התכנית מורכבת מלימודי גסטרונומיה, לימודי תברואה ובטיחות מזון, תורת החומרים והמורכבות הכימית שלהם – סוכר, קמח, שמן וכו' ולימודי טכניקות עבודה חדשניות וקלאסיות, כמו לישה, טימפרור והקצפה. בנוסף תוכלו ללמוד על יסודות האפייה והקונדיטוריה ולהתמקצע בהכנת גלידות, בצק פריך, ריבות וכו'.
התכנית מורכבת ממספר מפגשים המתקיימים בין חצי שנה לשנה, ומקנים ידע מקצועי, הנלמד מטובי המומחים בתחום. בסיום הלימודים תוענק לכם תעודת הקונדיטור הנחשקת, איתה תוכלו להשתלב בשוק המסעדנות.

מחובב למומחה - העשירו את הידע שלכם

אם ברצונכם להעשיר את הידע שלכם לשימוש ביתי ולא בהכרח להפוך את הקונדיטוריה למקצוע, ישנם הרבה תכניות וסדנאות שמתאימות לכם. כחובבי בישול ואפייה תוכלו למצוא סדנאות המתמקדות בתחומים ספציפיים אשר יהפכו אתכם מחובבים למומחים בתחום אותו אתם רוצים להעשיר.
אם אתם חובבי בצקים ומאפים תוכלו למצוא סדנאות לחם, השמות דגש על מורכבות הבצק וסוגיו ועל שיטות האפייה והבישול השונות. אם אתם מעוניינים להפוך עוגה מביסקוויטים לעוגה משודרגת, שטעמה יהמם את יושבי הבית שלכם, תוכלו למצוא סדנאות המתמקדות בסוגי העוגות והעוגיות למיניהם, הכוללות טכניקות ושיטות הכנה. תוכלו למצוא גם סדנאות שוקולד כך שתוכלו להכין שוקולד ביתי לקרובים אליכם, ואף סדנאות העוסקות באמנות הקונדיטוריה, אשר יקנו לכם את היכולת להפוך כל עוגייה פשוטה ליצירת אמנות וכל לחמנייה למרהיבה ביופייה. בדומה ללימודי קונדיטוריה מקצועיים, תוכניות אלו גם מורכבות ממפגשים שבועיים, אך נפרסות על גבי זמן קצר יותר, כמספר חודשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה