יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

תעודת הסמכה בהנחיית קבוצות

לימודי ההנחיה הקבוצתית מיועדים עבור מי שמרגיש שיש בו את היכולת להוביל אנשים ועבור מי שמעוניין להפוך את היכולת הזו לכלי מקצועי. לימודים אלה מכשירים את הבוגרים לעסוק בהנחיה על כל רבדיה ומטרת הלימודים היא להקנות את הידע התיאורטי המקיף ביותר וגם את ההתנסות האישית בחוויית ההנחיה. בנוסף, לימודים אלה מקנים את הכלים לפיתוח יכולת התנסחות במרחב הפתוח ומיומנויות של ניהול דיאלוג. אם אתם מרגישים שהדרכה והנחיית אנשים נמצאת בעורקים שלכם ואתם חשים כי זו יכולה להיות השליחות של חייכם, הנכם מוזמנים לקרוא עוד על הלימודים המרתקים הללו שזוכים לפופולאריות רבה בשנים האחרונות.

מה לומדים במסגרת לימודי הנחייה קבוצתית

על מנת להיות בקיא ברזי ההנחיה הקבוצתית, נדרש ידע מקיף אודות רב תרבותיות וגיוון אנושי. על מנת להיות מסוגל להוביל קבוצה או ליצור מפגש הנחייה, בכל נושא באשר הוא, הסטודנטים לומדים מבחר קורסים בהנחיית קבוצות שונות, קורסים העסוקים במאפייני החברה, יסודות ההנחיה המודעת והרגישה, קורסים בהתמודדות עם מאפייני השוני לשם מציאת הצדדים הזהים הדרושים להידברות ועוד. הדגש בלימודים מסוג זה, הוא על תהליכי הזהות האישיים והחברתיים ועל התפיסות התרבותיות הגלויות והסמויות שמשפיעות על התהליכים הללו. בנוסף, נלמדים הכלים המיועדים לצמיחה והתפתחות אישית בחברה הרב גונית.

תחומי התעסוקה שיפתחו בפניכם לאחר סיום הלימודים

תעודת הסמכה בתחום הנחיית קבוצות תאפשר לבוגרים לפתוח בדרך מקצועית מרתקת. זה פותח מגוון אפשרויות תעסוקה בתחום החברתי, העסקי והארגוני וגם מאפשר להשתלב בתחומים החינוכיים והטיפוליים. עם תעודה זו תוכלו להעביר סדנאות לארגונים ולמוסדות, לרשויות ולמספקי השירותים בכל תחומי השירות. תעודה בהנחיה קבוצתית תאפשר לכם להתחיל להדריך קבוצות בנושאים כגון דיאלוג בין קבוצתי ושיח בין תרבותי וגם לספק שירותי הנחיה לגופים ועמותות הפועלים בתחומים שונים של הקידום האישי. נושאים כגון התמודדות מגדרית, הנחייה לפיתוח צוותים והנחייה בתחום שירותי הטיפול והרווחה, יועברו במהלך הלימודים ויאפשרו לכם בתור בוגרים להשתלב בעבודה עם צוותי החינוך וצוותי הטיפול בגיל השלישי, במתנסים ובבתי הספר, בארגונים חברתיים ועוד.

מה כוללת תוכנית הלימודים

מכיוון שלימודי הנחיית קבוצות משלבים בין הגישות הפסיכולוגיות לגישות הפסיכודינאמיות, הם מעניקים אוריינטציה חברתית תרבותית רחבה. הנושאים שנלמדים במהלך הקורס הם מבוא תיאורטי, תיאוריות הבניית הקבוצות הקטנות, מודלים שונים בתחום ההנחיה, תהליך הבניה של סדנאות ומהלכן, מבוא על החברה הרב תרבותית, תהליכי הבניית זהות ותהליכי התהוות והבנייה של הדינאמיקה הקבוצתית. בנוסף, במהלך קורס זה נלמדים גם נושאים כגון מאפייני קבוצות קונפליקט ותהליך יצירת הדיאלוג בקבוצות שונות, שונות קבוצתית ועוד.
מלבד החומר התיאורטי, לימודי הנחייה קבוצתית כוללים גם התנסות מעשית בסדנאות ובתהליך תכנון של הנחיה קבוצתית. הדבר נעשה באמצעות תצפית בקבוצות ובאמצעות השתתפות פעילה בהן. השילוב בין חומר עיוני מרתק ופרקטיקה מעשית, הופך את תחום הלימודים הזה למאוד מעניין ומבוקש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה