יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

מתחילים לימודי תואר אקדמי? כל הדרכים למימון התואר בצורה נוחה

הדרך להשתלבות מהירה בשוק העבודה במיוחד למי שמעוניין לרכוש לעצמו מקצוע איכותי ומתגמל, עוברת ברכישת תואר אקדמאי. הנתונים אודות סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה מראים שרק מיעוטם שואף להמשיך לקריירה אקדמאית, ורובם לומדים משום שפשוט אי אפשר אחרת במציאות הנוכחית של שוק העבודה.
מלבד דרישות הקבלה לפקולטות השונות, נדרשים הסטודנטים להתמודד עם שאלה בוערת נוספות – כיצד ניתן לממן את שכר הלימוד, שיכול להגיע לאלפי ועשרות אלפי שקלים בשנה. כל זאת, עוד לפני שהזכרנו את ההוצאות עבור עזרי לימוד, ספרים, והוצאות מחייה.

הדרכים למימון שכר הלימוד

מרבית הנרשמים ללימודים אינם שייכים לאלפיון העליון, ולכן עליהם לעשות שימוש במגוון אפשרויות יצירתיות למימון הלימודים.
• הלוואה – נטילת הלוואה למימון התואר נחשבת לאחת מהדרכים הנפוצות ביותר למימון הלימודים בארץ ובחו"ל. את ההלוואות מגייסים מרבית הסטודנטים באמצעות הבנקים השונים, ומעטים – באמצעות מימון חוץ בנקאי.
• קרנות סיוע – גופים שונים מציעים סיוע כספי לסטודנטים שעומדים בקריטריונים שאותם קבע מנהל הקרן. בין הקריטריונים השונים ניתן לציין מצב סוציו אקונומי, מוצא, שירות צבאי קרבי, מצב משפחתי ועוד. החיסרון – מרבית הסטודנטים אינם נמצאים זכאים, וגם אלה שכן מגלים שמדובר לרוב בסיוע כלכלי חלקי נמוך למדי.
• מלגות – לצד קרנות הסיוע, ישנם גופים אשר מעניקים מלגות על פי קריטריונים משלהם. מרבית מוסדות הלימוד מציעים לסטודנטים לבדוק את זכאותם למלגות מטעמם ומטעם גופים נוספים. החיסרון – כמו קרנות הסיוע, מרבית המלגות ניתנות בסכומים בלתי מספקים, במיוחד בשל מספר הפונים הגדול.
• עזרה מההורים – חלק מהסטודנטים נתמכים מבחינה פיננסית על ידי הוריהם. החיסרון – לא כולם רוצים לחוש עצמם תלויים בהורים, ובנוסף – מעטים ההורים שיכולים לממן את מלוא שכר הלימוד של ילדיהם. יוקר המחיה משפיע גם על ההורים בעלי הרצון הטוב ביותר.
• חסכונות – חלק מהסטודנטים לעתיד הצליחו לחסוך מעט כסף בזמן השירות בצבא או בעבודות מזדמנות. מעטים חסכו די בכדי להשלים את התואר הראשון. רבים יותר חסכו סכומים נמוכים בהרבה.

זה כדאי לבנק

מרבית הבנקים בישראל, כמו גם גופים פיננסיים אחרים, מציעים הלוואות מיוחדות לסטודנטים. הבנקים רואים בצעירים המשכילים פלח אוכלוסיה מיוחד שכדאי להשקיע בו, מכמה סיבות:
• כושר החזר – מעמידי האשראי רואים בסטודנטים אנשים צעירים ונמרצים, שיוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה במהלך הלימודים או לאחר סיומים לכשימצאו עבודה טובה.
• בניית יחסים לטווח ארוך – ענף השירותים הפיננסיים מאופיין בנאמנות ארוכת שנים. בנק שיתאים לסטודנט את ההלוואה התפורה למידתו יזכה, פעמים רבות, בלקוח נאמן להרבה שנים.

זה כדאי לסטודנט

הלוואות לסטודנטים, בניגוד להלוואות מקובלות אחרות, ידועות בתנאים ייחודיים ומשתלמים:

• ריבית אטרקטיבית – מרבית ההלוואות לסטודנטים ידועות בריבית הנמוכה שלהם.
• תנאי החזר נוחים – בין ההלוואות לסטודנטים ניתן למצוא הלוואות עם דחיית תשלום. הלוואות אלה ניתן להחזיר במלואן או בחלקן לאחר סיום הלימודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה