יום ראשון, 26 ביוני 2011

יתרונות לימודי B.A. כללי

עולם הלימודים האקדמאיים נחלק באופן גס, בדיוק כמו בצבא, ל- 3 חלקים :
1. לימודים ריאליים כגון רפואה, מתמטיקה, ביולוגיה, פיסיקה ועוד.
2. לימודים הומאניים כגון, היסטוריה, ספרות משווה ועוד.
3. לימודים כלליים כגון B.A. כללי.
לימודי ה- B.A. הכללי נמצאים בקטגוריה נפרדת מאחר והם לימודים רב תחומיים אשר משלבים בין מספר דיסציפלינות אקדמאיות שונות. התואר הוא איננו תואר מקצועי, כלומר, סיום התואר בהצלחה אינו מקנה לבוגריו תעודה מקצועית כלשהי אך לצד עובדה זאת, לימודי B.A. כללי טומנים בחובם מספר יתרונות מפתח אשר הופכים אותם ללימודים כדאיים בטווח הזמן הארוך.

לפני היתרונות עלינו להביא לידיעתכם מה לומדים בדיוק ב- B.A. הכללי על מנת לגרות לכם את יצר הסקרנות :
בלימודי התואר הכללי נלמדים נושאים שונים ומגוונים בתחומי ההיסטוריה, הספרות, לימודי תקשורת, כלכלה ומנהל, מעט לימודי פסיכולוגיה ולעיתים אף אפשר להוסיף למערכת הלימודים גם קורסים מדעיים בתחומי הביולוגיה ומדעי החיים.
נושאי הלימוד מרתקים, רב תחומיים ומעניקים לסטודנטים ידע מקיף וכללי אשר יכול להוות להם לעזר רב בהמשך דרכם והקריירה שבדרך.

מספר יתרונות בתואר אחד

1. מגוון מוסדות לימוד - ניתן ללמוד B.A. כללי גם במסגרת אוניברסיטאית וגם במכללות רבות הפזורות בכל רחבי הארץ. כך כל אחד ואחת יכולים ללמוד במסגרת אקדמאית מבלי שיעלה הצורך לעבור דירה ולהתחיל חיים חדשים במקום אחר עם כל המשתמע מכך, במיוחד מהפן הכלכלי.
2. מגוון מסלולי לימוד – B.A. כללי הוא תואר בעל אופי גמיש. ניתן ללמוד את התואר הכללי במסגרת הרגילה של לימודי יום אך גם במסגרת של לימודי ערב ואף לפרוש את התואר על פני מספר שנים רבות על מנת למנוע לחץ שנובע משילוב של עבודה ולימודים.
3. תואר אקדמי לכל דבר – נקודת ההנחה של משרד החינוך הוא שכל התארים באותו התחום הם שווים. יתרה מכך, ברגע שכבר יש באמתחתכם תואר אקדמי אתם אקדמאים לכל דבר, בעלי תואר ראשון אשר יכולים להגיש מועמדות למספר רב של משרות. תוך כדי הלימודים, תוכלו לזכות במלגות שונות ולהקל על עצמכם ולו במעט את עול תשלום שכר הלימוד.
4. לימודים תוך כדי עבודה – רבים פונים ללמוד B.A. כללי תוך כדי עבודה. המטרה שלהם היא להתקדם בתפקידם ולפתוח עבורם עוד דלתות עם סיום התואר אך לא לוותר על ימי עבודה תוך כדי הלימודים. המסלול של B.A. כללי מאפשר זאת ויש לציין כי מאחר והתואר איננו כולל קורסים ריאליים כגון מתמטיקה וסטטיסטיקה, אין צורך להשקיע שעות רבות בלימודים והבנת החומר בכל ימות השבוע אלא להתרכז במטלות ובמבחנים כאשר מגיע הזמן.
ולסיכום, B.A. כללי הוא תואר שמתאים עבור מגוון רחב של אנשים אשר רוצים להפוך לאקדמאים בקלות יחסית ובמספר מסלולי לימוד אשר הופכים את החיים הסטודנטיאליים לנוחים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה