יום ראשון, 26 ביוני 2011

אמנות, אמנות ושוב אמנות

מונה ליזה - מויקיפדיה
"לימודי אמנות? מי צריך את זה?" זו בוודאי התגובה האוטומטית של כולנו למשמע ההצעה לפנות ללימודי אמנות. "לא עדיף ללכת על משהו שיביא מקצוע ביד, כמו לימודי משפטים?" אתם שואלים. ובכן, מבחינה פרקטית עדיף גם עדיף. אבל לא כולנו רוצים להיות עורכי דין, רופאים או מהנדסים. חלק מאיתנו רוצה אולי לפתח את הצד היצירתי שלו, ומי יודע, אולי אפילו לעשות מזה קצת כסף. סך הכל, כבר אמר מי שאמר, שכל אדם הוא אמן...

אז קודם כל כדאי להבדיל בין לימודי אמנות במוסד אקדמי לבין חוג ציור (או כל חוג אחר). ההבדלים רבים, קודם כל במשך הלימודים. לימודי אמנות מתנהלים לפי תוכנית לימודים מסודרת, בדיוק כמו לימודי קרימינולוגיה או אפילו לימודי רפואה. יש קורסים, יש מבחנים, יש ציונים, יש הכל, אפילו תנאי קבלה כמו בגרות ופסיכומטרי. הדרישות האלו שונות כמובן מחוג שעושים בשביל הכיף, אבל גם מה שמקבלים שונה. מלימודי אמנות יוצאים עם תעודה או תואר שפותחים בפניכם אפשרויות נוספות להמשך הדרך. תואר ראשון באמנות, למשל, יאפשר לכם להמשיך לתואר שני. לימודי תעודה יתנו לכם צ'אנס להשתלב במערכת החינוך בתור מורים לאמנות, ועוד ועוד.

מה כוללים הלימודים? כמו באמנות עצמה, גם כאן השמיים הם הגבול וכל האפשרויות פתוחות. קודם כל ישנם הלימודים המעשיים, כלומר שיעורי ציור, פיסול ואמנויות דומות. אם אתם עם הפנים לעתיד תוכלו להתמחות גם בוידאו ארט, אמנות ממוחשבת ומקצועות דומים. מי שילמד אותכם יהיו אמנים מן השורה הראשונה בארץ, שרק המפגש איתם ישאר כחוויה בלתי נשכחת לכל החיים. הם ילמדו אתכם לא רק את סודות המקצוע אלא גם את היסודות התאורטיים של האמנות שהם עושים. בנוסף, יוקדש חלק שלם מהלימודים להוראת תולדות האמנות בתקופות השונות.

משך הלימודים יכול לנוע משנתיים ועד ארבע שנים, תלוי במוסד הלימודים ובמסלול הספציפי. אחד היתרונות של לימודי אמנות הוא שבמקומות רבים תוכלו לבחור במסלול של לימודי ערב, כלומר תוכלו להמשיך לעבוד ולפתח את הקריירה שלכם יחד עם ההתקדמות בלימודים. במהלך הלימודים תצטרכו להגיש עבודות במועדים מסויימים, בנוסף למבחנים כתובים במקצועות כמו תאוריה של האמנות. בסיום הלימודים תעבדו במשך מספר חודשים על פרויקט גמר, שמהווה מרכיב חשוב בציון שלכם. בנוסף, פרויקט הגמר יהיה כרטיס הביקור שלכם בעולם האמנות, לאחר שתסיימו את לימודיכם.

אז לסיכום, אם אתם מרגישים שיש לכם נפש של אמן, אל תחליטו מיד לבטל את השאיפות היצירתיות שלכם לטובת מקצוע ריווחי יותר. נכון, יתכן שלא תוכלו להתפרנס מהמקצוע מיד עם סיום הלימודים, אבל אם תכוונו את דרכם בצורה נכונה תוכלו אחרי שנתיים שלוש לקטוף את הפירות. וזה כמובן בנוסף לתחושת הסיפוק העצמי שתקבלו במהלך הלימודים ואחריהם. במילים אחרות, גלו את האמן שבכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה