יום רביעי, 22 ביוני 2011

כיצד ליהנות במהלך הלימודים?

יריית הפתיחה של כל שנת לימודים האקדמאית נשמעת ונראית כאילו כולם משתתפים במרוץ. הלומדים לתואר ראשון לחוצים מאינסוף קורסים ומטח עבודות ובחנים שגורמים להם לצאת מכליהם. הלומדים לתארים מתקדמים נאבקים בעמידה בחובות התואר והמחקר ועדיין לעבוד ולתפקד בתור אנשי משפחה.

האמת היא, שהסקפטים יגידו כי הלימודים הם תקופה לא טובה בלשון המעטה אשר אותה יש לשרוד, לעבור ולקוות לטוב. האופטימיים יגידו כי תקופת הלימודים היא תקופה נפלאה אשר ממנה יוצאים אנשים שונים לגמרי, בוגרים, אחראים ומלאי חוויות. אנחנו נישאר בצד של האופטימיים ונספר לכם כיצד אפשר גם ליהנות במהלך התואר.

חברים חדשים, התחלות חדשות

בין אם אתם לומדים לימודי הנדסה, פיסיקה, מתמטיקה, מנהל עסקים, לימודי חינוך או כל תואר אחר, דעו לכם שאתם לומדים באותה המסגרת עם הדומים לכם. הסטודנטים שאיתכם בחרו ללמוד את אותו המקצוע בדיוק ולכן אתם דומים ובעלי תחומי עניין משותפים החל מפתיחת שנת הלימודים. אינסוף חברויות נצחיות צמחו בין כותלי המוסדות האקדמאיים וכמובן גם מערכות זוגיות מוצלחות אשר הביאו להקמת משפחה.
מהרגע בו התחילה שנת הלימודים, אתם יכולים להתחיל מחדש וליהנות משלל האנשים החדשים אשר נכנסים אל חייכם, איתם תוכלו ללמוד, לצאת וגם לבלות. לחיי ההתחלות החדשות שבדרך.

הלימודים הם לא רק מטלה

תמיד זיכרו שהגעתם ללימודים על מנת להשכיל. גם אם אתם לא מסוגלים לראות את המטרה הכוללת של שלל המטלות, המבחנים והבחנים שאתם צריכים לעמוד בהם, דעו כי תוכנית הלימודים שלכם מבוססת על ידע רב שנים כאשר המטרה הסופית היא להכשיר אתכם בתחום בו בחרתם ולהיות הטובים ביותר. ברגע שתפנימו כי באתם ללמוד ולהצליח בחיים שלאחר הלימודים, תראו איך אתם מתחילים ליהנות מהלימודים ולהפוך להרים של ידע שימושי. נצלו את תקופת לימודיכם האקדמיים – רבים אשר לא הצליחו לעשות זאת היו מתחלפים איתכם ברגע.

בחרו מסלול לימוד אשר מתאים לכם

היו שלמים עם החלטותיכם. לימדו אך ורק תחומי לימוד אשר מעניינים אתכם ואל תתפתו להירשם לחוג זה או אחר רק בגלל לחץ חברתי אחרת לא תצליחו לעולם ליהנות מהלימודים. הגשמה עצמית היא לא רק הצלחה בלימודים אלא הצלחה בלימודים שעניינו אתכם ואתם אלה שבחרתם ללמוד אותם.

דבר נוסף אשר קשור בבחירת מסלול לימודים הוא הלחץ. מי שבלחץ פשוט איננו יכול ליהנות מהלימודים. לכן, אם אתם חושבים שאתם לא מסוגלים גם ללמוד וגם לעבוד לא כדאי לכם ללמוד במסלול הרגיל של לימודי יום אלא לשקול לימודי ערב. במסלול לימודים זה לומדים לאחר שעות העבודה וכך נהנים מכל היתרונות של להיות סטודנטים ולהמשיך לעבוד במקסימום תפוקה. יהיו כאלה שיעדיפו את מסגרת לימודי היום וכאלה אשר דווקא הלימודים בשעות הערב מתאימים להם. חשבו על הדברים בטרם נרשמתם ללימודים.

תיהנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה