יום שלישי, 21 ביוני 2011

לימודי שפות

כשמטיילים בחו"ל תקופה ארוכה ופוגשים צעירים רבים ממדינות שונות, נופל איזה שהוא אסימון. אתם שומעים על עשרות צעירים (כשבפועל זה עשרות אלפים) שמסיימים את לימודיהם בתיכון ויוצאים למשך שנה או יותר לעבוד ולטייל בחו"ל. זה כל כך פשוט כשיודעים שפה שמדוברת בכל כך הרבה מדינות. אנגלית, לצורך העניין.

ידיעת שפות זה נשק, כלי שיכול לסייע בכל כך הרבה דרכים. מרבית מקומות העבודות רואות בידיעת שפות יתרון משמעותי, ואנחנו לא מדברים רק על עבודה בשגרירות או בתיירות, אפילו מלצרות בתל אביב או מוקד שירות לקוחות.

מעבר לכך, ידיעת שפות מעניקה לכם מגוון אפשרויות של עבודה בחו"ל, לימודים מעבר לים (שבמקרים רבים לא עולים כסף), ובינינו, לימודי מתמטיקה 5 יחידות או נוסחאות הנדסאיות מסובכות הרבה יותר קשים מלימודי ספרדית או איטלקית.

וזו באמת נקודה שחשוב להדגיש – לימודי שפות, לפחות רובן, אינם נחשבים קשים באופן מיוחד. בתוך חודשים ספורים תוכלו לנהל שיחות חולין בשפה שלמדתם בלי קושי רב. יתרון נוסף הוא הדמיון בין שפות שונות במיוחד באירופה – איטלקית וספרדית, ספרדית ופורטוגזית, גרמנית והולנדית ועוד. כמובן שיש שפות כמו סינית שהרבה יותר מסובך ללמוד, אבל מצד שני, זה גורם לכך שהרבה יותר תוערך העובדה שאתם דוברי השפה.

לימודי שפות בישראל אפשר למצוא במגוון רחב של קורסים מצפון ועד דרום. חלקם נעשים בקבוצות קטנות של 4 עד 12, חלקן בכיתות גדולות יותר. ישנה אפשרות גם ללימודים אחד על אחד, אם כי כמובן מדובר באופציה יקרה יותר. אין צורך במבחן פסיכומטרי או ציון בגרות 80 כדי ללמוד שפה חדשה. מכללות לימוד שפות שונות מקיימות ראיון היכרות ראשוני, אבל בגדול – כמעט בכל המקרים מי שירצה ללמוד יוכל ללמוד.

לימודי שפות נמשכים לרוב מספר חודשים, אם כי הדבר תלוי ברצון למידת עומק הידיעה של השפה. כדי לדעת שפה על בוריה, כולל אוצר מילים גבוה, סלנג מקומי, דיאלקטים שונים וכדומה, נדרשים לרוב בין שנה לשנתיים לשם כך, בשפות "קשות" אפילו יותר.

לפני שאתם נכנסים להרפתקה של לימודי שפות, שאלו את עצמכם מה המטרה לשמה אתם עושים זאת. כך תוכלו לכוון את עצמכם בצורה נכונה ומדויקת יותר לרמת הלימוד הרצויה.

כאמור, אם בחרתם ללמוד שפה כמו ספרדית, מומלץ בכובד ראש לשקול לשלב עם לימודי שפה נוספת, הדומה לספרדית. אתם אף פעם לא יכולים לדעת אם ומתי תזדקקו לה.

אגב, לימודי שפות עולים אלפי שקלים, לפעמים הרבה אלפים, אבל אחרי שתתקבלו לעבוד כשגרירי ישראל באיי סיישל או מכסיקו, לא יעניין אתכם כמה עלו לכם הלימודים.

אז תשכחו מ-ח' ו-ע', תתחילו לצפות בערוצי השפות הזרות ולפני שתבינו מה קורה, תוכלו להגיד בעשר שפות שונות "זהו, נגמר" .
בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה