יום שישי, 2 במרץ 2012

קורס למטפלים בעזרת בעלי חיים

קורס מטפילים בעזרת בעלי חיים, פונה לכל מי אוהבי בעלי החיים והאדם, אשר מעוניינים לשלב את שני האהבות שלהם לקריירה ולזכות בבונוס אשר מאפשר להם לתרום ולסייע לנזקקים. טיפול בעזרת בעלי חיים, מותאם כמעט לכל אדם אם זה ילדים, מבוגרים או בני גיל הזהב. במהלך הקורס, אתם מתנסים בשלל טכניקות לטיפול באמצעות בעלי חיים הנוגעות בצדדים הרגשיים, החינוכיים והשיקומיים. מהם עקרונות הטיפול באמצעות בעלי חיים? ומה אתם עומדים ללמוד בקורס?

עקרונות הטיפול באמצעות בעלי חיים


במהלך הטיפול באמצעות בעל החיים, ישנו דגש משמעותי למפגש בין החיה למטופל. באמצעות הטיפול בבעל החים הכולל טיפוח, האכלה, חמלה ויציאה עם בעל החיים, מעניק למטופל ביטחון וסיפוק שיש מישהו שזקוק לו. המטופל הפגוע, לפתע מגלה בעל חיים שמקבל אותו באהבה עצומה שלא נגועה בתנאים או בביקורת. תחושה זו של אהבה והידיעה שמישהו זקוק לך, לרוב מאוד חסרים בחיי המטופלים והם לא ממש מבינים את זה עד לאותו מפגש, כך שלפתע הם מרגישים בסביבה חמה ובתוכה. סביבה זו והאהבה שבעל החיים מעניק להם מאפשר להם לקלף את כל שכבות ההגנה שהם עטפו מסביבם ולחשוף את כל מה שמטריד אותם. בעל החיים מעניק למטפל פתח, שבו הוא יוכל לרכוש את אמונו של המטופל ולאפשר לו לטפל בו ביתר קלות. טיפול באמצעות בעל החיים כולל טיפול פסיכולוגי הנוגע להתמודדות עם קשיים אשר מטרידים את המטופל וחשיפת רגשות. טיפול באמצעות בעלי חיים בא לסייע לכל מי שסובל מקושי להתחבר לאנשים, ליקויי למידה, בעיות רגשיות, קושי בהתמודדות עם טראומה, קושי בהתמודדות עם פחדים ומקומות סגורים כמו מעליות או מקלטים, הרטבת לילה, בעיות התנהגות, היפראקטיביות, הפרעות התפתחות, נכויות, בעיות תקשורת, אוטיזם, בעיות קשב וריכוז.

יסודות הלימוד בטיפול באמצעות בעלי חיים


כיום נוכל למצוא אינספור קורסים או ימי גיבוש, הבאים ללמד אתכם טיפול באמצעות בעלי חיים, עם מגוון בעלי חיים אותם תוכלו לבחור, כאשר המובילים הם טיפול באמצעות סוסים וכלבים, המהווים את חבריהם הכי טובים של האדם. תנאי הקבלה לקורס, דורשים לרוב תעודת בגרות מלאה וראיון קבלה, אין צור בבחינת פסיכומטרי. במהלך הקורס, אתם תלמדו שלל שיטות טיפול בעזרת בעלי החיים, תוך כדי שתכירו את סגולותיה של כל חיה וכוח הריפוי שלה. במהלך הקורס תלמדו את הנושאים הבאים: יסודות הפסיכולוגיה, פיזיולוגיה, עקרונות הטיפול החינוכי, עקרונות הטיפול השיקומי, ביולוגיה, עולם החי, עבודה מעשית והתמחות במכונים חינוכיים שיקומיים, יסודות הפסיכולוגיה התפתחותית, יסודות הקשר בין האדם לחיה, גידול שלל סוגים של בעלי חיים, טיפוח בעל החיים, אילוף בעל החיים להכשרה, הפעלת פינות חי לטיפול, כלים ועקרונות לשיקום בעזרת בעלי חיים, אתיקה מקצועית ועבודה עם כל סוגי המטופלים. בתום הקורס, הבוגרים יוכלו לעבוד באופן עצמאי או בתור שכירים בשלל מכונים לטיפול עם בעלי חיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה