יום שישי, 2 במרץ 2012

למידה נכונה לפני מבחנים

תקופת המבחנים היא תקופה לחוצה בחיי כל סטודנט. כל סטודנט מתמודד עם תקופה זו ואין חשיבות מהו החוג הנלמד. בין אם מדובר על סטודנט בחוג למשפטים או סטודנט הלומד לימודי הנדסה, סטודנט לפסיכולוגיה או סטודנט בקורס לימודי עיצוב פנים. כל הסטודנטים חייבים לעמוד במשימות הלימוד, לעבור על חומר נלמד רב, לסכם, לשנן, לחשוב ובעיקר להיות מרוכזים במשימה ולעבור מבחן אחר מבחן בהצלחה הגדולה ככל האפשר. תקופת המבחנים אורכת בין חודש לחודשיים, בהתאם לחוג הלימודים ולמקום הלימודים. תקופת המבחנים של הסמסטר הראשון היא הקשה ביותר מכיוון שהסטודנט לא רכש עדיין ניסיון ואין לו מושג כיצד ללמוד נכון וביעילות. כדאי להתייעץ עם סטודנטים ותיקים, להשיג מבחנים קודמים ובהתאם לכך להבין לקראת מה צועדים. בהתאם לנתונים שאוספים ניתן להתחיל לתכנן את הלימודים למבחנים, לדעת לזהות טפל ועיקר, ולבדוק מהן השעות העירניות, כמה שעות רצוף ניתן ללמוד והאם ללמוד באופן פרטני או בקבוצות לימוד.

איסוף נתונים


סטודנטים חרוצים עורכים סיכומים במהלך כל הסמסטר אך רוב הסטודנטים יוצאים לתקופת המבחנים ואז עורכים רשימות סיכום. כדאי לסכם את ההרצאות, תרגולים, להכין ראשי פרקים עיקריים ולהוסיף סיכומים מספרים המופיעים בסיליבוס. סיכום של חומר תאורטי צריך להגיע לעשרה עד חמש עשרה עמודים. כדאי סכם על פי הגיון בחומר הלימוד, כלומר לפי נושאים עיקריים, תיאוריות מרכזיות, נוסחאות וכד'. כדאי לסכם בכתב יד ולא לשכפל סיכומים של סטודנטים אחרים. כתיבת הסיכום עוזרת לשינון החומר ולזכירתו.

תרגול


רוב הנושאים המרכזיים בזמן הלימודים כוללים תרגול. לצד הלימוד התאורטי כדאי לעבור על נושאי התרגול ולהמשיך לתרגל על פי נושאי התרגול שנערכו בהרצאה או בשיעורי התרגול. סטודנט בחוג לימודי הנדסה צריך ללמוד גם את נושאי המבוא וגם לשלוט בתרגולים השונים הקשורים לכל נושא. סטודנטית במגמת לימודי עצוב פנים תתרכז בחומר התאורטי.

לימוד לבד או בקבוצה


שתי שיטות הלימוד טובות לכן כדאי לשלב ביניהן. לאחר שליטה בחומר כדאי להיפגש וללמוד בקבוצה בה ניתן לתרגל יחד ולחזק נושאים לא ברורים. יתרון נוסף בלימוד בקבוצה הוא שרואים כי כל הסטודנטים נמצאים באותה הסירה והלחץ מהבחינה משותף לכולם, כך ניתן להפיג חששות ופחדים המשותפים לכלל הסטודנטים. בקבוצה ניתן לחזק נושאים שהיו קשים בחומר הנלמד ולשתף סיכומים ומבחנים לדוגמה שנאספו משנים קודמות.

מבחנים לדוגמה


כמעט לכל מבחן ניתן למצוא מבחנים לדוגמה משנים קודמות על ידי עיון בבנק הבחינות אותו ניתן למצוא בספריה או דרך אגודת הסטודנטים. כדאי לבצע לפחות מבחן אחד בתנאי מבחן קרובים לאמת בבית וכך לתרגל הן את החומר הנלמד והן את הלחץ בעת בחינה. לפני המבחן האמתי כדאי להפסיק ללמוד בערב לפני ולא לערבב חומר חדש. יש לנוח היטב ולא להגיע מותשים למבחן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה