יום רביעי, 7 במרץ 2012

להיות שוטר חכם

רבים לא יודעים אבל משטרת ישראל מבצעת מידי שנה גיוסי כוח אדם גדולים ומציעה לבעלי תארים השתלבות במערך הכוח המשטרתי במגוון תפקידים, בהם תפקידי בילוש וסיור הנחשבים כמועדפים. בוגרי יחידות קרביות הנמצאים לקראת סיום לימודים לתואר ראשון או שסיימו ללמוד וקיבלו את התואר מהמוסד האקדמי בו למדו יכולים לפנות למשטרה או לחכות לפרסומים המתבצעים אחת לכמה חודשים ומתפרסמים בעיתונות, בטלוויזיה ובאינטרנט. שילוב במערך הסיור והבילוש משלב עבודה מרתקת יחד עם אדרנלין ותנאים טובים. המשטרה מקצה משאבים גדולים על מנת לגייס שוטרים בעלי תואר, לשפר את רמת ההשכלה בקרב השוטרים ולהגביר את יכולותיה ותדמיתה. המשטרה פועלת בעקבות גופי ביטחון אשר השכילו לפעול כך כבר לפני הרבה שנים, בהם ניתן למצוא את השב"כ. השב"כ מגייס מידי שנה סטודנטים ובוגרי תארים לתפקידי אבטחה ולתפקידים מבצעיים.

השתתפות בשכר הלימוד


המטרה הפנימה כבר כי לא קל למשוך סטודנטים, יוצאי יחידות קרביות בצה"ל, לבוא ולהתגייס למשטרה או לעבוד בזמן הלימודים. לכן החלה המשטרה להפתיע ביצירתיות ומציעה מידי פעם מסלולים אטרקטיביים לצעירים. כך למש מציעה המשטרה מסלול בו היא משלמת חצי משכר הלימוד ובתמורה הסטודנט יעבוד במשטרה במסגרת חצי משרה בזמן לימודיו. באופן זה מצליחה המשטרה גם לגייס סטודנטים וגם לבחור עם סיום לימודיהם בסטודנטים נבחרים הנמצאים כבר במשטרה ונסות לפתות אותם בתנאי שער או עבודה אטרקטיביים שיגרום להם להישאר במשטרה ולפתוח בקריירה ההולמת את כישוריהם.

כסף טוב


לעבוד במשטרה אומר לעבוד במקום עבודה מסודר עם כל התנאים הסובבים כמו ארוחות, כרטיס חבר (אגודת השוטרים), הנחה באלפי בתי עסק, מופעים ואירועים וכן לקבל משכורת הגבוהה יותר משכר הסטודנטים הקבוע בחוק. כך יכול הסטודנט לממן את חוק לימודיו ולחיות בכבוד תוך כדי הלימודים עם שילוב בעבודה מסודרת אך יתרה מזאת מאתגרת וחשובה. נכון שאופציית טיסות להודו בזמן חופשת סמסטר לא תקרה אבל הרגשת חשיבות וסיפוק בהחלט תלווה את הסטודנט. מבחינת פיננסים זוהי אופציה נוחה להעביר את הלימודים ללא חיי סטודנט דלפן.

לא רק שוטרי תנועה


משטרת התנועה מגייסת סטודנטים לעבודות שיטור תנועה מזה כמה שנים. הסטודנטים עוברים קורס שוטרים ומסלול מזורז בחוקי התנועה והסדרתה. לאחר מכם הם מצוותים עם שוטרים מנוסים ויוצאים לעבודות בשטח. גיוס הסטודנטים למחלקת התנועה הביא לירידה בתאונות הדרכים וליצירת כוח אדם זול, אמין ובייחוד משכיל. זו הסיבה שגם מחלקות אחרות החלו לגייס סטודנטים כאשר הגיוס המבוקש ביותר הוא עבור צעירים קרביים למשרות אבטחה, סיור ושיטור מאתגרות. בשנתיים האחרונות יש תחרות של ממש בים השב"כ למשטרה והם מנסים לפתות את הסטודנטים בהטבות חסרות תקדים ותנאי עבודה מועדפים. להיות סטודנט שוטר בהחלט מהווה אופציה לשלוש שנים של למידה יחד עם עבודת שטח מאתגרת ורכישת מקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה