יום שלישי, 8 במאי 2012

לימודים לתואר ראשון

לימודים לתואר ראשון מהווים את כרטיס הכניסה שלנו לקריירה מבטיחה ולרוב מכריחים אותנו להתאמץ מעל ומעבר על מנת להתקבל אליהם. לימודים לתואר ראשון מתקיימים בשלל מוסדות אקדמאיים ברחבי המדינה, כאשר האוניברסיטאות זוכות לביקוש הכי גבוהה בהרשמה ללימודים לתואר ראשון, למרות תנאי הסף הנוקשים. תנאי הסף הנוקשים גורמים לרובנו לשלם הרבה כסף על מנת לשפר את ממוצע ציוני הבגרות והפסיכומטרי שלנו. לפני שאנחנו פונים לשפר את הציונים כדאי לנו לבדוק את דרישות הסף בכל מוסד, משום שלרוב הקריטריונים עבור הקבלה ללימודים לתואר ראשון, שונים בין מוסד אקדמי אחד למשנהו.

תנאי קבלה עבור לימודים לתואר ראשון

הקבלה ללימודי תואר ראשון אף פעם לא פשוטה, במיוחד אם מדובר בתארים הפופולאריים המתאפיינים לרוב בביקוש גדול מצד האוכלוסייה ותנאי סף תובעניים במיוחד. הקריטריונים הכי חשובים בקביעת עתידנו האקדמי, הם שכלול ממוצע הציונים של תעודת הבגרות וציון הפסיכומטרי. מועמדים שאין להם תעודת בגרות מלאה או שציון הפסיכומטרי שלהם לא עומד בתנאי הסף לא יוכלו להתקבל ללימודים אקדמיים. הרבה צעירים משקיעים הרבה כסף על מנת לשפר את ציוני הבגרות שלהם במכינות או בתי ספר מקצועיים להשלמת בגרויות. החלק הבעייתי הוא בחינת הפסיכומטרי, ישנם צעירים המעוניינים להתקבל לחוגים מבוקשים כמו מדעי המחשב, רפואה ומשפטים המצריכים ציון מינימאלי של 650 בבחינה, דבר המהווה אתגר עבור מועמדים אם קשיי למידה. תנאי הסף שונים בין מוסד אקדמי אחד למשנהו ובין החוגים השונים בכל מוסד. תנאי הסף באוניברסיטה נוקשים יותר משל המכללה ותנאי הקבלה ללימודים לתואר ראשון בהנדסת ביו טכנולוגיה גדולים יותר מתנאי הקבלה ללימודים לתואר ראשון בתיאטרון או משחק.

ועדת חריגים בקבלה ללימודים לתואר ראשון

כמו בכל דבר גם בהרשמה ללימודי תואר ראשון יש יוצאים מן הכלל, המתקבלים ללימודים לתואר הראשון למרות שהם לא עומדים בסף התנאים של המכללה או האוניברסיטה. בכל מכללה או אוניברסיטה ישנה ועדת חריגים אליה מגיעים מקרים של מועמדים שלא עברו את תנאי סף הקבלה אך בעלי תנאים מיוחדים המענקים להם זכות להזדמנות הנכספת בקבלה ללימודי תואר ראשון במוסד למרות הכול. בדרך כלל מדובר במועמדים משכבות אוכלוסיה נכשלות, וכאלה שעברו מבחן פסיכומטרי ללקויי למידה, בעלי יכולות וכישורים המזכים אותם באפשרות להתקבל ללימודי תואר ראשון בהשכלה גבוהה. מדובר ברצון לאפשר שוויון הזדמנויות ולאפשר לאלו שלא זכו להשכלה ראויה בגלל מצבם הסוציו אקונומי להתקבל ללימודים אקדמאיים. בנוסף לכך אותם סטודנטים יזכו לקבל שלל מלגות שיעזרו להם לממן את הלימודים ויאפשרו להם ללמוד בראש שקט. אוכלוסיה נוספת הנכללת בועדת החריגים באפשרות הקבלה ללימודי תואר ראשון ללא צורך בהצגת תעודת בגרות מלאה הם בני השלושים פלוס. ישנם מסלולים מיוחדים המתאימים במיוחד לגילאי שלושים פלוס ואינם מחייבים תעודת בגרות. מלבד המקרים הללו ציון פסיכומטרי ותעודת בגרות מלאה הכרחיים עבור קבלה ללימודים לתואר ראשון במכללה או באוניברסיטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה