יום חמישי, 10 במאי 2012

הנדסה רפואית – לפתח את הרפואה העתידית

הנדסה רפואית טומנת בחובה את הסוד לכל חידושי הטכנולוגיה והניסים הרפואיים בשנים האחרונות. סטודנטים להנדסה רפואית, מקבלים את הכלים אשר יסייעו להם להצעיד את הרפואה המודרנית, כמה שנים קדימה, תוך כדי אפשרות לפתח תרופות נגד מחלות קשות כמו איידס, סוגים שונים של סרטן סופני, שפעת קטלנית ועוד. הנדסה רפואית, מאפשרת לאנשים נכים את האפשרות ללכת ולעיוורים לראות למרות המגבלה הרפואית. הנדסה רפואית היא העבר, ההווה והעתיד של הרפואה האנושית. היא המפתח להמשך ההישרדות שלנו בעולם מלא בסכנות, מחלות, וירוסים ונגיפים קטלניים.

מרכיבי תוכנית הלימודים

 

לימודי הנדסה רפואית משלבים בין תחום המחשבים, הטכנולוגיה וההייטק לתחום הרפואה ומדעי החיים. ניתן לרכוש את התחום בתואר ראשון ותואר שני, כאשר תנאי הקבלה משתנים בין מוסד ומוסד. לרוב תנאי הקבלה דורשים סף ממוצע ציונים גבוהה בין ציוני הפסיכומטרי והבגרות. במהלך הלימודים הסטודנטים ילמדו את התחום העשיר של ההנדסה הרפואית בקורסים כמו: לימודי כימיה, לימודי פסיכולוגיה, לימודי כימיה, לימודי פיזיקה, לימודי אלקטרוניקה, לימודי יישומי מחשב, לימודי ביוכימיה, לימודי אנטומיה, לימודי מסתורי הגנטיקה, לימודי מתמטיקה ועוד. כאשר במהלך הלימודים הסטודנטים יצטרכו לבחור התמחות בין התחומים הבאים: הנדסה קלינית, בה הסטודנטים יקבלו כלים לוגיסטיים אשר יסייע להם בפתוח מוצרים רפואיים בתחום הקליני ומערכות הרפואה השונות. הנדסת מכונות ומערכות מידע, בה הסטודנטים יקבלו כלים שיסייעו להם לפתח מערכות רפואיות ומידע דיגיטלי. והנדסת מכאניקה, בה הסטודנטים יקבלו כלים ומידע על גוף האדם, שיסייע להם לפתח מערכות מכאניות לגוף האדם ומערכות הטיפול בו. הלימודים נמשכים לאורך ארבע שנים אקדמיות כאשר בסופם הסטודנטים זוכים לקבל תואר ראשון בלימודי הנדסה רפואית, B.S.c.

העתיד המקצועי בתחום

 

תחום הנדסה רפואית מקיף מגוון רחב של תחומים במשק ובתעשייה הרפואית, אשר חובקים בתוכם גם את התעשייה הטכנולוגית ותעשיית ההייטק הענפה. בסיום הלימודים הסטודנטים יכולים לבחור להמשיך לתואר שני בתחום ולהעמיק את ידיעותיהם, תוך כדי שהם מתמקדים יותר בצד המחקרי והמעשי של התחום. בסיום הלימודים בוגרי ההנדסה הרפואית, יוכלו להשתלב במקצועות כמו: מחקר במכונים רפואיים פרטיים או ציבוריים, כמו אוניברסיטאות או בתי חולים למיניהם. כמוכן הבוגרים יוכלו ליזום בעצמם מחקרים וניסויים בתחום במטרה ליצור חידושיים טכנולוגים כמו מנשא לתינוק שמונע אסתמה או חיסון לשפעת החזירים ועוד. הבוגרים יוכלו לעבוד בתור מנהלי מערכות מידע רפואיות, בשלל קליניקות ובתי חולים בארץ. ובנוסף לקח הבוגרים יוכלו להיות מבקרים או מבצעים של ניסויים קליניים בתחום. רוב המקומות בהם בוגרי הנדסה רפואית יכולים להתקבל אליהם בסיום התואר הם: מכוני מחקר רפואי, בתי חולים, אוניברסיטאות, הייטק, קליניקות רפואיות ואפילו במעבדות המבצעות בדיקות עבור חדשות ערוץ 2 או תוכניות תחקירים. בוגרי הנדסה רפואית משלבים בין הטכנולוגיה, לבין תחום הרפואה כדי לפתח את התחום ולהוביל תגליות שישנו את פני הרפואה אותה אנו מכירים כיום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה