יום חמישי, 10 במאי 2012

לימודי ערב ותכנון נכון של לו"ז

לימודי ערב הפכו פופולאריים מאוד בשנים האחרונות, במיוחד עבור שלל אנשים הקרירה והאימהות, המעוניינים לחזור לספסל הלימודי ולהשלים לתואר ראשון. הבעיה היא שלא כולנו מודעים ללחץ שעומד לנחות עלינו ואנחנו חייבים ללמוד כיצד להתגבר עליו, כאשר השיטה הכי טובה, היא גם השיטה הכי ישנה, עבודה עם לוח זמנים ברור ונכון.

חשיבות תכנון לוח זמנים

כל מי שנרשם ללימודי ערב במסגרת האוניברסיטה, הוא לרוב עורך דין נוטריון, חייל סדיר, איש מילואים, איש ישיבה, אימה במשרה מלאה או כל אדם אחר שמסיבה כל שהיא עסוק בשעות הבוקר, כך שלא הייתה לו אפשרות להירשם ללימודי יום. אדם שלרוב עסוק כל יום משמונה עד חמש בערב ואז צריך ללכת ללמוד עד שעות הלילה המאוחרות ובנוסף לכך גם ביום שישי. אדם שלרוב גם בעל משפחה, שצריך לדאוג לילדים, לטיפול בבית ובעוד כמה עשרות דברים אחרים. הרבה אנשים לא יכולים להתמודד עם כל הלחץ הזה, דבר שגורם להם לעומס יתר ואפילו להיכנס לחרדה. במקרים רבים אנשים פשוט מעדיפים לפרוש מספסל הלימודים או מהעבודה, כאשר הם מעדיפים לעבוד במשרות זמניות כמו מלצרות בקייטרינג לאירועים קטנים ועוד. ברוב המקרים הללו, הלחץ העיקרי של האנשים נובע מחוסר תכנון נכון של לוח הזמנים שלנו. הסיכוי היחיד שנצליח להתמודד עם הלחץ הוא על ידי, הכנת לוח זמנים. בגלל שהוא למעשה פורס לנו את כל מה שאנחנו צריכים לעשות באותו שבוע, לקוביות אשר מסודרות על פי זמנים מסודרים, כך שאנחנו כל הזמן יודעים מה אנחנו צריכים לעשות, מתי אנחנו צריכים לעשות את זה וכמה זמן אנחנו צריכים לעשות את זה. כך שהלחץ יורד ואנחנו שוב נמצאים בשליטה עצמית מלאה.

כיצד מתחילים לתכנן לוח זמנים

על מנת לשלוט בזמן שלנו נכון ולנצל כל דקה או שנייה ממנו, אנחנו חייבים לתכנן בצורה מדויקת וחכמה את לוח הזמנים שלנו. נתחיל בכך שנרשום את שעות העבודה שלנו ושעות הלימודים, שהם מהווים את משימות החובה לאותו שבוע. מלבדם חשוב שנוסיף את כל משימות החובה האחרים הכוללים קניות, ניקיונות, דייט עם האישה, לקחת את הילד לחוג וכל פרט שנראה לנו שולי. כך למעשה אנחנו יכולים באמת לדעת, מה הולך לקרות שבוע הבא וכמה זמן פנוי יישאר לנו, על מנת לקבוע אימון בחדר כושר, לבלות עם המשפחה ועוד. יתרון חשוב נוסף שיש לסידור לוח זמנים, הוא שאם אנחנו נקלעים לבעיה ואנחנו חייבים לשנות משהו בלוח הזמנים, אין שום בעיה הכול רשום. כל מה שאנחנו צריכים זה לוותר על המשימות הפחות חשובות ולהעביר אותם לשבוע הבא. חשוב שנקבע יום קבוע לעריכת לוח זמנים ואפילו נרשום אותו ביומן, על מנת שבטעות לא נשכח שאנחנו אמורים לעשות את זה, עכשיו שאנחנו פועלים כמו תוכי מהיומן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה