יום שלישי, 28 במאי 2013

נשים מנגה וגברים ממאדים

המטרה של לימודי מגדר היא לחשוף את מה שעמד בבסיס היחסים בין גברים לנשים לכל אורך ההיסטוריה. מלבד ההבדלים הביולוגיים והפיזיים, חלק בלתי נפרד מהדינמאיקה המתקיימת כיום בין המינים היא לדעתם של חוקרים מסוימים תולדה של אידיאולוגיה פטריארכלית. הלימודים בתחום המגדר הם הזדמנות מצוינת לקרוא מחקרים תיאורטיים ועיוניים, לקחת חלק במחקרי פסיכולוגיה חברתית ולערב ידע אישי.

הצלחה בעולם האקדמיה

תכניות למגדר זוכות כיום להצלחה במרכזים אקדמיים בכל רחבי העולם וניתן למצוא אותן בפקולטות למדעי הרוח והחברה. לימודי מגדר עוסקים בנושאים מעניינים מתוך זווית ראייה ייחודית ומקורית. מגדר הוא תחום בו כולנו לוקחים חלק גם מבלי שנהיה מודעים לכך: כל החלטה חברתית, רומנטית, תרבותית, פוליטית, מדינית, אזרחית, כלכלית או תקשורתית נוטה לייחס חשיבות למגדר של השחקנים המרכזיים במערכת. בנוסף, במגדר ניתן למצוא התייחסות ישירה לנושאים כמו דימוי הגברים והנשים מול ייצוגם בתקשורת, מעמד הגברים והנשים בחברות היסטוריות מול מעמדם בתקופות מודרניות ועוד. מועמדים ללימודי מגדר יכולים לחדד את הבנתם בנושאים הללו ולהצטרף אל שלל כיווני מחקר מקוריים.

שלבי הלימודים

אחת המטרות המרכזיות של לימודי מגדר היא לצייד את התלמידים בכלים לניתוח סוגיות חברתיות. יתרה על כך, מגדר הוא בין התחומים היחידים באקדמיה בהם ניתן לגבש ביקורת קונקרטית ונטולת פניות. על מנת להשיג את המטרות הללו מורכבים לימודי המגדר משני שלבים עיקריים:
1. בשלב הראשון מועברים קורסים אשר נועדו להרחיב את הידע וההבנה של הסטודנטים לגבי אי שוויון מגדרי בארץ ובעולם.
2. רק בעזרת הכרת המתחים והפערים בין גברים לנשים ניתן ללמוד את השלב הבא, בו הסטודנטים מתמקדים בתחום המגדר ולוקחים חלק בקורסים המציעים השכלה רב תחומית.

קריירה לאחר לימודי מגדר

את הידע הנרכש לאחר לימודי מגדר ניתן לתרגם לתחומים רבים ולפעילות מעשית. בוגרי מגדר משתלבים בתעשייה, אוחזים בתפקידי מפתח במפעלים ובתעשייה ויכולים להמשיך אל תארים מתקדמים נוספים. הקורסים במגדר מציעים לסטודנטים עיסוק מאתגר בשאלות רבות והם בעלי מימד של העצמה אישית. בתכנית למגדר הלימודים הם לא רק תשתית עיונית, אלא צינור להעברת אידיאולוגיה מסוימת ומובחנת. לימודי המגדר מתעדכנים מדי שנה ולכן נחשבים רלוונטיים יותר מאי פעם. תכניות המגדר כולן קיימות לא יותר מכמה עשרות שנים ברחבי העולם, מה שמעיד בצורה ברורה לדעתם של העוסקים בתחום על השינוי שהן חוללו.

לימודי מגדר לגברים ולנשים

מי שמאמין בביטוי "גברים ממאדים ונשים מנגה" חייב להגיע אל לימודי מגדר ולהעשיר את הידע שלו. בסיום מסלולי הלימוד קל יותר להבין מהיכן מגיעים ההבדלים בין גברים ונשים, וחשוב מכך – מה אפשר לעשות על מנת לצמצם אותם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לימודי המגדר לא מיועדים רק לנשים ולא מעט גברים לוקחים בהם חלק נכבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה