יום שלישי, 10 בדצמבר 2013

מה צריך ללמוד כדי להפוך למתווך דירות

אם גם אתם מתעניינים בתחום החי והתוסס של תיווך דירות, דעו לכם, אתם עומדים לפני קריירה מאתגרת, שמבטיחה למתמידים והמשקיעים תמורה נאה, ומפגשים מעניינים. תיווך הוא עבודה לאנשים שאוהבים אנשים, אנשים סקרנים ואוהבי חיים.
במהלך העבודה היומיומית כמתווכי נדל"ן, אתם עומדים בקשר מתמיד עם הרבה אנשים, וכל אחד, עולם ומלואו. תכירו בני אדם מסוגים שונים, עולם עסקי מרתק, ותזכו להכיר מקרוב עשרות נכסים שונים, שלכל אחד סיפור. נשמע מעניין? אנחנו מסכימים.

הבסיסים החשובים למתווך דירות

הדבר הראשון שחשוב שיכיר מתווך דירות בתחילת דרכו הוא את מהלכי השוק, ומה הדבר החם ביותר. המקצוע מאתגר, בעיקר בהתחלה, ודורש התמדה ונחישות, ולכן מוטב להתרכז בתחום אחד. אם זה דירות למכירה למטרת השקעה, דירות להשכרה לתיירים, השכרת דירות לטווח ארוך, או כל תחום אחר, תבחרו תחום שמרגש אתכם במיוחד, לימדו אותו לעומק והתמידו בו.
אך לפני הכול, האם אתם יכולים לעסוק בתחום? תיווך נדל"ן הוא מקצוע רשמי הדורש תעודות. רשימת הדרישות הראשוניות, לפני שתיווכתם דירה אחת בשוק, היא כדלקמן:

  1. אזרח או תושב ישראל מעל גיל 18 (או תושב חוץ עם היתר עבודה)
  2. לא במצב של פשיטת רגל
  3. עבר פלילי נקי מעבירות שיש בהן קלון – לפחות בחמש השנים טרם הגשת הבקשה לרישיון
  4. מעבר מבחן רישוי לתיווך מקרקעין


מה לומדים לקראת מבחן לרישיון תיווך מקרקעין?

בקורס לימוד לקראת מבחן ההסמכה כסוכני נדל"ן תכירו את החוקים שמחזיקים את השוק, חוקים רבים ומגוונים שנועדו להגן על כל הצדדים המעורבים. כפי שאתם בוודאי יודעים, שוק הנדל"ן הוא שוק עם הרבה כסף, והעסקאות לעיתים גדולות למדי. כמו כל תחום שכזה, גם בנדל"ן יש סט חוקים רציני, שחובה להכיר.

חוקי החוזים, החוקים והתקנות של המתווכים במקרקעין, חוק הגנת הצרכן – שכירות והגנת הדייר, חוקי ודיני המקרקעין בישראל, כל חוקי המיסוי על מקרקעין, כולל מע"מ, מס הכנסה, ומיסים ספציפיים לתחום זה. בשנים האחרונות ישנה הרחבה על תמ"א 38, וכל חוק או תקנה אחרת שנוספת לתחום נכנסת מיד לסילבוס החובה בקורס.

מעבר לחוקים הנדרשים לצורך מעבר המבחן, תלמדו גם את דרכי העבודה הנכונות למקצוע, ועל כל התחומים בשוק זה. מעבודה עם קבוצות רכישה\קנייה, דרך השבחת נכסים, איתור נכסים והשקעות, זיהוי עסקאות מסוכנות ובטוחות, הפשרת קרקעות, סוגי ההשקעות הנפוצים על היתרונות והחסרונות של כל אחד, ועוד. תחום זה הינו תחום חי, שמשתנה, מתעצב ומתפתח עם השנים, ובהתאם לרוח הנושבת בארץ. בזמנים שונים ישנם צרכים שונים לאוכלוסייה, ומתווך חכם יודע לזהות לאן נושבת הרוח, ולהתאים את עצמו לדרישות שבשוק, וכך לייצר לעצמו פרנסה, ולבנות לעצמו שם בתחום. הדבר הכי חשוב שתלמדו הוא ככל הנראה זה – יושרה גבוהה, יחסי אנוש טובים והתמדה במקצוע, הם הבסיסים להצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה