יום חמישי, 6 במרץ 2014

השתלמויות מורים – כל מה שצריך לדעת

המורים בישראל זוכים כיום לבחור בתוך אחת מתוך מגוון רחב מאד של השתלמויות, החושפות אותם אל תחומים שונים, שאינם בהכרח קשורים ישירות לתחום החינוך. השתלמויות בישראל הן תחום לימודי בפני עצמו המוצע כיום על ידי מסגרות לימודיות שונות בכל הארץ, כמו מכללות ואוניברסיטאות. מרביתן של השתלמויות אלו מקנות למורים תעודה ואחרות מקנות גם נקודות אקדמאיות, שאותן ניתן לנצל במסגרת לימודים גבוהים.

מה מציעות במסגרתן השתלמויות אלו

השתלמויות למורים הן הזדמנות נפלאה להיחשף למגוון רחב של מורים. השתלמויות אלו מוצעות למורים במהלך שנות עבודתם ולא משנה באיזה תחום הם מתמקדים או מתמחים. השתלמויות מורים מקנות למורים כלים חינוכיים רבים, שבהם הם יוכלו להשתמש במסגרת תפקידם, וכן ידע רחב מאד העוסקים בנושאים שונים. מטרתם המרכזית של השתלמויות אלו, היא להרחיב את הידע של המורה ולאפשר לו לקחת גם פסק זמן ולהתמקד במסגרת שאיננה קשורה למקום עבודתו. חלק מהשתלמויות אלו מיועדות למורים המעוניינים להמשיך ללימודי תואר ראשון (מדובר במורים בעלי תעודת הוראה בלבד) וישנן גם כאלו המהוות כמעין ערך מוסף ותורמות לידע הכללי. ישנן לא מעט השתלמויות מורים המאפשרות למורים עצמם, המשתתפים בהן, לעסוק במקצוע נוסף, מעבר להוראה, ולרכוש את הכלים הנדרשים על מנת לעסוק בו. אלו יכולות להיות השתלמויות הקשורות באמנות, בפסיכולוגיה וגם במחשבים.

מי מציע השתלמויות מסוג זה

המסגרות שבהן ניתן להשתלב בהשתלמויות הן רבות ומגוונות. מכללות שונות בארץ מציעות מגוון של השתלמויות שונות המיועדות למורים, השתלמויות בתחומים רבים ומעניינים. חלקן הן מכללות המתמקדות בתחום החינוך בלבד ואחרות בתחומים נוספים. מורים, הבוחרים לנצל את שנת השבתון שלהם ולהצטרף לאחת מתוך מגוון של השתלמויות, יכולים למצוא כאלו גם באוניברסיטאות ברחבי הארץ וכן במסגרות נוספות. במסגרות לימודיות אלו אפשר למצוא מורים בכיתות הנמוכות, מורים בבתי הספר העל תיכוניים, עובדי החינוך הפדגוגי, יועצים, מנהלים ועוד. אנשי ההוראה והחינוך המנצלים השתלמויות אלו באחת מהמסגרות המציעות אותן מפיקים תועלת רבה ויכולים לשלב את כל מה שלמדו במסגרת תפקידם בפועל.

השתלמויות לצורך קבלת גמול

השתתפות בהשתלמויות מורים מזכה את המורה בגמול ובתנאי שעמד במספר תנאים שנקבעו מראש, כמו השתתפות בלפחות 80 אחוזים משעות הלימוד וכן עמידה בדרישות הרלוונטיות ללימודים עצמם. ישנן מסגרות לימודיות שונות שההשתתפות בהשתלמויות המורים שהן מציעות מזכות בגמול, אולם חשוב לבדוק זאת מראש בטרם ההרשמה. השתלמויות מורים המוצעות מטעם משרד העבודה והרווחה, מטעם מוסדות להשכלה גבוהה הנחשבים למוסדות מוכרים וכן מטעם נציבות שירות המדינה, האוניברסיטה הפתוחה ומכללות להשכלה גבוהה, הן השתלמויות מוכרות לצרכי גמול ולכן גם הינן כאלו המושכות אליהן מורים רבים. לצד זה, ישנה אפשרות גם לבחור בהשתלמויות שאינן מוכרות לצרכי גמול ונועדו והן גם פתוחות לקהל הרחב ולא רק לאנשי חינוך או העוסקים בתחום ההוראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה