יום חמישי, 27 במרץ 2014

לימודי נהיגה - איפה, איך ומתי כדאי לכם ללמוד?

כל חברה בעולם מתנהלת קצת אחרת, ואצלנו, הישראלים, המסלול הקלאסי עובר דרך שיעורי נהיגה. מהגן, לגן החובה, לביה"ס היסודי, לחטיבה, לתיכון, דרך לימודי הנהיגה, לצבא, לטיול הגדול ולאוניברסיטה. רוב הישראלים נוהגים, והשאלה היא לא האם להוציא רישיון, אלא איפה, איך ומתי.
אנו ננסה לענות על שאלות אלו בכמה דרכים, כדי לתת לכם את המידע הדרוש בכדי לבצע את ההחלטה המתאימה לכם ביותר. בסופו של דבר, כל אחד יכול ללמוד בזמן אחר ובמקום אחר, אך הבחירה מתי וכיצד צריכה להישען על משהו. אנו לוקחים כמובן מאליו שאתם רוצים להוציא רישיון, שכן כולם רוצים ליהנות מהחופש לנהוג, לבצע השכרת רכב בחו"ל בשביל טיול, ואפילו להתפרנס מנהיגה.
איפה לומדים נהיגה?
אם אתם חוששים מלימודי הנהיגה, או שצברתם כבר ניסיון לא קל בלימודים, כדאי שתדעו שישנם מקומות בארץ בהם קל יותר ללמוד. מקומות בהם כמות התנועה על הכבישים נמוכה יותר, ומכאן שהלחץ על הכביש יורד, אין צורך לקחת כל-כך הרבה החלטות ברגע אחד, ויש מרחב נשימה ללמוד ברוגע ולהתקדם בקצב בריא ונכון.
מעבר למקומות עם ריכוזי אוכלוסיה נמוכים, ישנו גם מרכיב הטופוגרפיה אשר משחק תפקיד גדול בלימודי הנהיגה. תארו לעצמכם שיעורי במקום הררי עם המון עליות וירידות. האתגר גדול הרבה יותר, ודורש מכם הרבה יותר מאמץ. נכון, מיומנות השליטה שלכם ברכב ככל הנראה תהיה מרשימה יותר, אך השאלה הנשאלת היא האם תצליחו להתמודד עם הטסט במקום שכזה?
אנשים תוהים לעיתים לגבי הוצאת רישיון נהיגה בחו"ל, מתוך מחשבה שבמקומות כמו ארה"ב או אוסטרליה קל יותר להוציא רישיון. במקרים אלו חשוב לזכור כי להפוך רישיון נהיגה מחו"ל לרישיון ישראלי אינו מהלך פשוט. מי שיכול לבצע זאת הם לרוב עולים חדשים, תושבים ארעיים או תושבים חוזרים (לאחר שהיה של למעלה משנה בחו"ל).
איך ומתי ללמוד נהיגה?
הדרך ללמוד נהיגה בישראל היא אך ורק עם מורה נהיגה מוסמך אשר מציג רישיון הוראה והחזקת בי"ס לנהיגה. רק מורים אלו רשאים להגיש תלמידים למבחן הנהיגה (טסט), לאחר שעמדו בדרישות המינימאליות ויכולים לעמוד במבחן השליטה.
הדרך ללמידת נהיגה מתחילה בבית, בלמידה למבחן התיאוריה. מבחן התיאוריה הוא חלק רחב ועיקרי בתהליך קבלת הרישיון, והדרכים ללמוד לו מגוונות. כיום ניתן ללמוד ולהיבחן עם דוגמאות דרך האינטרנט, אך הדרך הקלאסית עם חוברות רשמיות היא עדיין הפופולארית ביותר.

התקופה הטובה ביותר ללימודים היא ללא ספק האביב, שכן הכבישים יבשים, ולרוב נקיים מכתמי השמן שנשטפו ע"י הגשם של החורף. מזג האוויר נוח, הריאות טובה, ומעבר לחגים (פורים, ופסח), ניתן ללמוד באופן רציף. אם אתם נמצאים באזור עירוני צפוף, אחוזים ניכרים מהתושבים בכלל והעירוניים בפרט מנצלים את חופשת הפסח לנסיעות לחו"ל, מה שיכול לתת לכם ליהנות משקט יחסי בכבישים, ולאפשר לכם ללמוד בנחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה