יום חמישי, 6 במרץ 2014

תזונת הסטודנט – רשמים ותזות למתקדמים

אם אתם מחישים את צעדיכם לעתים קרובות למכונות הצילום, אם התחלתם לאחרונה לכסוס ציפורניים באופן מעורר חשד ואם יצא לכם אפילו לתלוש שערה או שתיים מהראש, ישנו סיכוי לא רע בכלל שאתם עומדים לפני תקופת מבחנים. במידה ואתם מעוניינים להכין את עצמכם באופן האולטימטיבי לתקופה הלא פשוטה הזו, זה הזמן לערוך כמה הכנות מקדימות כפי שנפרט בהמשך. אז לפני הכול הרשו לנו לאחל לכם ציונים טובים והמון בהצלחה ולהרגיע אתכם שבדיוק כמו שאתם צריכים לעבור את התקופה הלא פשוטה הזו, סובלים בסבלכם עוד מיליוני סטודנטים ברחבי העולם ובדיוק כפי שהם יסיימו אותה בהצלחה בקרוב, כך גם אתם תגיעו במהרה ליום בו תביטו לאחור ולא תבינו מה כל כך הלחיץ אתכם.

סדר וניקיון לפני הכול

כדי להתכונן באופן המוצלח ביותר לתקופת המבחנים צריך לצאת מתוך נקודת הנחה שכל מה שידרוש מכם זמן במהלך התקופה יהיה צריך לסבול דיחוי. מדובר על תקופה לחוצה ביותר בה מתעוררים מוקדם בבוקר, הולכים לישון מאוחר בלילה (במידה והולכים בכלל לישון) ובין הרגע בו פוקחים את העיניים לרגע בו עוצמים אותן שוב, לרוב לא עושים יותר מאשר לקרוא, לשנן וללמוד. מאחר ובלתי אפשרי ללמוד בצורה יעילה כאשר הדירה מבולגנת וכיוון שהזמן שלכם כפי שציינו הולך להיות בקרוב מאוד מצרך יקר מציאות, עשו את הדבר הנכון ופנקו את הדירה שלכם בניקיון יסודי ובסידור מוקפד והאמינו לנו שאתם עוד הולכים להודות לנו על זה.

אוכל, קדימה אוכל

אנחנו יודעים שלרוב הסטודנט הישראלי חי על שאריות אוכל מארוחת סוף השבוע הביתית או על מנות פשוטות כגון פסטה ביתית או פתיתים, אבל זה המקום לציין שבתקופת המבחנים מותר ואפילו רצוי להזמין אוכל מהיר. מדוע דווקא בתקופת המבחנים? משלוש סיבות מרכזיות: חברים, זמן ושקט נפשי. במהלך תקופת המבחנים, לרוב אף אחד לא לומד לבד ללא חברה כיוון שכיום רוב הסטודנטים בארץ כמו גם בעולם נוהגים ללמוד בצוותא בקבוצות קטנות או בזוגות. מאחר ואת חברי הקבוצה צריך גם להאכיל, בסופו של דבר קורה שמתבזבז לא מעט זמן על הכנת האוכל ועל שטיפת הכלים. שימו לב כי מדובר כאן על זמן יקר מאוד ולכן הרבה יותר הגיוני לחסוך את הטרחה, להתמקד במטלות האקדמיות ולהעביר את כל תחום המזון תהליך מזורז של מיקור חוץ. במילים אחרות, זה הזמן לדבר על הזמנה של פיצה. הצטיידו מבעוד מועד במספר טלפון של פיצרייה איכותית שעושה משלוחים וחסל סדר בזבוז זמן, כיור מלא כלים ואוכל לא מדהים.

אבל איך שקט נפשי קשור לעניין?

השקט הנפשי קשור בצורה ישירה לאוכל שאתם אוכלים. תסכימו אתנו שבמהלך תקופת המבחנים אפשר להשתגע מרוב לחץ, הלא כך? ובכן אם תשכילו לפנק את עצמכם כמו שצריך במהלך התקופה הקשה הזו, הרי שבסופו של דבר תוכלו לסיים אותה על שתי הרגליים ולא עם הלשון בחוץ. מן הסתם הדרך המושלמת ביותר להתפנק היא בעזרת האוכל וכמובן שחלק מהפינוק הוא שמישהו אחר מכין אותו. אז שוב, המון בהצלחה ותיהנו מהפיצה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה