יום שני, 23 במאי 2011

ציוני דרך

דורותי נהגה לפסוע ברחבי ארץ עוץ על גבי שביל הלבנים הצהובות כשהיא שלובת ידיים עם חבריה הטובים. אלו הכירו היטב את תוואי המקום כשם שהכירו את כף ידם ,אך המגרעות של כל אחד ואחד מהם חיבלו רבות בתהליך הניווט . דורותי נעזרה בתובנותיה על מנת להשלים את הפערים ולהקל במסעם אך עד מהרה מצאה עצמה חונה מותשת בצד הדרך. חניית הביניים איפשרה לה להתרענן ולהסיק מסקנה חשובה – במקום לפזר כוחה בטיפול תופעות הלוואי עליה לרכזו ולטפל בשורש הבעיה –המגרעות ווהחוסרים של צוותה. במילים אחרות , טיפול פרטני בכל בעיה יסייע לה באמת להגיע ליעד הנכסף.
לעתים, רבים מבני האדם חשים קצת כמו אותה ילדה מבולבלת. חשים כי יש ביכולתם את כל החכמה והיצירתיות אך עד שלומדים לתעל את כל היכולות הללו ,לשם קידומם האישי ומימוש מלוא הפוטנציאל ,הם חווים אכזבות או מצב סטטי של קפאון שאינו נע לחיוב או לשלילה. דרכים מובהקות לתיעול פוטנציאל הם הבגרות והפסיכומטרי.

בגרות ,לשם מה?

תעודת בגרות ניתנת על ידי משרד החינוך למסיימי 12 שנות לימוד שהשיגו ציון עובר ומעלה ב21 יחידות לימוד לפחות במסגרת בחינות הבגרות. מבחני בגרות בודקים את ההבנה, ההטמעה והשימוש בידע אותו רכש התלמיד בכיתות י'-י"ב,ומטרתה ליצור רף להשוואת רמת התכנים בקרב כל תלמידי ישראל. תעודה זו מהווה את כרטיס הכניסה הבסיסי ביותר לשוק העבודה כמו גם חלק מכרטיס הכניסה הנדרש ללימודים אקדמאים. בתעודת בגרות לא רק הממוצע חשוב אלא גם מספר יחידות הלימוד מהם היא מורכבת. כיוון שבחישוב סכם ניתנים בונוסים עבור 4 ו-5 יחידות. במידה ושואפים ללימודים אקדמיים, בין אם מדובר בלימודי הנדסת מכונות או לימודי חינוך ,מוטב לעיין בידיעוני האוניברסיטאות השונות על מנת לראות האם בפקולטה בה הנכם מעוניינים ללמוד ניתן משקל מיוחד לרכיבים מסוימים בבחינת הבגרות.

ובמה מועיל הפסיכומטרי?

יש הרואים בבחינת הפסיכומטרי מכשול כיוון שמצריכה שימוש במיומנויות השונות בתכלית מאלו בהן הורגלתם להעזר בעת פתרון בחינות הבגרות שליוו אתכם לא מעט שנים. אך בחינת זו אינה מיועדת לדכא ולמרר את חייכם אלא כדי לבחון מיומנויות חשיבה המשקפות את מידת בשלות ו ומוכנותו של המועמד ללימודים גבוהים.
פרקי האנגלית בוחנים את יכולת הבנת הנקרא ואת רמת אוצר המילים. יכולות אלה קובעות את ההתמודדות של סטודנט עם חומר העזר שעליו לקרוא באנגלית
פרקי חשיבה כמותית מצביעים על יכולת חשיבה אנליטית. חשיבה הנחוצה גם בתארים ריאליים וגם באלו ההומניים .
פרקי חשיבה מילולית במבחן בוחנים את יכולת השינון, את יכולת הבנת הנקרא וכן יכולת פתרון בעיות היגיון, המצריכות יכולת עבודה שיטתית.

ציון משוקלל

כל מוסד לימודים אקדמי קובע ציון סף המורכב הן מציוני הבגרויות והן מציון הפסיכומטרי. לכל פקולטה ציון משוקלל שונה וככל שתשאפו להגדיל את הציון כך גם תגדילו את טווח בחירתכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה