יום שלישי, 24 במאי 2011

לב שומע

תהילת עולם הונחה לרגליו של שלמה המלך - עושר,אריכות ימים,כבוד והצלחה צבאית . כל שהיה עליו לעשות הוא לבחור . שלמה ויתר על כל אחת מהאופציות ובחר ב-"וילון מספר 5" - "לב שֹׁמֵעַ לִשְׁפֹּט אֶת עַמְּךָ לְהָבִין בֵּין טוֹב לְרָע", ובמילים אחרות ביקש את התבונה הפנימית שתסייע לו לשפוט את עמו.הודות לבחירה המשכילה ,זכה שלמה גם בשאר הדברים עליהם פסח .
מתקופת התנ"ך ועד זו המודרנית, מים רבים עברו ב"מעגלי הצדק" . בארצנו הקטנטונת קיימת נהירה אל תחום לימודי מנהל עסקים אך לא רק הראש העסקי מניע את הסטודנט הישראלי אלא גם אותו "לב שומע " החפץ לרדת לעומקם של דברים ולהכריע בסוגיות ,לתת צידוק ותוקף לפעולות ולשמור על הסדר החברתי . לימודי משפטים הם חממה מושלמת למימוש רצונות אלה

"ינחני במעגלי צדק"


הלימודים לתואר ראשון נמשכים שלוש שנים ובסיומם עוד שנת התמחות, זאת בטרם ניגשים לבחינות הלשכה. הלימודים מתבצעים בדרך כלל במסלול חד-חוגי – משפטים בלבד לצורך קבלת תואר משפטן LL.B או דו-חוגי בשילוב מקצוע כמו כלכלה, חשבונאות או מנהל עסקים. תחילת התואר מתאפיין בקורסי יסוד מרכזיים בתחום המשפטים ובתחום מדעי החברה והרוח, המעניקים לסטודנטים את הכלים להרחבת האופקים והתמקצעות בענף.בשלבים מתקדמים יותר של התואר יכולים הסטודנטים לבחור תחום משפטי ספציפי כגון המשפט הפלילי, המשפט המסחרי, דיני משפחה, דיני נזיקין, או דיני מקרקעין ולהתמקד בקורסי בחירה הקשורים אליו.

מהם תחומי משפט העיקריים


ליבת לימודי התואר מתפצלת למספר תחומים עיקריים :המשפט הפלילי - ענף משפטי המתמקד בהגדרת התנהגויות חברתיות מסוימות כשליליות ובלתי חוקיות. מדובר בכללי התנהגות אשר העובר עליהם יואשם בביצוע עבירה פלילית שדינה נקבע בהתאם לעונשים הקבועים בחוק.
המשפט האזרחי - מדובר במספר ענפים משפטיים העוסקים במערכות היחסים שבין אזרחים במדינה. כדוגמת דיני חוזים ,דיני נזיקין,דיני משפחה, דיני קניין ודיני עבודה.
המשפט החוקתי - עוסק בחוקים יסודיים הנוגעים לסמכות גופים שונים מבחינת החקיקה.
המשפט המנהלי - תחום משפטי הבא להסדיר את פועלן וסמכותן של רשויות המנהל הציבורי במדינה.
המשפט הבינלאומי –עוסק ביחסים שבין מדינות או בין אזרחים וגופים משפטיים במדינות שונות.

התמחות בתום הלימודים


על מנת לעסוק בעריכת דין על כל סטודנט למשפטים המסיים שלוש וחצי שנות לימוד לעבור תקופת התמחות, כלומר לעבוד כמתמחה במשך שנה במשרד עורכי דין, הרשום בלשכה כמשרד מוכר לעניין הכשרת מתמחים במשפטים ולעסוק בעבודה משפטית בלבד . כלומר יש ללשכה את הסמכות להפסיק התמחות במשפטים במקרה שהמתמחה עוסק בעבודה נוספת שאינה קשורה לתחום.על כן מוטב יהיה כי תתמקדו היטב בפרס הכה נכסף במקום לפזול לצדדים ולהישאר קרחים מכל כיוון. בתום שנת ההתמחות הסטודנט יוכל לגשת למבחני הלשכה על מנת לקבל רישיון עיסוק במקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה