יום שלישי, 24 במאי 2011

מכללה- הקולג' הישראלי

תוכניות נוער רבות "העלו על נס" את המושג קולג' .המעבר מהתיכון לקולג' מסמל קפיצת דרך רצינית למתבגר שכעת הופך לעצמאי בשטח .נטול שרותי הבישול, כביסה ותשלום החשבונות שהוריו סיפקו במשך כל אותן שנים בהן היה עוד זב חוטם.
אך המושגים בארץ קצת שונים .בחו"ל המונח קולג' מתייחס לפרק הזמן הלימודי-אוניברסיטאי של סטודנט לתואר ראשון, לפקולטה או לשם מוסד אקדמי המספק אך ורק תארים ראשונים .
ישראל מפרשת את הביטוי קולג' כ- מכללה, מוסד להשכלת המשך או השכלה גבוהה שאינה במסגרת אוניברסיטאית. כיום, פרט ללימודי רפואה לתואר דוקטור, כמעט ואין מקצוע אותו תבקשו ללמוד במכללה אקדמית ולא תוכלו למצוא.

הסוד טמון במערכת

באוניברסיטה קיים מכרז מטורף על כל קורס וקורס בין אם מדובר בקורסי חובה או רשות ועל כל סטודנט לחלק את מכסת הנקודות הוירטואליות שלו בין אותם קורסים. לא חסרים הסטודנטים הממתינים לרגע פתיחת ההרשמה הוירטואלית עם אצבע על המקלדת המגלים לדאבונם כי לחצו שנייה אחת מאוחר מדי ופספסו את ההרשמה לקורס שמאוד רצו לקחת בו חלק. במכללות מערכת השעות הינה יותר גמישה מאשר מערכת השעות באוניברסיטה, וניתן אף לשלב עבודה תוך כדי התואר דבר המסייע לסטודנט לצבור נסיון תעסוקתי וגם מצליח לממן לעצמו את התואר ביתר קלות.
פרקטיקה

הלימודים במכללה הינם פרקטיים ,משמע הלימודים עוסקים יותר במעשי מאשר בתיאורטי – דבר אשר משפיע רבות על החלטת מעסיק בדבר קבלת הסטודנט לשורתיו. בעבר נהוג היה לחשוב כי תואר אוניברסיטאי בלבד הוא המפתח לכניסה מהירה לשוק העבודה. אך כיום מכללות רבות כבר רכשו לעצמן מוניטין שהולך לפניהן ומסייע בידי הבוגרים שלהן להתמודד מול בוגרי האוניברסיטאות במשק.אין דרך מהירה יותר להצטרף למעגל התעסוקה מאשר לימודי תעודה המעניקים לבוגרים בטחון שהנם מוסמכים לעסוק במקצוע בו ואינם צריכים להפקיד זמנם וכספם בקרן הצבי.

אופציות קבלה מגוונות

ברוב המכללות הקריטריונים זהים לאלו של האוניברסיטאות אך חתכי הקבלה הם נמוכים יותר. גם במכללות יש צורך בהצגת ציוני תעודת הבגרות וכן בציון של הבחינה הפסיכומטרית.
אך בניגוד לאוניברסיטאות, תנאי הקבלה בחלק מהמכללות הם גמישים יותר. יש מכללות בהן אין צורך בציון פסיכומטרי ויש מכללות בהן ניתן להתקבל על סמך ציון פסיכומטרי גבוה במיוחד וללא ציוני הבגרות. אין ספק כי האופציות במכללות הן רבות יותר – קבלה רק על סמך הבגרות או רק על סמך הפסיכומטרי, קבלה על סמך ציונים גבוהים במיוחד באחד מהקריטריונים ועוד.
במכללות מקובל יותר גם לערוך ראיונות אישיים ואף לשלוח מכתבי המלצה .במידה ונרשמתם למכללה בה אין צורך בציון פסיכומטרי, יש סיכוי שיבקשו מכם ציון של מבחן "אמיר" או ציון אחר המראה על היכולות שלכם באנגלית. ישנן גם מכללות, אשר עורכות ממוצע בדיוק כמו באוניברסיטאות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה