יום שלישי, 24 במאי 2011

כרוניקה של מוח מסוכן

בני האדם סקרנים מטבעם ,לאורך יממה שלמה גלגלי השיניים המסתתרים בראשם פועלים מבלי לשים לב. העיניים "מצלמות" , האף "מקלטג" והפה משלים חוסרים בשאלות . עם כזה "מעבד נתונים" מולד ,לא פלא שהאדם מהווה בלש מטבעו.מעצם היותנו חוקרים קיימת משיכה רבה לענף מדעי החברה בו קיימים מסלולי לימודים מהמרתקים ביותר כמו לימודי פסיכולוגיה ולימודי קרימינולוגיה.רובנו מכירים פחות או יותר מהו פסיכולוג ,גם אם לא מקרוב ,אך כשמדובר בקרימינולוגיה, הענף כמו לוט בערפל בקרב האוכולוסיה.הרי לכם "מגדלור בערפל" , קרימינולוגיה - תורת הפשע, מהווה אחד מתחומי הלימוד המאתגרים ביותר בפקולטות למדעי החברה. במהותה עוסקת בחקר הפשע ם על היבטיו השונים, הנסיבות שגרמו לביצוע העבירה בהיבט החברתי וההתנהגותי של הפושע וחיפוש דרכים למניעת הפשע ולסילוקו.

סטודנט חדש, דע את מהות המקצוע !


לימודי התואר הראשון נועדו להקנות ידע בסיסי בתחומי ההוויה האנושית הנורמלית, הבנת הגורמים וההיבטים השונים של סטייה נורמטיבית בהתנהגות הפרט תוך שימת דגש על מניעה, ענישה, טיפול ושיקום ועוד.
במסגרת זו נלמדות ההתנהגויות הסוטות לסוגיהן, נידונות התיאוריות עבריינות ותגובות החברה להתנהגויות של סטייה חברתית אשר אמורות להסבירן ונשקלות הדרכים למניעתן.

כל מוסד מכיל מערכת לימודית משלו אך הנושאים יחסית עוקבים .במהלך התואר הראשון נלמדות תיאוריות בקרימינולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה ,סטטיסטיקה, תורת הענישה, פקודת הסמים המסוכנים, שיטות מחקר, פסיכופתולוגיה, ניתוח וביקורת מחקרים, שימושי מחשב, מבוא לסוציולוגיה, סטייה חברתית, עבריינות נוער, קורבנות הפשיעה, סוציולוגיה ומנגנונים חברתיים, עבריינות מין, אלימות, עבריינות ומוסר.
מסלולי הלימוד מתחלקים לשניים-מסלול יישומי המכין את הסטודנט לעבודה מעשית בתחומי הקרימינולוגיה בישראל: במשטרה, שרות בתי הסוהר, בתי המשפט, חינוך ורווחה ועוד.ומסלול מחקרי-קליני המהווה בסיס ללימודי התואר השני.

מהן אפשרויות התעסוקה בהמשך?


בוגרי תואר ראשון בקרימינולוגיה יכולים לנסות ולהשתלב במגוון גדול של מקומות, בין היתר במשטרה, בשרות בתי הסוהר, במערכות שיקומיות שונות, במוסדות גמילה, במערכת בתי המשפט, במערכות החינוך והרווחה, בבתי חולים לחולי נפש ועוד. ניתן כמובן להמשיך באקדמיה (לימודי תואר שני ושלישי) או לעשות הסבה לתחומים משיקים כמו מדעי ההתנהגות או אנתרופולוגיה.

תנאי הקבלה


בחירת מקום הלימודים תלויה בעיקר בקרבה גאוגרפית למקום המגורים ודרישות הסף של כל מוסד ומוסד.תנאי הקבלה משתנים בהתאם למוסד הלימודים ומבוססים בדרך כלל על ממוצע הבגרות ועל הציון הפסיכומטרי. בתחום זה תנאי הקבלה יחסית ידידותיים לפונה וכמעט כל אחד ,בעל נתונים סבירים ,יכול להתקבל. מומלץ כמובן לבדוק את תנאי הקבלה הספציפיים בטרם נרשמים.

מי שאינו חפץ בעשיית מבחן פסיכומטרי יכול תמיד להסתמך על ממוצע בגרותו בתנאי שהוא גבוה מספיק.בעזרת ממוצע זה יוכל ללמוד באחת המכללות כאשר ברובן יש שכר לימוד אוניברסיטאי.
לשם קבלת מידע מפורט יותר אודות לימודי קרימינולוגיה יש לפנות למוסדות הלימוד ישירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה