יום רביעי, 1 במאי 2013

לימודים מומלצים בתחום החינוך

חינוך הוא עניין של שליחות, לא רק מקצוע ודווקא בשנים האחרונות מידת האטרקטיביות של תחום החינוך עולה חזרה לכותרות. אחרי ששנים חינוך סבל משם רע אנחנו עדים לכך שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להקדיש את החיים שלהם לתחום זה, כאשר במסגרת המגמה הזו ניתן לראות כי אנשים רבים אף עושים הסבת מקצוע ועוזבים תחומים אטרקטיביים ורווחיים על מנת להתוות דרך לדורות ההמשך. לצידן של הרפורמות השונות שנעשו בתחום החינוך ועם המודעות המחודשת שעולה לחשיבותו של החינוך בתרבות והחברה הישראלית בפרט- יותר ויותר אנשים פונים אל תחום החינוך, בין אם כקריירה ראשונה ובין אם על דרך הסבה מקצועית.
גם המבחר העשיר של אלטרנטיבות שקיים כיום בעולם החינוך הופך את התחום הזה לאטרקטיבי הרבה יותר כמקצוע, שכן בעוד שבעבר המסלול המרכזי היה המסלול המסורתי של חינוך היום יש אלטרנטיבות רבות שמספקות מענה רחב וממוקד יותר. בין מסגרות החינוך השונות ניתן למצוא את החינוך הדמוקרטי, החינוך האנטרופוסופי, חינוך מיוחד ורשימה ארוכה של מסגרות נוספות שמעניקות הזדמנות הן לתלמידים והן למחנכים לפרוח באמת.

לימודי חינוך עם התמחות

למעשה מסלול לימודי חינוך תמיד יהיה עם התמחות מסויימת כאשר בתוך המאגר ישנו מבחר די עשיר של התמחויות שונות. ראשית, ההתמחויות נעשות תוך הפרדה של גילאים, כאשר בחלוקה גסה ניתן לחלק את לימודי החינוך לגיל הרך, בית ספר יסודי ובית ספר תיכון. במקביל ישנם מסלולי לימודי חינוך בלתי פורמאלי, לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון וכן הלאה.
בתוך כל מסלול לימודים ישנן התמחויות נוספות, כך למשל ניתן ללמוד חינוך כללי, כך שהמורה הופך להיות המחנך, או לחלופין ניתן ללמוד חינוך עם התמחות במקצועות מסויימים כמו מתמטיקה, סיפרות, תנך וכיוצא בזה.
במקביל ניתן להתמקצע גם בסגנונות חינוך שונים כך למשל חינוך מיוחד, חינוך דמוקרטי, חינוך אנטרופוסופי וכן הלאה.

לימודי חינוך לתואר הראשון

לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון הוא אחד המסלולים המבוקשים והאטרקטיביים במיוחד וזאת מכמה סיבות. ראשית, המצב כיום הוא שילדים רבים סובלים מלקויות למידה שונות, זה לא אומר שהילדים פחות מוכשרים או פחות אינטליגנטיים, זה רק אומר שהם צריכים תנאים שונים מהמסגרת הרגילה על מנת לאפשר צינור ביטוי לכל הכשרונות שלהם. לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון נחלקים לשני סוגים- חינוך מיוחד רב גילי וחינוך מיוחד לגיל הרך.
במקביל- ישנן התמחויות נוספות, כאמור- תוך התמקדות על סגנונות חינוך שונים.
למבקשים ללמוד חינוך ישנם כמה מסלולים אפשריים כאשר לאנשים שאין להם נסיון או רקע אקדמי עומד מסלול הלימוד הרגיל שאורך פרק זמן של בין שלוש לארבע שנות לימוד. ישנם מסלולי לימוד המותאמים לאקדמיים, בעלי תואר ראשון או שני. במקרים כאלה יצטרך המועמד להשלים שנה או שתיים, בהתאם לאינטנסיביות הלימודים- שתהיה נתונה בדרך כלל לשיקולו.
תוכנית הלימודים כוללת תקופת סטאז' שבמסגרתה המורה מתמחה בהוראה מעשית בבית ספר למשך פרק זמן מוגדר, מה שמאפשר לו ליישם את שנלמד בכיתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה