יום רביעי, 1 במאי 2013

באיזה גיל כדאי להתחיל בלימודים אקדמיים?

אכן, שאלה שאינה מהפשוטות בשאלות. יש לה תשובות מגוונות התלויות בנשאל, ברצונותיו ובאורח חייו. שאלה זו נמצאת בראשיהם של צעירים שעדיין אינם יודעים עד כמה הם באמת מוכנים לחזור לספסל הלימודים ולהתחיל ללמוד באופן אינטנסיבי. האם האם באמת צריכים את התואר הראשון? אולי הוא יוכלו לעסוק או ללמוד תחום אחר? כמו דברים רבים, גם כאן, התשובה הינה אינדיבידואלית למדי. לכל אדם הקצב המתאים לו. כל אדם וחייו שלו. להלן שיקולים מספר, שיעזרו לכן לכם להבין האם הגיע זמנכם להיכנס לעולם הלימודים.

להתחיל ללמוד בתיכון

ניתן להתחיל בלימודים האקדמיים מוקדם יותר ממה שאתם עשויים לחשוב. ישנם מוסדות המציעים תוכניות עם מתכונת ייחודית עבור תלמידי תיכון. דבר זה מתאים לאלו המעוניינים להקדים את זמנים, אלו שאוהבים לימודים. חלקם עשויים אף לסיים את התואר בזמן הלימודים בבית הספר התיכון.

לימודי אחרי הצבא ו/או אחרי "הטיול הגדול"

השירות בצה"ל עבור נמשך זמן לא קצר בכלל. זה מוביל למצב בו אזרחי ישראל ששירתו בצבא, מוצאים עצמם הרחק מאחורי שאר העולם, מבחינה אקדמית ולימודית, והתחושה היא שעליהם למהר ולהדביק את הפער הזה. ישנם כאלו המבינים שעבורם הפיתרון הטוב ביותר הוא, להירשום ללימודים מיד לאחר סיום השירות הצבאי. הם אלו המעדיפים מסגרות ברורות, וכך, עוברים ממסגרת אחת לבאה אחריה. ישנם אחרים שהדבר האחרון שיעשו מייד לאחר שירותם הצבאי, הוא להירשם ללימודים. כאלו יעדיפו לצאת לטיול ארוך ברחבי העולם, כדי "לנקות את הראש". לאחר תקופת הניקוי, הם עשויים להירשם לאחד ממוסדות הלימודים. ואולי כדאי להתחיל את הלימודים אחרי הטיול הגדול? כאמור, רבים יחליטו לטוס לטיול בחו"ל אחרי הצבא, כדי לשחרר מעצמם את תקופת שירות החובה. הם ישמחו לראות עולם, להיחשף לתרבויות ו"לעשות חיים", באופן כללי. חלק מאלו שחוזרים מהטיול, לא נרשמים מיד ללימודים, אלא עובדים בעבודות שונות, מנסים למצוא לעצמם את המסלול או השגרה המתאימים להם. חלקם לא מוצאים את מה שהם מבקשים למצוא. פיתרון טוב לכך עשוי להיות לימודים. אין זה פשוט להתחיל מיד, כי נדרש כסף, שאותו יש להרוויח בעבודה. על כן, יכול לקחת זמן עד תחילתם המעשית של הלימודים. אפשרות נוספת היא, לקבל סיוע כספי מההורים.

ולסיכום

כל אחד מאיתנו הוא שונה, בנוי מחומרים שונים. אנחנו עוברים מסלולים שונים והולכים בדרכים אחרות. כל אלו קובעות את הבחירות בחיינו. מן הסתם, לא לכל אחד יתאימו לימודים לתואר ראשון. חלק עשויים לגלות שדווקא הכשרה מקצועית תתאים להם וכך הם יוכלו להשתלב במהרה בשוק העבודה. לחלק דווקא יתאים להתחיל לעבוד והלימודים יגעו בשלב מאוחר יותר. ישנם כאלו שרק בגיל מאוחר, אפילו אחרי גיל שלושים, יתאים להם לשוב ולשבת על ספסל הלימודים. זוהי בחירה אינדיבידואלית התלויה באופיו של האדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה