יום שלישי, 28 במאי 2013

איזה מלגות לימודים עדיפות?

ברור לכם שלקראת שנת הלימודים הקרובה, אתם תהיו מעוניינים לקבל מלגה מסוימת. מלגות לימודים מסייעות מידי שנה לסטודנטים רבים. המלגות מעניקות מימון מלא או חלקי לשכר הלימוד, וכך הסטודנט יכול להתמקד בלימודים ולהגיע לציונים גבוהים יותר, במקם לחשוש למצבו הכלכלי.
עם זאת, נהגו להבחין לרוב בין שני סוגים שונים של מלגות לימודים - הסוג הראשון הוא מלגות ההצטיינות, והסוג השני הוא מלגות הסיוע. מדובר על שתי מלגות שונות מאד אחת מהשניה, שניתנות בזמנים שונים, ועל סמך קריטריונים שונים מאד. אז מה מהן עדיפה? בואו נבחן את הקריטריונים, ונראה מה קל יותר להוציא.

מלגות הצטיינות או מלגות סיוע?

הנה כמה קריטריונים שיערו לכם להבין אילו מלגות לימודים יהיה לכם קל יותר להוציא:
תנאי הקבלה - כדי לקבל מלגות הצטיינות, עליכם בעצם להיות בעלי ציונים גבוהים מספיק במקצוע שאותו אתם בחרתם. יש לציין כי רף היונים יכול להשתנות בהתאם למקצוע שאתם לומדים, רמת היוקרה שלו ורמת הביקוש שלו. בחלק מהמקצועות מצטיין מוגדר כציון 85 ומעלה, ובחלק 95 ומעלה, ולעתים מדובר פשוט על אחוזון מסוים. לעומת זאת, במלגות סיוע הדבר קשור למצב הקיים - המוצא שלכם, העדה שלכם, המקום שבו אתם גרים, היכן נולדתם, מצבכם הכלכלי, וכיו"ב.
זמן הקבלה - מלגות לימודים עבור מצטיינים ניתן לבקש רק לאחר שהשלמתם לפחות שנת לימודים מלאה אחת, שכן מקבלים אותן בהסתמך על הציונים שלכם - ולרוב המוסד האקדמי והקרנות השונות לא מסתפקים בסימסטר אחד, אלא רוצים לבחון ציונים של שנה שלמה. לעומת זאת, מלגות סיוע אפשר לקבל לרוב עוד לפני מתחילת שנת הלימודים הראשונה.
מתי מקבלים - בשני המקרים, הין מלגות הצטיינות והן מלגות הסיוע, סכום הכסף יעבור אליכם זמן קצר יחסית לאחר שתגישו את הבקשה, וזאת בהנחה שאתם עומדים בתנאים הדרושים.
מימון או הלוואה? - לרוב, כאשר מדוב רעל מלגות לימודים שניתנות למצטיינים, המימון הוא מלא, וזאת כאות הוקרה ועידוד להמשיך ולהצטיין. לעומת זאת, במלגות הסיוע ניתן למצוא שני סוגים שונים - יש מלגות שמעניקות מימון, ויש כאלו אשר מעניקות בעצם הלוואה. יש לציין שמדובר על הלוואה בתנאים נוחים יחסית, לרוב ללא ריבית.

אז מה קל יותר?

השאלה איזה מלגות לימודים קל יותר להוציא, תלויה במובן מסוים באופי שלכם. יש אנשים שעבורם המצב הנתון מאפשר להם לקבל בלקות רבה מאד מלגות סיוע. אנשים שהגיעו ממקומות פריפריאליים במיוחד, והמצב הכלכלי של משפחתם איננו טוב - יוכלו כמעט תמיד לעמוד בתנאים הנדרשים למלגות סיוע. כמו כן, אם אתם מגיעים מרקע עדתי או אתני מסוים (ממוצא ערבי, אתיופי, בדואי, עדות המזרח וכיו"ב) - תוכלו למצוא שפע של מלגות.
עם זאת, יש אנשים שעבורם מלגות ההצטיינות הן גם קלות מאד - אם אתם לומדים תחום שקל לכם להבין, ואתם רואים כי לאחר זמן קצר אתם משיגים ציונים מעולים - הרי שהמסלול של מלגות הצטיינות יהיה קל ופשוט עבורכם, וכך גם אינכם צריכים להוכיח מצב כלכלי מסוים כדי לקבל את המלגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה