יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

לימודים אקדמאיים במסלול לימודי ערב


אנשים רבים בוחרים ללמוד במסגרת לימודי ערב עקב מספר סיבות :
• בעלי משפחה אשר חייבים להמשיך ולעבוד במשך שעות היום ואינם מסוגלים ללמוד במסגרת הרגילה.
• צעירים אשר עובדים בעבודה קיימת ולומדים תוך כדי עבודה. צעירים אלה רוצים להתקדם בעבודה לאחר סיום התואר ואינם מתכוונים להקדיש את כל שעות יומם בלימודים.
• בעלי משפחות, גברים ונשים גם יחד, אשר בחרו להישאר בבית עם הילדים ואין להם את הזמן ללמוד בשעות היום. אנשים אלה מועסקים במשרה מלאה בבית עם הילדים ומחכים לבן זוגם שיחזור הביתה ויאפשר להם לצאת לטובת לימודים והגשמה עצמית בתחום האקדמאי.
• אנשים בעלי מקצוע או תארים קיימים אשר מעוניינים לעשות הסבה מקצועית.
לימודי ערב הם לימודים אשר נערכים לאחר שעות העבודה המקובלות. בעבר, לימודי ערב נערכו אך ורק במסגרת מסלולי לימוד לא אקדמאיים, כלומר, במסגרת לימודי תעודה, השלמת בגרויות וקורסי פסיכומטרי ללקויי למידה. מאז ועד היום הרבה השתנה בנוף האקדמאי וכיום ניתן ללמוד במסגרת לימודי ערב גם לימודים לתואר ראשון ושני.

בעקבות מה נגרם השינוי?

פתיחת מסלולי לימודי הערב לתארים אקדמאיים התאפשרו עקב ביקושים עצומים הן בקרב המעסיקים והן בקרב הסטודנטים לעתיד. המעסיקים זקוקים לאקדמאיים בעלי ידע בתחומם ואילו הסטודנטים לעתיד היו צריכים מסלול לימודים נוסף על מנת להתמודד עם עלויות המחיה הגבוהות וההוצאות האדירות הכרוכות ברכישת השכלה גבוהה.
כך התאפשר המצב בו אנשים רבים יכולים להגשים את חלומם וללמוד כמעט כל תחום אשר בו הם מעוניינים וזאת מבלי לוותר על חייהם הנוכחיים. כך למשל שכיר או עצמאי אשר אינו מרוצה מתנאי העבודה, המשכורת או העניין בעבודה יכול להגשים את חלומו, ללמוד לימודי תקשורת ולעבוד באחד מערוצי הטלוויזיה הגדולים. תהליך ההסבה המקצועית הופך נוח יותר כאשר אפשר ללמוד ולעבוד במסגרת של לימודי ערב.
באותו האופן, המצב החדש אפשר לאנשים רבים להגשים את חלומם ולהפוך לאקדמאיים גם כאשר נראה כי הסיכויים לכך אפסו. עקרות בית ומובטלים רבים זכו להזדמנות שנייה וללמוד במסגרת שהיא פחות לוחצת ממסגרת לימודי היום שהייתה נהוגה עד כה באופן בלעדי.

מה ההבדל בין תואר בלימודי ערב לתואר במסלול הרגיל?

האמת היא, שאין הבדל. ברגע שהמועצה להשכלה גבוהה מאשרת את מוסד הלימודים ואת תוכנית הלימודים של התואר הספציפי, אין הבדל בין תואר אחד למשנהו באותו התחום. בעלי תואר ראשון בהנדסה הינם זהים בין אם למדו בלימודי ערב או יום.
לאחר תואר ראשון במסלול ערב תוכלו תמיד להמשיך לתואר שני ולהגשים את הפוטנציאל האקדמי הטמון בכם. לדוגמא, ניתן ללמוד לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון בלימודי ערב, לעבוד תוך כדי במשרה מלאה ולאחר מכן להתקבל לאוניברסיטה לתואר שני ולהיות פסיכולוגים קליניים בעלי קליניקה פרטית.
השמים הם הגבול וכל האפשרויות פתוחות לפניכם. הגשימו את עצמכם.
בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה