יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

הסוד בדרך להצלחה


כולנו מכירים את המשפט הגורס כי אנו יכולים לתכננן תוכניות רבות אך החיים שלנו יתקדמו ויתקיימו בעצם בין התוכניות ולא כפי שנתכנן ובאותה מידה גורס אותו המשפט כי אנו יכולים לתכנן תוכניות אבל לאלוהים או לטבע יש תוכנית מדויקת כבר בשבילנו..
אנו יכולים להסתפק בחשיבה זו ובעצם לצאת לדרך של וויתור באופן מסוים, או לצאת לדרך מתוך הבנה שתכנון נכון יכול להביא אותנו לא פחות מקרוב למטרות שלנו וגם אם זה לא יקרה כך, אנו נדע שניסינו ועשינו ולא חיכינו שיקרה משהו כי יש איזו תוכנית אב.. מה שכן יכול לקרות הוא, שאם למשל נחליט ללמוד לימודי משפטים ובסופם במקום לעסוק בעריכת דין נשתמש במידע לצורך מטרות חדשות שהצבנו לעצמנו ובכלל נפנה לעסוק בפוליטיקה או בעסקים..
עד שנגיע לשלב הזה, יש לפנינו, לפני הכול, דרך של יציאה ללימודים לאותו תואר שאנו רוצים ללמוד ולפני שניגשים ללימודים, יש מספר דברים שכדאי לחשוב עליהם ולקחת בחשבון על מנת שנוכל להתחיל ללמוד בראש שקט ובאמת נצליח לסיים את כל שנות הלימודים על הצד הטוב ביותר ובהצלחה.
אם אנו מבינים שלצורך השגת מטרותינו, תכנון נכון או כזה שיסתבר שאינו נכון.. ולצורך העניין אין זה משנה, עלינו לבנות תוכנית אשר ניתן במהלך הדרך לשנות בה מטרות ויעדים, תוכנית ותכנון שיכולים להביא אותנו קרוב למטרות שלנו ובהתאם למצב הרצוי להביא אותנו להשלמת ולהשגת המטרות שלנו, עלינו לשאול את עצמינו מספר שאלות שיעזרו לנו לסיים בהצלחה את התואר שלנו.

שאלות כדוגמת השאלות שלהלן:

האם במהלך הלימודים, אני יכול להישאר לגור בבית הורי, מה יהיו היתרונות או החסרונות, כמה כסף זה יחסוך לי ואם אפעל כך האם זה יעזור לי להשיג את התואר ביתר קלות? עיקר ההוצאות של סטודנטים מתנקזות להוצאות על מגורים וככל שמקום הלימודים מתקרב לאזור המרכז, כך גדלות ההוצאות למרות שיש יותר אפשרויות של עבודה ותחבורה ציבורית מרושתת לעומת אזורים המתרחקים לכיוון הפריפריה, שם עלות המחייה תהיה זולה בהרבה ובאופן משמעותי אך פחות אפשרויות תעסוקה ותחבורה..
בהתאם למקום בו אנו מתכוונים ללמוד לתואר, כדאי לברר עם עצמנו אם נוכל להחזיק ולעמוד בהוצאות רכב במידה ויש לנו ובכל מקרה יש לבדוק את אפשרויות התנועה גם ללימודים גם למקום העבודה ולכל שאר הדברים שמעניינים אותנו.
באיזה אזור אנו מסוגלים להתמודד בצורה הטובה ביותר עם לימודים לתואר וכאן ההחלטה צריכה לבוא באמת מהמקום ומההבנה של מה הכי טוב לשם כך, גם אם כמות ההוצאות שלנו תגדל או תפחת במקרה הטוב, למשל אם נחליט לערוך טקס חתונה קטנה. לשם כך כאשר אנו מבינים את המסלול שלנו בלימודים ואחרי בירור מקיף עם כל מוסדות הלימודים בסביבה הטבעית שלנו וברחוקה יותר, כדאי לנו לשאול את עצמנו מה אנו מעדיפים, האם אנו זקוקים יותר לסולידיות או שמעניינים אותנו חיי החברה ועניין נוסף מעבר לזמן הלימוד.. איפה בעצם יהיה המקום בו נוכל ללמוד ולסיים את התואר במלואו על הצד הטוב ביותר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה