יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

ינשוף או תרנגול


לימודים הם חלק מאוד חשוב מהתרבות ומהעתיד המקצועי שלנו. היום מי שאין לו תואר ראשון או אפילו שני, לא יכול להתקדם במסגרת העבודה שלו. כיום ישנה תחרות עצומה יש הרבה דורשים מוכשרים ומשכילים בכול מקצוע, הבעיה היא שאין מספיק עבודות ועד שמתפנה משרה התחרות היא עצומה. ככל שאתה צובר יותר תארים היתרון שלך עולה מול האחרים, כמו שאומרים ידע שווה כוח.

לימודי יום חסרונות ויתרונות

קהל היעד ללימודי יום, הם בדרך כלל צעירים, אחרי השירות הצבאי והטיול הגדול אחרי הצבא. רוב הצעירים, חוזרים מהטיול אחרי הצבא, עם מודעות ומטרה לגבי עתידם המקצועי. הראש שלהם שקט והם מוכנים לספסל הלימודים. רוב רובם יחפש מסלול לימודי יום, משום שהם רוצים להתרכז אך ורק בלימודים ללא עבודה ואם הם עובדים זה בדרך כלל בסופי שבוע. היתרונות בלימודי יום, שכל מוסדות החינוך האקדמי מנחילות אותו, אז אין שום בעיה בבחירת המקצוע ומקום הלימוד. יתרון נוסף שיש לסטודנטים סדר יום נורמטיבי, שהם רגילים אליו, ביום לומדים בערב נחים ומבלים. במשך השנים המוח שלנו הורגל לזמן לימודים מסוים, ביום, כך שבזמן הזה אנחנו יותר ערניים ופוריים מבחינת תפיסת החומר הלימודי. כמות החומר שאנחנו מסוגלים לספוג ביום גדולה. החיסרון בלימודי יום, שלא כל האנשים יכולים לפנות ללימודי יום, לדוגמא אנשים בעלי קריירות או משרות הייטק מבוקשות שלא יכולים לעזוב את העבודה, אנשים חסרי אמצעים שחייבים לעבוד על מנת לממן את התואר או כל מי שלא יכול להרשות לעצמו ללמוד ביום, מסיבה כלשהי.

לימודי ערב חסרונות ויתרונות

בשנים האחרונות מוסדות ההשכלה הגבוהה הבינו שיש יותר ויותר סטודנטים, שלא יכולים לעמוד בלמודי יום על כן הם פונים לאלטרנטיבות שמאפשרות לימודים בערב, מוסדות כמו האוניברסיטה הפתוחה או מכללות למיניהן. ההבנה הזו הולידה לימודי תואר אקדמי בלילה. קהל היעד הוא כל אותם סטודנטים שמחפשים העצמה אישית אבל עסוקים מידיי, כמו הורים או בעלי קריירות שאין להם אפשרות ללמוד ביום בגלל עבודתם. החסרונות בלימודי לילה, שעדיין לא כל המוסדות האקדמיים ומסלולי הלימוד מקיימים לימודי ערב. דבר נוסף ולא פחות חשוב המוח שלנו מפסיק לתפקד כמו שצריך בשעות מסוימות, הרי לא כולנו ינשופים שיכולים ללמוד בלילה. האנשים שבאים ללימודי ערב, באים בדרך כלל לאחר יום שלם של עבודה. הרבה פעמים האנשים באים ללמוד כשהם כבר מותשים מהיום ורעבים, רובם מגיע ישר אחרי העבודה בלי אפשרות לצאת הפסקה, כדי לא לאחר לשיעור או לעשות אבחון הומאופתיה ולטפל בזה מההיבט האלטרנטיבי. היתרונות הבולטים שרוב המוסדות האקדמיים מספקים אופציה ללימודי ערב. מה שמאפשר לאנשים ממש עסוקים, לקבל תואר. אנשים שלומדים ביום ולא יכולים להרשות לעצמם להתפטר, אנשים שרוצים לפתח קריירה, חיילים שרוצים כבר בזמן הצבא ללמוד לתואר או כל מי שלא יכול ללמוד ביום.
האפשרות לבחירה בין לימודי ערב ללימודי יום, במסגרת תואר אקדמי היא אופציה מבורכת. עכשיו אתם רק צריכים להחליט מה מתאים לכם להיות, תרנגולים שלומדים ביום או ינשופים שלומדים בערב?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה