יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

הלוואות ואפשרויות מימון לסטודנטים


שכר הלימוד הגבוה והמציאות הכלכלית המורכת בה אנו חיים, גורמים לסטודנטים רבים להזדקק לסיוע כספי על מנת לסיים את לימודיהם. ההוצאות של סטודנט במהלך תואר ממוצע, שבדרך כלל לוקח בין שלוש לחמש שנים להשלים, כוללות לא רק את שכר הלימוד אלא גם את הוצאות המחיה. סטודנטים שאין באפשרותם להמשיך ולגור עם ההורים יזדקקו לסכומים של בין ארבעים לשמונים אלף שקלים בשנה על מנת לכסות את הוצאותיהם, בהתאם לאזור המגורים שבו נמצאת האוניברסיטה ובהתאם לסגנון חייהם.

הלוואות לסטודנטים

הלוואות לסטודנטים הן הלוואות הניתנות על ידי המוסדות הבנקאיים בתנאי ריבית מועדפים ולרוב גם מאפשרות גמישות בגובה ההחזרים במהלך תקופת הלימודים. אין ספק כי לקיחת הלוואה לסטודנטים היא מפתה, אבל צריך לזכור כי לקיחתה צריכה להתבצע רק חלק מתכנית כללית ומפורטת של חישוב כל ההוצאות בזמן הלימודים. אנו נסקור בקצרה כיצד יש לערוך את חישובי ההוצאות החודשיות והשנתיות ואילו סוגי הלוואות לסטודנטים כדאי לקחת.

חישוב ההוצאות החודשיות והשנתיות

חישוב ההוצאות חייב להתבצע לפני לקיחתה של ההלוואה על מנת לבדוק את הכדאיות שבה ואת יכולת ההחזר. במקרים בהם ההלוואה הנלקחת מערבת את הגדלת התשלומים החודשיים לאחר סיום תקופת הלימודים, יש לבדוק גם מה גובה המשכורת הממוצעת של עובד מתחיל בתחום אותו אתם לומדים, למשל סטודנט להנדסת תוכנה יכול בקלות לעבור על מודעות משרות הייטקולראות גם את הביקוש וגם את השכר הממוצע בתחום. החישובים צריכים להיעשות בצורה מדויקת, רצוי על ידי שימוש בטבלת אקסל או בטבלה ממוחשבת אחרת. יש לקחת בחשבון את שכר הלימוד, את מחירם של ספרי לימוד ועזרי לימוד שונים, שכירות ומגורים, חשבונות והוצאות מחייה שוטפות כגון כלכלה ובילויים. רצוי להוסיף כחמישה עשר אחוז לסכום שקיבלתם עבור הוצאות בלתי צפויות. כעת יש לקזז מן הסכומים החודשיים והשנתיים שקיבלתם את ההכנסות, במידה ואתם עובדים במשרה מלאה או חלקית או מקבלים עזרה בצורה סדירה מן ההורים.

הלוואות מומלצות לסטודנטים

לאחר שאתם יודעים במדויק מהם הסכומים להם תהיו זקוקים ומהי יכולת ההחזר שלכם, תוכלו לגשת לבנק ולבחון את תנאי ההלוואות שהוא מציע. מרבית המוסדות הבנקאיים מודעים כיום לפוטנציאל הטמון בסטודנטים ולפיכך מעניקים להם הלוואות שסכומי ההחזר שלהם נמוכים מאוד בתקופת הלימודים וגדלים בתקופה שלאחריה, מתוך חשיבה כי לאחר סיום תקופת הלימודים ישתלבו הסטודנטים במקצועם. חלק מן הבנקים גם מעניקים תקופת גרייס, כלומר תקופה שבה על הסטודנטים להחזיר אך ורק את הריבית החודשית. כמובן שיש לזכור כי הלוואה שכזאת מתאימה יותר למי שבטוח באפשרותו להשתלב מקצועית בתחום אותו הוא לומד לאחר סיום התואר. לפני שלוקחים הלוואה מהבנק כדאי לבדוק באוניברסיטה עצמה לגבי הלוואה ללא ריבית. הלוואות ללא ריבית לסטודנטים הן ההלוואות המשתלמות ביותר והן מוצעות רק על ידי גופים המיועדים לתמיכה בסטודנטים. בין כה וכה זה לפעמים עדיף מלפדות את מה שצברתם בקרן השתלמות או חסכונות מהסוג הזה. על מנת לבדוק את הזכאות שלכם ואת זמינותן של הלוואות ללא ריבית יש לפנות למזכירות האוניברסיטה לקבלת פרטים נוספים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה