יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

תחום ה-IT - הייטק


טכנולוגיית האינפורמציה (IT) בתרגום חופשי, או יותר נכון הייטק בעברית, נמצאת בכל מקום.  במאה העשרים ואחת, היא מקיפה אותנו בצורה זו או אחרת.  מהזמן שאתה קם בבוקר ועד הזמן שאתה הולך לישון, אתה נתקל במגוון פריטים הרותמים לעצמם את כוחה של טכנולוגיית האינפורמציה.  החל בטלפון שאתה מדבר ומסמס בו, עד למחשב הלוח שאתה מדפדף בו. קוראי ספרים אלקטרוניים, מחשבי-שולחן, לפטופים ועוד הרבה אביזרים נוספים בבתינו, בתי הספר והמשרדים. IT הפך להיות חלק שאין לו תחליף בחיינו. אם למטרת עבודה, או חיינו הפרטיים, אנחנו משתדלים להסתדר בלי הרבה בעיות, ללא הטכנולוגיה. עקב כך, בחירה בעבודה בתחום של IT היא רעיון מצוין – נעשים פיתוחים טכנולוגיים מתמשכים, יוצאים לפועל ומושקים, ופירושו של דבר הוא שיש עמדות בטווח מהרמה הנמוכה והיישר עד לרמה הגבוהה. מהפיתוח ועד למכירות, שרות לקוחות להנהלה ועד למחקר ופיתוח (R & D = research and development) , הכול בפן של השכרה.


סיבה אחרת לכך שהרבה אנשים מחליטים לעבוד עם תחום IT ובכלל בתחום ההייטק היא המגוון הגדול של הרכיבים שהתפתחו.  טכנולוגיית האינפורמציה היא לא רק חד-מימדית כיום, אלא פרשה את כנפיה על טכנולוגית שונות. היא הרחיבה את אופקיה באופן הדרגתי. אנשים נדרשים לפתח טכנולוגיות סלולאריות, יישומים סלולאריים, אתרים, יישומי הרשת, יישומי דסקטופ, תוכנות עסקיות, כלי CRMׂ(  Customer relationship management = ניהול התקשורת עם הלקוח) ועוד. לכל תחומים אלה יש תת-תחומים וכך יוצא של-IT יש קשת רחבה של הזדמנויות שאנשים פרטיים יכולים לבדוק.


 כך שנשאלת השאלה מה הם התכונות שכדאי שיהיו על מנת שמישהו יהיה מסוגל לעבודה במסגרת תחום הIT ? – הנה רשימה של כמה מהן:


מוח ("ראש") בעל הנעה (מוטיבציה) טכנולוגית:

אם המוח שלך לא נמצא בטכנולוגיה 24/7 (24 שעות, 7 ימים בשבוע..) לא תוכל להגיע רחוק. ישנם הרבה מפתחים בתחום ומידה כה רבה של יישומים נעשית שהיישום שלך חייב להיות גבוה מאחרים כדי לשרוד. זה דורש תערובת של חדשנות והבנה בריאה של טכנולוגיה. אתה נדרש לחשוב על רעיונות חדשים וחייב שתהיה לך את המיומנות הטכנית להפוך את הקונספט שלך למציאות. 


הכשרה: בעוד שייתכן ויש לך את כל התשוקה הקיימת בעולם לטכנולוגיה, אם אתה לא שוקד על לימודי קורס מוכר לא תוכל להדגים את רעיונותיך ולהפוך אותם לתוצאות בשטח, לא באותו האופן שאדם שהשתלם יוכל לעשות זאת.  כשרון בלי עידון (רהיטות)  כמעט אין לו ביקוש. כדאי לך לשקול לקיחת קורס בטכנולוגיה. ישנם סוגים שונים של קורסים זמינים וכדאי לך לבחור באחד שאתה מתעניין בו במידה הרבה ביותר.

ניסיון: כמו בתחומים רבים אחרים, מועמד בעל ניסיון מועדף על מתחיל, בגלל שמועמדים בעלי ניסיון הוכיחו את עצמם בעבר. אם אתה חדש לעולם ה-IT ובכלל לתחום של דרושים הייטק, כדאי שתנסה לקחת על עצמך פרויקטים קטנים במשך הימים החופשיים שלך כדי להוסיף לצד שמך מספר מיומנויות.

אם ברצונך לעבוד במסגרת תעשיית ה-IT או בנישות קטנות בתחום של דרושים הייטק, עליך לוודא שיש לך משיכה לטכנולוגיה, ההכשרה המתאימה המגבה אותך ואתה יכול להתגאות בניסיון משמעותי על מנת להוכיח שאתה יכול להשתלב במשרה 'ללא תפרים' (בהתאמה מלאה). 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה