יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

קצת על לימודי קולנוע


כולנו גדלנו על הטלויזיה והיא חלק בלתי נפרד מחיינו. הטלויזיה מלווה אותנו לאורך חיינו, כשאנחנו ילדים קטנים המכורים לתכניות מצוירות ולערוץ הילדים, כשאנחנו מתבגרים ומתחילים לצפות בדרמות וקומדיות, כשאנחנו מזדקנים ויושבים מול הערוץ הראשון כל ערב, וקיצור, בכל שלבי החיים.

חוץ מהטלויזיה שמאז כניסתן של חברות הכבלים והלווין לחיינו, הפכה משוכללת ונוחה מאוד לתפעול ולצפייה, גם הקולנוע לא זר לנו ומלווה אותנו מילדות. גם כשאנחנו הולכים לבית הקולנוע לראות סרט כשריח הפופקורן מגרה את אפנו וגם כשאנחנו משכירים סרט די.וי.די וצופים בו בערב עם חברים.

תעשיה שלמה עומדת מאחורי הדבר הזה שממלא זמן כל כך רב בחיינו, תעשיה שמגלגלת הרבה כסף ומעצבת דעת קהל בצורה בלתי רגילה. אז אם אתם רוצים להיות חלק מהתעשיה הזאת, לנסות את מזלכם בכתיבת תסריט שיתקבל בהוליווד ויעשה מיליונים, לנסות להפיק טוק-שואו, להתנסות בבימוי סרטים, עריכה או צילום, כנראה שקולנוע הוא התחום שלכם.

חוגי הקולנוע בארץ מציעים מסלולים מגוונים, חלקם במסגרת לימודי תקשורת וחלקם כחוג בפני עצמו. שלושת התחומים העיקריים בהם תתקלו הם קולנוע, טלוויזיה ותסריטאות. שלוש מגמות מרכזיות המרוכזות באוניברסיטאות הגדולות ובבתי הספר לקולנוע ברחבי הארץ.

לימודי הקולנוע מתחלקים לשני חלקים שונים לחלוטין. הלימודים העיוניים והלימודים המעשיים. החלק העיוני מקיף את ההיסטוריה של הקולנוע, מהימים הראשונים של הצילום ועד הקולנוע של המאה ה-21 שנעשה ברגע שאתם קוראים את המאמר הזה. בנוסף, תלמדו תיאוריות קולנועיות, לימודי טלויזיה, מבע קולנועי ועוד. את החלק המעשי תבלו בעשיית סרטים והרבה. סדנאות צילום, עריכה, תסריטאות, בימוי והפקה באולפן ומחוצה לו.

דבר אחד בטוח, במהלך הלימודים אתם תראו כמות סרטים עצומה שתפתח את יכולת הניתוח שלכם. מהרגע שתתחילו ללמוד אתם תסתכלו על סרטים אחרת. כל סצינה תהפוך לניתוח שלם על זוית המצלמה, עריכת הסצינה, על התאורה, התסריט ומה לא. אז אם תמיד רציתם להסתכל על סרטים ומנקודת המבט של העומדים מאחורי הקלעים, במסגרת לימודי הקולנוע אתם תעשו זאת גם אם לא תכוונו לשם.

רבים חוששים שלימודי קולנוע למרות שהם נחמדים ומעניינים מעט בעייתיים לאחר הלימודים בזמן שצריך למצוא עבודה, אך האמת מראה תמונה אחרת לחלוטין. תעשיות הטלויזיה, הפרסום, האינטרנט שמשתלט על כל אספקט בחיינו והקולנוע כקולנוע, הן תעשיות עצומות המגלגלות סכומי עתק בכל שנה ודורשות אנשי צוות מגוונים ומקצועיים שיודעים מה הם עושים. לכן, עם קצת רצון, והרבה התנסות בתקופת הלימודים עצמה, תוכלו למצוא את עצמכם משתלבים בתעשיה מהר ממה שאתם חושבים. ואתם יכולים להרגיע את אמא, שלמרות שלא הלכתם על לימודים הנחשבים יותר רציניים כמו לימודי משפטים, כלכלה או לימודי עיצוב ולעסוק בעיצוב בתים או עיצוב חדרי ילדים, והעדפתם ללכת אחרי הלב שלכם, המשכורת החודשית שלכם יכולה לגדול תוך מספר שנים קטן.

אז היכנסו לאתרים של חוגי הלימוד השונים ותבדקו איפה אתם מתחילים ללמוד קולנוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה