יום שבת, 12 בינואר 2013

איך לעבור את לימודי הפסיכומטרי בקלות.


כל מי שהתחנה הבאה בחייו היא לימודים באוניברסיטה יודע כי לפני שרגליו ידרכו בשערי האוניברסיטה כסטודנט, הן ידרכו שם כדי לעבור מבחן פסיכומטרי. כן, מרבית המוסדות ללימודים גבוהים דורשים פסיכומטרי המהווה כ- 50% מהנתונים הסופיים של כל סטודנט לעתיד יחד עם תוצאות בחינות הבגרות שלו. אין ספק שאם אתם מתכווננים על החוגים המבוקשים יותר (לאו דווקא קשים- לימודי פילוסופיה הם קשים אך הפסיכומטרי הדרוש להם נמוך יחסית מפאת חוסר הביקוש) אתם צריכים להשקיע בפסיכומטרי שלכם.

לימודי פסיכומטרי הם דבר שניתן לעשות לבד. צריך לכך משמעת עצמית רבה מאוד, עקביות ועבודה לפי שיטה. לימודים באופן מתפזר- קצת מפה וקצת משם תקשה מאוד על לימודי הפסיכומטרי שלכם.
החומר אותו כוללים לימודי פסיכומטרי אינו בהכרח קשה. בחשיבה הכמותית למשל, לא מדובר בחומר מתמטי קשה- אם עשיתם בגרות במתמטיקה, אפילו 3 יחידות, כבר התמודדתם עם חומר קשה בהרבה. כל העניין הוא התמודדות עם הזמן. כיצד לפעול בדרך האלימינציה ולפסול בקלות את התשובות הלא הגיוניות, שהרי רוב השאלות בפסיכומטרי הן אמריקאיות.

את כל הטריקים הקטנים תקבלו בקורס לימודי פסיכומטרי. קורס יכול לעשות את ההבדל בין פסיכומטרי טוב לפסיכומטרי טוב מאוד שיוכל לתת לכם כרטיס כניסה לחוגים רבים ואתם רק תצטרכו לעשות את הבחירה לאן פניכם מועדות. קיימים בתי ספר רבים שמטרתם היא לימודי פסיכומטרי והם עוסקים בכך בלבד. ישנם הותיקים יותר דוגמת קידום או היי קיו ולאחרונה קמו גם חדשים שטוענים ששיטותיהם חדשניות ומאפשרות ציון גבוה לכל אחד. האם אכן כך? יתכן- כדאי לבדוק.
כאשר אתם בוחרים מקום לימודי פסיכומטרי, שימו לב מיהו המדריך- הדבר בהחלט משמעותי, האם המדריך נראה מקצועי, משקיע ומעניין. הרי לימודי פסיכומטרי הם למעשה לימודי מתמטיקה, עברית ואנגלית. בודאי תזכרו מהתיכון שישנן שנים בהם השתעממתם מהמקצועות ושנים בהן חיכיתם להם. הרבה תלוי במורה. שימו לב כמה תלמידים בכיתה. כדי שהמדריך יוכל להיות שם בשביל כל אחד- לא רק להרצות אלא גם לכוון כל אחד בנפרד, בהחלט כדאי שהכיתה תהיה קטנה עם מספר תלמידים מצומצם. לכל אחד יש את החולשות שלו וכל פעם שבה תקבלו טיפ אישי מהמדריך לגבי עבודתכם באופן אישי הדבר יוכל לקדם אתכם ולעזור לכם להשיג ציונים גבוהים יותר. ברור שהמחיר גם הוא קריטריון, בודאי אם אתם מציבים את יתר הקריטריונים מול המחיר ובודקים האם המחיר הוא מחיר מוצדק לפי התרשמותכם מהמקום.
והחשוב מכל- אם תוכלו לקבל חוות דעת מחברים שכבר עשו קורס פסיכומטרי, והם יוכלו לכוון אתכם לכיוון ההמלצה או אי ההמלצה על מקום מסוים, זה יהיה מצויין.

אז שנסו מותניים, בררו על קורס פסיכומטרי, לימדו במרץ כי בהחלט יש גם מה לשנן. הקדישו לכך את הזמן והאנרגיות המתאימים כי בהחלט תצטרכו להשקיע אותם ושיהיה בהצלחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה