יום שבת, 12 בינואר 2013

לימודים


פרק נכבד בחייו של אדם מוקדש ללימודים. למעשה לימודים בתוך מסגרות חינוכיות מתחילים בגיל המעון והפעוטון. מתקופה זאת ואילך נכנס ויוצא כל אחד בכל מיני מסגרות שונות של לימודים. לימודי בית ספר, לימודי חטיבת ביניים ולימודי השכלה גבוהה. בין לבין יהיו קרוב לודאי מסגרות לימודיות נוספות כמו, קורסים שונים במסגרת עבודתו. חוגים שונים בהם ייטול חלק ועוד כהנה וכהנה. הלימודים המשמעותיים ביותר הינם בדרך כלל לימודי בית הספר, שם התלמיד רוכש ידע בסיסי בנושאים שונים ,ואחריהם לימודי השכלה הגבוהה, שם ,למעשה, הלימודים הם לקראת מקצוע, אשר ילווה אותו לכל החיים.במקרה של לימודי בית ספר הרי שהתלמיד ילמד בבית הספר הקרוב למקום מגוריו שבאותה רשות מוניציפאלית. במקרה של לימודים להשכלה גבוהה הרי שכאן יש לסטודנט בפוטנציה אפשרויות לימוד נרחבות ומגוונות, משלל ההיצע שיש בכל הארץ.

לימודי השכלה גבוהה


כאמור, לימודים לצורך רכישת תואר אקדמאי מתנהלים בקמפוסים שונים בכול רחבי הארץ. אם התלמיד הוא בעל נטיות ריאליות הרי שהוא ילמד במוסד אקדמאי שמכשיר מהנדסים בתחומי המדע והטכנולוגיה. מקצועות כמו הנדסת חשמל ,מתמטיקה, ביולוגיה וכיוצא בזה. במגמת הנדסת מכונות למשל יוכל ללמוד על מנועים, ווסתים מפוחים ועוד אביזרים מהתחום. במגמת רפואה,למשל, יוכל ללמוד על מקצוע הרפואה על כל גווניה . לימודי השכלה נוספים בתחום מדעי החברה והרוח ואחרים ניתן יהיה ללמוד בשלל האוניברסיטאות והמכללות. לכל אוניברסיטה יש את הפקולטות המקצועיות שלה. ישנם בתי ספר להשכלה גבוהה שמתמחים בתחום ספציפי מוגדר. כמו בתי ספר להכשרת מורים, בתי ספר לאחיות, בתי ספר לקולנוע ועוד. ישנם בתי ספר שנועדו ללימודי מקצוע. אשר לא נותנים בסופו של יום תואר אקדמאי, אלא מקצוע טוב שבאמצעותו יכול הבוגר להשתלב בשוק העבודה.

לימודי קורסים ואחרים


ישנם לימודים שנלמדים במסגרות שונות אחרות. לימודים פרטיים , למשל. אלו לימודים שנועדו להעשיר ולחזק ידע של תלמיד במקצוע מסוים. לעיתים הצורך נובע מכך שהתלמיד לא מסוגל להדביק את קצב הלימוד במסגרת בית הספר. לעיתים התלמיד רוצה להעשיר ידע מעבר לנלמד. לעיתים רכישת ידע לצורך תפקיד. לעיתים לימודים אלו מתנהלים בקבוצות קטנות. היתרון בלימוד כזה הוא בעלות הכספית היותר נמוכה,וגם בדינאמיקה שמתקיימת בתוך הקבוצה, ומעשירה את חוויות הלימוד. לימודים פרטיים כמו לימודים באמצעות אמנות או ציור נובעים לעיתים מקשיי הסתגלות חברתיים של התלמיד במסגרות החברתיות בכיתה. לימודים אלו מחזקים את הביטחון העצמי שלו. לימודי קורסים הם לימודים שנועדו ללמוד מקצוע . אלו לימודים ממוקדים שמאפשרים לרכוש מקצוע ללא תואר אקדמאי. ויש ,כמובן ,גם לימודים במסגרת חוגים. אלו לימודים שאנשים לומדים אותם לצורך תחביבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה