יום ראשון, 20 בינואר 2013

השיקולים בבחירת תואר ראשון - מה ללמוד?


לימודי תואר ראשון הם לימודים אקדמאיים בסיסיים המקנים לומדים אותם שני יתרונות גדולים: אפשרויות התעסוקה של בוגרי תואר ראשון גדולים מאלה שלא למדו תואר ראשון בתחומים רבים כמו  מחשבים, כלכלה, מנהל עסקים, פסיכולוגיה, לימודי מדעים וכדומה, ובנוסף מקנה תואר ראשון לבוגריו את הזכות להמשיך ללימודים גבוהים לתואר שני וללימודי דוקטורט שהם לימודי מחקר.

מה ללמוד בתואר ראשון?

יש היודעים כבר מגיל קטן שהם רוצים להיות וטרינרים ולכן אין להם כל התלבטות בבחירת מסלול הלימודים עם סיום הצבא או החזרה מהטיול הגדול שעשו בהודו. אבל לרוב יוצאי הצבא אין תחום הלימודים ברור כל כך ובמקרה הטוב הם מכירים בכישורים האישיים שלהם, יהיו אלה כישורים אמנותיים, מתמטיים, אנליטיים, ארגוניים וכדומה. מי שמכיר את הכישורים הטובים שלו יוכל לבחור את מסלול הלימודים באופן קל יותר ואלה הם רוב האנשים.
אנשים בעלי נטייה למקצועות המדוייקים יוכלו למצוא מסלולי לימוד רבים שישמחו לקבל אותם לשורותיהם ובראשם חוגים למדעי המחשב. מדעי המחשב הם כיום תחום לימודים מאד מבוקש מכמה טעמים: תחום מדעי המחשב הוא תחום דינאמי שמתפתח בצעדי ענק כל הזמן והאתגרים המקצועיים שבו מלהיבים. תחום המחשבים הוא התחום הכי מתוגמל כיום בגלל תעשיית ההיי-טק הפורחת והמשגשגת בישראל המהווה 90 אחוז מהיצוא של מדינת ישראל (תעשיות ההיי טק האזרחיות יחד עם אלה הצבאיות). שני פרמטרים אלה הפכו את לימודי מדעי המחשב למאד מבוקשים ובכל מכללה כמעט ניתן למצוא לימודים במסלול זה.
לימודי כלכלה וניהול מתאימים מאד לאנשים בעלי יכולת חשיבה אנליטית ויכולת ארגון מקצועית. יש המשלבים לימודי כלכלה, ניהול ומדעי המחשב על מנת שיוכלו להשתלב בתפקידי ניהול בתחום ההיי טק בענפים שונים.

לימודי מדעי ההתנהגות

תואר ראשון במדעי ההתנהגות הם בעיקר לימודי פסיכולוגיה שמתאימים לאנשים שיש להם גישה טובה לבני אדם ושמעוניינים לעזור להם בדרך זו. בחירה בלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה מצריכה תעודת בגרות בממוצע גבוה במיוחד וציון פסיכומטרי מאד גבוה. התחרות על כל מקום בתחום לימודים זה מעלה את רף הדרישות והדבר מאפשר רק לטובים ביותר להתקבל למסלול לימודים זה. רמת הלימודים בתחום זה מאד גבוהה והיא מאפשרת לבוגרים לעסוק במגוון תחומים. יש העושים שילוב של תואר ראשון במדעי ההתנהגות וניהול משאבי אנוש שזהו תחום מאד דרוש כיום בהרבה מאד מוסדות ארגוניים גדולים עסקיים, פרטיים וציבוריים.
השיקולים בבחירת תואר ראשון הם שיקולים המתבססים על יכולות אישיות, ציונים בבגרות ובפסיכומטרי ובמיוחד ביכולת של המקצוע הנרכש לשלב אתכם תעסוקתית בתחומים שקרובים לליבכם. לא מומלץ לבחור תחום לימודים לתואר ראשון במקצוע שאינו קרוב לליבכם כי מהר מאד תמצאו את עצמכם מתחרטים על כך וחבל.
לימודי תואר ראשון ניתן לעשות גם במכללות וגם באוניברסיטאות וניתן להמשיך לאחר מכן לתארים מתקדמים – תואר שני ודוקטורט למעוניינים במחקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה