יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

רוצים ללמוד איך לבצע תרגילי פילאטיס?


אם תחום הפילאטיס מושך אתכם, אתם בהחלט לא לבד. יותר ויותר אנשים מגלים כיום את היתרון של הפילאטיס. היכולת לשפר את השרירים המייצבים, לתרום לאיזון והיציבות של הגוף, וביצוע של תרגילים לאורך זמן - כל אלו מסייעים לשיפור איכות החיים של המתרגל. יש אנשים אשר רוצים לתרגל את הפילאטיס באופן קבוע, אך יש אנשים אשר רוצים מעבר לכך. יש אנשים אשר רוצים להפוך למדריכי פילאטיס מקצועיים, ולהעביר את התורה לתלמידים חדשים. בחרנו להציג לכם את שני סוגי הקורסים - הן למי שרוצה לתרגל פילאטיס בביתו, והן למי שרוצה להדריך את תורת הפילאטיס.

להכיר את הקורסים השונים

הסוג הראשון כאמור שבו נתמקד, הוא קורס שבו אתם תוכלו לתרגל תרגילי פילאטיס לטובת הבריאות האישית שלכם. קורסים כאלו כוללים תרגילי פילאטיס באופן פרטני או ביחד עם קבוצה גדולה יותר, כאשר לרוב מדובר על מפגשים שבועיים הקורסים הללו יכולים למעשה להיות מוגבלים בזמן, אך אפשר שיהיה מדובר על סדנאות קבועות שנמשכות לאורך כל השנה, והן מספקות לכן מסגרת אימון ראויה. במהלך הקורסים הללו אתם תלמדו תרגילי פילאטיס מגוונים במיוחד, תוכלו ללמוד איך לשפר את היציבות שלכם, ואיך לעשות שימוש בעקרונות הפילאטיס בחיי היום יום שלכם. ישנם היום גם קורסים ייעודיים בנושא לאוכלוסיות שונות שבאות מרקע שונה - פילאטיס עבור ספורטאים, עבור ילדים, עבור נשים בהיריון וכו'.
הסוג השני שבו נתמקד, הוא קורס שלא רק מעביר תרגילי פילאטיס, אלא גם מעניק לכם הסמכה רשמית בתחום. יש היום כמה מוסדות אשר מוסמכים בארץ להעביר הסמכה בנושא פילאטיס, ולתת תעודה מוכרת בתחום. ברור שבקורס זה, אתם עושים הרבה מער לתרגול של הפילאטיס עצמו. אתם תלמדו גם את הפילוסופיה מאחורי שיטת הפילאטיס. אתם אף תעברו לימודי אנטומיה, בנוסף לתרגולים המעשיים בתחום. אתם תבינו כיצד תרגילי פילאטיס יכולים לטפל באופן פרטני בבעיות גב, בבעיות של יציבות וכיו"ב. אם הזכרנו בקטגוריה הקודמת שישנם תרגילי פילאטיס ייעודיים לאוכלוסיות מסוימות - הרי שאתם תלמדו כיצד להעביר את התרגולים הללו בהתאם לסוג האנשים שיגיעו לתרגולים שלכם. אתם תלמדו גם על מכשירי הפילאטיס השונים, ואיך הם יכולים לשרת את המתרגלים.

איפה כדאי ללמוד?

אם אתם רוצים ללמוד כיצד להעביר שיעורי פילאטיס או שאתם רוצים בעצמכם לעבור את השיעורים הללו, יש כמה אפשרויות שונות. אם אתם בסך הכל רוצים להצטרף לחוג פילאטיס, יש היום אינספור סדנאות וחוגים בכל מיני מוסדות, ואף במכוני הכושר השונים. לעומת זאת, אם אתם רוצים הסמכה שתאפשר לכם להעביר תרגילי פילאטיס, עליכם לפנות למוסד מוסמך בתחום. יש היום תעודה של מאמן פילאטיס אשר מוכרת ע"י המוסדות הרשמיים בישראל. חשוב לוודא את משך הקורס בהדרכת פילאטיס, ולבדוק את תדירות המפגשים שלו. ברוב המקרים, אפשר למצוא לו"ז מגוון יחסית, שיאפשר לכם לשלב בין הקורס לבין עבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה